17. Srpen 2018 - 01:57

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Kroužící orel

Stran: [1] 2 3 ... 11
1
Je to paráda, autor odepsal neuvěřitelně rychle, mám k dispozici český, polský, německý i anglický překlad atarácké mutace. Takže teď chvíli přestanu s jinou tvorbou a dám se do něj, moc se těším. Začnu angličtinou, ta bude nejjednodušší, protože nic jiného není potřeba instalovat. Na stránkách s dalšími jazykovými mutacemi jsem našel němčinu:

http://www.tads.org/t3xlat.htm

Pokusím se zprovoznit G-TADS a s dojče špráche si také pohraju. Jen ta polština bude asi problém, tento překlad jsem nedohledal, takže nevím, jestli bych alespoň základní obraty byl schopen přeložit, zeptám se na fóru, uvidím, co se dá dělat.

2
Jů, tak to je teda něco, jako íkvéčkář, didaktikář a amigista jsem atari scénu zrovna moc nesledoval, tohle jsem nečekal. Jak vidno, ke své tvorbě jsem si vybral správnou hru. Jen kontakt na Rudlu nebylo snadné sehnat, zkusil jsem video z Atariády, kde Exoter ukazuje, pak web včetně Atari klubu, ouspěšný jsem byl až zde:

http://phoenix.inf.upol.cz/workshop-cgi/message_list_show?Atari&From&

kde vidím email z Espace Morava, hnedle tam zkusím písnout a uvidím.

Mimochodem pravidelně sleduji můj oblíbený web o ZX Spektru, kde jsem se dozvěděl o 21 nových hrách jen v lednu 2018:

https://www.zx-spectrum.cz/index.php?cat1=2&cat2=1

A ten Atariklub jsem taky trochu zčíhnul a jak vidno, stále vesele žije, to je paráda, že tyhle počítadla hned tak nezmizí, ostatně stejně jako např. tráboše a stopětky.

I na polském atari fóru jsem něco o Exoteru našel, pokud dostanu texty, s tou polštinou si možná také poradím, rozhodně neodolám němčině, protože unzere dojče frojnde vil aus exoteríren, nicht vár?

Podle mě si holt člověk textovku užije hlavně v jeho rodném jazyce, pokud zbastlím i němčinu nebo polštinu a nakonec proč ne slovenštinu nebo možná časem ruštinu, bude to paráda a možná podle počtu stažení zjistím, oč je největší zájem. Tak uvidím jak to dopadne, i kdyby Rudla texty neposlal, zkusím to zbastlit sám.

3
Doug mi právě psal, jestli bych se nepustil do anglického překladu Exoteru. Přiznám se, že tuhle řeč moc nemusím a ve svých textovkách se jí pokud možno vyhýbám, nemá ale smysl být fanatik, taková je dnešní doba a věřím, že překlad pomůže.

Zítra brzy ráno jedeme na dovolenou k našim slovenským bratom a vracíme se až za týden, pokud byste někdo měl zájem s překladem pomoci, můžete využít exoterácký zdroják a něco sesmolit. Já se do toho pustím po našich jarních prázdninách, textu zase až tak moc není.

Orel

4
TXT / Re: TXT engine
« kdy: 25. Únor 2018 - 18:08 »
Jů, tak to bude paráda, jen více her v tomhle bájo prostředí. Společně s TADSem a tím perfektním Kainovým DOSovým jsou všechna pro mě ta nej pro tvorbu textovek. Já bych Orla II a III také dodělal v něm, v TADSu budu tvořit další hry, když nás bude více, Pedro určitě dokončí dokumentaci a nakonec bude vše otevřené stejně jako v TADS.

5
Takže testování je dokončeno, nyní jsou snad již všechny nalezené chyby opraveny. Na stránku IFDB:

http://ifdb.tads.org/viewgame?id=ktolxvj6h3frt94w

jsem umístil aktuální verzi hry pro web, zdroják i binárku určenou pro některý z TADS interpretrů.

Teď už se mohu plně věnovat nové hře, syrečková zábava je u konce a otěže čekají...

6
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 21. Únor 2018 - 10:39 »
Díky moc, vše už funguje jak má a obrázky přidány. Pedro dal vědět, že má teď více věcí rozpracovaných a pracuje se na nové verzi engine, moc se těším.

7
TADS / Re: Otěžemi zimní noci v TADS3
« kdy: 20. Únor 2018 - 11:44 »
Paráda,  msg_neu.t jsem upravil a nyní při pokusu o sebrání už dostávám hlášení „To se světlem nemůžeš udělat“.

