16. Prosinec 2018 - 05:15

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Témata - Kroužící orel

Stran: [1]
1
TADS / Otěžemi zimní noci v TADS3
« kdy: 15. Únor 2018 - 07:59 »
Pro dotazy a zkušenosti s novou hrou zakládám nové téma, předchozí už mi přijde drobet přeplněné.

EIZO je od úterka doma, zatím vesele testuji, ten mód pro čtení papíru se zatím zdá být pro vývojařinu v kombinaci s RedShiftem ideální. Parádně se pracuje v GUI i v konzoli, tam se mi zatím nepodařilo obraz roztáhnout na plnou šíři, to se ale určitě časem poddá. Ovládací menu je jednoduché a plně funkční, žádný další software opravdu není třeba, vychytal jsem si 3 módy, které budu používat a ručně přepínat. Únava očí opravdu zmizela a to je super, takže další tvorba bude mnohem příjemnější.

Právě jsem s obrovskou pomocí dohrál druhou verzi Syrečků, těžké, ale skvělé a teď se dám zase do práce. Osnovu hry už mám rozdělanou a pro lepší zážitek jsem si našel vše potřebné k interiéru hradu, kláštera a možná i něčeho navíc, už se těším.

První dotaz bych měl k objektu třídy Vaporous, s jeho pomocí jsem vytvořil měsíční svit na louce, samotný měsíc jsem definoval jako Distant:

+ mesic : Distant 'měsíc' 'měsíc' *2
    "Krásně svítí nad ztemnělou krajinou. "   

    gcName = 'měsíce, měsíci, měsíc, měsíci, měsícem'
    gcVocab = 'měsíce/měsíci/měsícem'
;

+ mesicni_svetlo : Vaporous 'měsíční světlo' 'měsíční světlo' *4
    "Bledý svit měsíce ozařuje jinak zcela temnou noc. "   

    gcName = 'světla, světlu, světlo, světlu, světlem'
    gcVocab = 'světla/světlu/světlem'
;

Prozkoumání je OK, při pokusu o sebrání dostanu hlášku "To s tebou nemůžeš udělat." - podobně to dopadne při hraní Heidi, pokud se pokusím sebrat kouř, viz její zdroják řádek 763. Tady bych očekával spíše zápornou zprávu ohledně sebrání, můžeš se prosím juknout na překlad?

Jdu si vyhrát s těmi vlky a uvidím, co mi TADS nabídne nebo spíše co z něj dokážu použít já, už se těším.

2
Konečně po všech perepetiích člověka jen málo políbeného vejvojařinou mohu představit předělávku staré známé textovky do systému TADS. Nakonec se mi jí podařilo dokončit podle představ a je maximálně věrná původní verzi. Díky TADSu je zde však mnohem zajímavější a bohatší parser, který mě tak okouzlil u Základny.

V příloze zasílám zdrojový soubor Exoter.t, který můžete prozkoumat a klidně využít při vlastní tvorbě, doplnil jsem komentáře ke všem akcím, které nejsou zrovna triviální. K případným úpravám a kompilaci doporučuji fórum zde:

http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=226.0

a stránky:

http://tads.cz/cs/preklad-tads-3-do-ceskeho-jazyka

Chcete-li si rovnou zahrát, jsou zde 3 možnosti:

1. ve Windows stačí spustit instalátor Exoter.exe, výsledek vypadá na pohled velmi pěkně a s příjemným ovládáním.
2. dle mého názoru asi ideální pro Windows, Linux či BSD představuje QTADS:

http://qtads.sourceforge.net/

který má velmi příjemné rozhraní, můžete si nastavit barvy podle svých představ a vesele hrát. Ukládání pozic je u obou možností samozřejmostí.

