21. Listopad 2018 - 21:55

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - severak

Stran: [1] 2
1
Nápady hodné k realizaci / Textovka v umělém jazyce
« kdy: 9. Listopad 2015 - 23:22 »
Dnes jsem dostal mimořádně, ale opravdu mimořádně ďábelský nápad - napsat textovku v nějakém umělém (ideálně neznámém) jazyce.

Dost by mě zajímalo, jaký šílenec by takovou věc hrál. :-)

Inspirovalo mě čtení knihy o Janu Lukešovi (viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Luke%C5%A1) a jeho díle.

Myšlenkou vytvoření umělého jazyka jsem se zabýval už dříve. Mám rozmyšleny obrysy něčeho, co se jmenuje Panŝproĥ. Jako námět hry bych asi použil zde zmiňované Syrečky, konec konců byl bych rád, aby si to někdo alespoň zkusil zahrát.  :P

A víte co je na tom všem nejhorší? Někdo už ten nápad měl přede mnou - http://www.ifwiki.org/index.php/The_Gostak.

2
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 9. Listopad 2015 - 23:08 »
A hra ti zobrazila diakritiku správně? Šlo psát příkazy? Že by se v tom Alan 2 lišil od trojky?

Diakritika se zobrazovala celkem správně. Příkazy se psaly bez hacku a carek (diakritiku nešlo psát).

3
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 8. Listopad 2015 - 00:56 »
Jsem si dovolil dvě švestičky z vlastní zahrádky nedodělávek. Jednu jsem již ukazoval:

Jméno růže [windows] [ALAN]
info: skromný pokus o adaptaci slavného románu Umberta Eca. Nedoděláno.
zdrojový kód a hra: viz http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=134.msg1067
lze spustit v: jen Windows (ALAN je sice multiplatformní, ale kódování češtiny ne)
další odkazy: http://alanif.se/

Druhá je zveřejněna až dnes:

Letec [windows] [lua]
info: hra inspirovaná filmem Luca Bessona Poslední bitva. Nedoděláno. Při vývoji jsem použil vlastní engine nazvaný LIFF (což je zkratka z "lua interactive fiction framework" a zároveň narážka na jednu knihu Douglase Adamse)
zdrojový kód a hra: http://svita.cz/archiv/hry/letec.zip

4
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 8. Listopad 2015 - 00:37 »
ALAN se mi líbí, někdy v roce 2008 jsem v něm něco zkoušel(zkusím projít stará cd, jestli se něco zachovalo), ale nikdy jsem se nepřenesl přes nemožnost používat diakritiku. Dodnes kompiler i interpretr natvrdo jedou v ISO-8859-I (otázka je nakolik by bylo složité upravit a zkompilovat třeba pro ISO-8859-II ... no pro mě příliš:))

Já jsem v ALANu (verze 2) psal textovku s diakritikou. Pravda, byla to Latin-II pro windows. Viz zde - http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=134.msg1067#msg1067

5
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 6. Listopad 2015 - 00:20 »
Tak tady je ta verze, kvůli které toto téma vlastně začalo. Syrečky v jazyce ALAN (2). V příloze je zdroják i aplikace pro DOS.

Pracuju na Syrečkách pro INSTEAD (v kterém v současnosti vyvíjím něco jiného).

6
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 5. Listopad 2015 - 17:02 »
Ha! Člověk se chvíli nekouká na fórum a oni se tu objevují implementace syrečků. No, taky večer přispěju se svou troškou do mlýna...

7
Programování / Syrečky
« kdy: 21. Říjen 2015 - 23:49 »
Kdysi dávno jsem si hrál s jazykem na psaní textovek nazvaným Alan (http://alanif.se/). Mimo jiné jsem v něm implementoval takové demo - hru nazvanou Syrečky. Toto demo se osvědčilo, ještě jsem ho pak implementoval v  něčem jiném (už si bohužel nepamatuju v čem). No...

Každopádně dnes jsem zjistil, že zmíněné Syrečky nejsou můj nápad, ale že je navrhl Petr Kain v tomto článku - http://www.textovky.cz/tvorba-her/jak-vytvorit-vlastni-textovku-aneb-tgi-a-tge2-v-praxi/

Každopádně dobrá práce Kaine, chystám se tohle demo opět implementovat. :-D

(Jinak nevíte, zda lze někde stáhnout TGI a TGE2 zmíněné v článku odkazaném výše? Odkaz v článku je mrtvý...)

8
Nové textové hry / Re: Osmá stopa
« kdy: 21. Říjen 2015 - 23:40 »
(ehm, ehm oprašuju tenhle projekt... snad mi to vydrží...)

9
Nové textové hry / Re: Osmá stopa
« kdy: 16. Říjen 2015 - 00:21 »
Hra nebude hotová nikdy, projekt jsem (jak je mým dobrým zvykem) opustil.

Nicméně kdyby to někoho zajímalo - zde je text povídkové předlohy: http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=23439-osma-stopa (a tu jsem napsal rovněž já).

10
Nové textové hry / Osmá stopa
« kdy: 30. Říjen 2013 - 22:59 »
To si sedají cihly. Je to takový tichý zvuk, který můžete zaslechnout jen pozdě večer ve starém cihlovém baráku. A musí být ticho, jinak ho neuslyšíte.

Těmito slovy začíná nová textovka, kterou právě vyvíjím. Bude k dispozici pro Windows a Linux; používám engine zvaný INSTEAD (viz http://sourceforge.net/projects/instead/).

11
TXT / Re: Salome
« kdy: 23. Září 2013 - 22:44 »
Veru tak niektore veci sa daju riesit rozne, aj z dzungle sa da prekliesnit dvoma sposobmi ;)

K tej vyvojarskej verzii, je v plane. Zatial cakam na feedback aby som fixol co nebude fachat. A musim trosku doplnit dokumentaciu.

obojí mě těší   8)

12
TXT / Re: Salome
« kdy: 22. Září 2013 - 01:32 »
Tak jsem vyzkoušel Salome.

Co musím rozhodně pochválit je engine. Takhle mají vypadat textovky v dnešní době! A ty zvuky a ASCII ilustrace.

Mimochodem: Existuje někde vývojářská verze enginu? Možná, že bych ho časem zneužil na nějaký ten svůj nedodělek  :)

Jinak co se mi líbí už míň je, že hra má ten klasický textovkový ,,problém jediného správného řešení".

Hrač (zvlášť amatér jako já) snadno uvázne v zákysu, nebo ještě lépe, umře. I když ta ASCII smrtka to vyrovná.

Každopádně těšim se, až se proklestim z džungle...

13
MS - DOS / WINDOWS / Re: Jméno Růže
« kdy: 23. Leden 2013 - 22:34 »
Posílám zdrojáky kdyby to někoho zajímalo.

14
Programování / Twine
« kdy: 18. Leden 2013 - 00:30 »
Zaznamenali jste někdo existenci nástroje zvaného Twine? (viz http://gimcrackd.com/etc/src/)

Říkal jsem si že až budu psát příští textovku (a to jen tak hned nebude, jsem plně zaměstnát tvorbou oblasti v jednom MUDu) použiju patrně tento prográmek.

Jako klíčové bych tyto vlastnosti:


A co na to říkáte vy?

15
Programování / Re: TextGame engine
« kdy: 6. Prosinec 2012 - 00:04 »
Pěkný program. Vypadá velmi důstojně.

Stran: [1] 2