Ano, s tím měsícem naprosto souhlasím a vyhledal jsem si parádní příklad u Základny v souboru regionShip.t . Píšeš také o MultiInstance a MultiFaceted, ty si nechám na jindy, teď se pořádně seznámím s třídou MultiLoc. Vrhnu se také na ty vlky v prvních lokacích, měco se vyskytuje v Poly Colossal Cave, tady jsem v ccr-npc1.t našel velmi zajímavou možnost krmení psa/vlka, tu taky pečlivě prozkoumám. Mimochodem tahle hra je opravdu rozsáhlá a na zdrojáky se pečlivě juknu.

Teď máme před sebou jarní prázdniny, ještě do té doby něco usmolím a budu pokračovat po nich, osnovu příběhu budu ještě měnit, protože nápady se objevují zčistajasna, takže zatím se vrhnu na první venkovní lokace.

8
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 20. Únor 2018 - 11:06 »
Paráda, recenzi jsem již sesmolil a je k vidění zde:

http://www.textovky.cz/clanky/syrecky-druha-verze-recenze/

Jen se mi nepodařilo vložit obrázky ze hry, při pokusu dostávám hlášení:

S2_1.png Nahraný soubor nemohl být přesunut do wp-content/uploads.

Prosím jukni na to, pokud se s tím dá něco dělat, můžeš přidat obrázky, které zasílám v příloze.

Hru jsem si suprově užil, jsem zvědav, kdo další dohraje. Teď se zase vrhnu na OZN.

9
TADS / Otěžemi zimní noci v TADS3
« kdy: 15. Únor 2018 - 07:59 »
Pro dotazy a zkušenosti s novou hrou zakládám nové téma, předchozí už mi přijde drobet přeplněné.

EIZO je od úterka doma, zatím vesele testuji, ten mód pro čtení papíru se zatím zdá být pro vývojařinu v kombinaci s RedShiftem ideální. Parádně se pracuje v GUI i v konzoli, tam se mi zatím nepodařilo obraz roztáhnout na plnou šíři, to se ale určitě časem poddá. Ovládací menu je jednoduché a plně funkční, žádný další software opravdu není třeba, vychytal jsem si 3 módy, které budu používat a ručně přepínat. Únava očí opravdu zmizela a to je super, takže další tvorba bude mnohem příjemnější.

Právě jsem s obrovskou pomocí dohrál druhou verzi Syrečků, těžké, ale skvělé a teď se dám zase do práce. Osnovu hry už mám rozdělanou a pro lepší zážitek jsem si našel vše potřebné k interiéru hradu, kláštera a možná i něčeho navíc, už se těším.

První dotaz bych měl k objektu třídy Vaporous, s jeho pomocí jsem vytvořil měsíční svit na louce, samotný měsíc jsem definoval jako Distant:

+ mesic : Distant 'měsíc' 'měsíc' *2
    "Krásně svítí nad ztemnělou krajinou. "   

    gcName = 'měsíce, měsíci, měsíc, měsíci, měsícem'
    gcVocab = 'měsíce/měsíci/měsícem'
;

+ mesicni_svetlo : Vaporous 'měsíční světlo' 'měsíční světlo' *4
    "Bledý svit měsíce ozařuje jinak zcela temnou noc. "   

    gcName = 'světla, světlu, světlo, světlu, světlem'
    gcVocab = 'světla/světlu/světlem'
;

Prozkoumání je OK, při pokusu o sebrání dostanu hlášku "To s tebou nemůžeš udělat." - podobně to dopadne při hraní Heidi, pokud se pokusím sebrat kouř, viz její zdroják řádek 763. Tady bych očekával spíše zápornou zprávu ohledně sebrání, můžeš se prosím juknout na překlad?

Jdu si vyhrát s těmi vlky a uvidím, co mi TADS nabídne nebo spíše co z něj dokážu použít já, už se těším.

10
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 15. Únor 2018 - 07:41 »
Hru se mi konečně podařilo pokořit, ale bez pomoci bych to rozhodně nedal, zákeřnost tam není jen jedna. Ale jako vždy parádní zážitek, jiné chyby už jsem neobjevil.

Pokud Holy napíše návod, bude to paráda, já se hlásím jako recenzent, neplánujete nebo nemáte někdo recenzi rozpracovanou? Pokud ne, vrhnu se na ní já, hra si to určitě zaslouží.

11
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 8. Únor 2018 - 10:01 »
Aha, tak tím to bude, v paneláku jsem nevyrůstal, jako dítě v bytovce a teď na baráku, abych se mohl starat o řechtáky. Ale hnedle jsem si vzpoměl na svojí panelovou anabázi, když jsem roznášel letáky v počátcích mého podnikání, už jsem se dostal ven, ta klukovina se zápalkou mě také napadla, ovšem dostal jsem se do zvláštní situace. Nechci zde přesně popisovat, co se stalo, abych mnoho nevyzradil, takže přesné info a své poslední pozice zasílám Vám oběma na émajl.

12
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 7. Únor 2018 - 10:07 »
Naprosto souhlasím, skoro tak těžký jako OTB. Posílám tedy svojí poslední pozici a prosím o lehké nasměrování jak dál, nevím, zda mám všechny potřebné předměty, i když jsem prozkoumal vše několikrát. Zkusil jsem i sundat a znovu nandat všechny ty propriety, které si hráč může na sebe naházet, i tak zatím bez výsledku.

13
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 6. Únor 2018 - 10:15 »
S tunelem bylo vše OK, jen jednou jsem si přečetl hlášku Game Over, napodruhé jsem ho už dal, takže za mě bez problémů. Hraji ve Wine, momentálně mám v Archu verzi 3.1 a větší problém jsem zažil se zadáváním čísel - jedničku napsat mohu, ale na jakákoliv další čísla hra nereaguje. Musím použít externí numerickou klávesnici nebo bez ní na ntb psát přes alt, není to ale nic, co by nešlo vyřešit.

Sakra, zatím jsem se dál nedostal, ještě chvíli zkusím laborovat a pokud ani tak nebudu úspěšný, zkusím zaslat svojí pozici na Tvůj email. Nemohu už jít nikam dále, od záporňáka to vždy schytám, ten zapečetěný byt je asi jediná možnost, jen jsem zkoušel všechny předměty různě kombinovat a zatím nic.

14

Super, moc díky za testování, mimochodem spoilery žádné nevidím, jen řádky s hvězdičkami...

Hra mi slouží jako seznámení s TADSem, vypilovat jí ale potřebuji, abych se se systémem co nejvíc zžil, takže budu Exoter stále vylepšovat a upravovat, vše zůročím v další hře.

Přidal jsem příkaz upiluj, pokud Tě napadnou jakákoliv další synonyma i v jiné lokaci, sem s nimi.

U brány se použije klasická knihovní hláška, máš recht, příkaz otevři zde stojí za to vylepšit - nyní se dozvíš "Brána je zavřená, nevidíš žádnou možnost, jak jí otevřít." Tohle se mi na TADSu moc líbí, jen člověk musí myslet na všemožné situace, od toho tu ale naštěstí máme testování.

To samé je u truhly, já jí původně opravdu chtěl mít i zpočátku otevřenou s tím, že stačí podívat se do ní. Nyní jsem jí změnil, hráč po prozkoumání předmětu vidí, že je bez víka a další hlášky jsem doplnil takto:

cannotTakeMsg = 'Truhla je příliš těžká. '
cannotOpenMsg = 'Truhlu nelze otevřít, je bez víka. '
cannotCloseMsg = 'Truhlu nelze zavřít, je bez víka. '

Doplnil jsem možnost useknout hlavu kromě hlavy, překlep u psa je také opraven.

Jak vidno, největší problém je s rozbitím koule, chtěl jsem to nechat jako o něco záludnější hlavolam, ale uznávám, že klasická hláška může hráče odradit. Hráč by jí vůbec neměl mít možnost vzít, je upevněna v železné obruči, takže jsem jí definoval podobně jako např. bránu CustomImmovable včetně klasických hlášek, proč jí nelze sebrat apod. Zajímavé je, že pokud jsem jí dříve sebral a rozbil v jiné místnosti, louže a střepy se objevily vždy v místnosti původní, takto chybně jsem definoval kontejnerovou hierarchii, nyní je vše již pořešeno, díky za postřeh. Definoval jsem samostatnou akci na příkazy Attack, Break a AttackWith, nyní je po pokusu o rozbití/útok zobrazena hláška "Kouli holýma rukama nerozbiješ.", což hráči napoví, že má použít něco vhodného.

O všech drobnostech mě informuj, budu moc rád, protože vše, na co zapomenu zde a budu na to upozorněn, nemusím zapomenout u Otěží a dalších hrách. Gaspodovi tvorba Základny zabrala také nějaký čas, vymýšlení příběhu a testování tak rozsáhlé hry s tolika možnostmi určitě nebyl žádný med.

Přikládám aktuální zdroják a přeloženou hru, s aktualizací na webu ještě krapet počkám, pokud se neobjeví jiné chyby.

15
TXT / Re: Syrečky 2.0
« kdy: 5. Únor 2018 - 11:14 »
Taky jsem neodolal a do druhých Syrečků se pustil, je to paráda, už jsem v patře s hlavním záporňákem a dozvěděl jsem se něco o té jeho německé kámošce, zatím nevím jak dál, ten zapečetěný byt mě láká, ale jak se do něj dostat? Budu ještě chvíli pátrat, třeba mě tam čeká velké překvapení...

Stran: [1] 2 3 ... 11