3. trochu archaická možnost v příkazové řádce Linuxu nebo BSD je instalace balíčku frobtads a spuštění pomocí:
frob Exoter.t3
- zde však v rozhraní ncurses není funkční čeština

frob -i plain -k utf8 Exoter.t3
- zde se jedná o klasický řádkový režim s plně funkční češtinou, pokud Vám jí správně zobrazuje klasická konzole, velmi doporučuji, člověk se opravdu cítí jako za prehistorickým terminálem, kde místo úpravy konfiguráků mastí textovku

Každého zájemce prosím o zaslání zkušeností s hrou, měla by být plně dohratelná, pokud se však objeví jakékoliv chyby, sem s nimi. Ideální pro testování je při spuštěné hře zapnout ukládání hráčových příkazů pomocí volby:

Zapni zápis

vše, co hráč zadá, se bude ukládat do zvoleného textového souboru. Pokud zde potřebujete zaslat nějaký komentář, lze tak učinit pomocí znaku * a psaní svého komentáře, toto pomůže pro zpětnou vazbu, ladění chyb i popsání průběhu hry.


A až Vás omrzí Exoter, můžete se těšit na úplně novou hru velmi lehce inspirovanou mým oblíbeným Bad Nightem:

http://www.textovky.cz/navody/bad-night-recenze-a-navod-na-textovou-hru-od-palase/

jmenuje se Otěžemi zimní noci a s využitím všech nabraných zkušeností na ní právě teď pracuji. Nápady mám a chuť tvořit také, takže není co řešit, chci si zde vyzkoušet ty parádní pokročilé konstrukce, které jsem si užíval u Základny. Nebude to jen klasická textovka z hradu, i když i ten se zde určitě objeví, rád bych využil i venkovní lokace divoké severské noční zimní přírody, nechte se překvapit. Pro nedočkavce zde zveřejňuji úvod do příběhu, ten se samozřejmě ještě může změnit:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vítej, hráči, v textové konverzační hře Otěžemi zimní noci.

Temná ranně březnová noc. Večer štiplavý mráz a ve dne čvachtající břečka pod nohama, ne, to jistě není dobrý čas na cestování. Ale co naplat, myšlenky Ti letí hlavou jako hvízdající vítr a uklidnit jejich dravý tok je nemožné. Jenomže měl jsi na výběr? Chudý rytíř Česlav z Krašova patřící do malého bezvýznamného rodu žijící v ne zrovna výstavné tvrzi se může spolehnout možná na svůj úsudek a meč, ale jinak na máloco jiného. Takový člověk opravdu může být skromný a bez ambicí, ovšem chyba lávky, jiní a mocnější právě toto chování mohou pochopit špatně a poté se dějí věci nevídané. Jen matně si vzpomínáš na začátek dnešní noci, se svojí milovanou Kaškou jste šli spát brzy s tím, že si uprostřed noci dáte svojí oblíbenou číši rudého vína pod svitem měsíce, ale ouha, vypili jste jí opravdu nebo to byl jen sen? "Odcházím směrem půlnočním..." točí se Ti stále v hlavě, zdála se Ti tak slova nebo ne? Probudil Tě právě jejich šepot nebo spíše otevřené okno noční jizby? Co se vůbec stalo? Úplně omámen jsi popadl jen to nejnutnější, žena na tvrdé zmrzlé zemi pod oknem naštěstí nebyla... a hnal se jako vítr naznačeným směrem, bez koně, pořádné výbavy, ale vlastně kam? Noční chlad Tě trochu uklidnil, ale zároveň si uvědomuješ, že Ti začíná být opravdu zima a k tomu se stále více a častěji ozývá vytí vlků. Pchá, to, že žerou lidi, jsou jen povídačky pro malé děti a hlupáky... ale najednou si uvědomuješ, že v takovém nečase, venku a především pod studeným svitem měsíce může být na těch hloupostech třeba i špetka pravdy...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moc děkuji Gaspodovi za jeho nekonečnou trpělivost u mých nekonečných otázek, začít s OOP pomocí TADSu bylo pro mě sice těžké, ale nesmírně zábavné.

Takže vesele testujte, po Otěžích notně předělám první díl Kroužícího orla a připravím další dva, poté bych rád nějaký příběh z aztéckého, mongolského a sibiřského prostředí, určitě nebude chybět ani něco z válek, třeba ta ruská občanská mě opravdu láká, není kam spěchat, textovky nestárnou a díky takovým bezva systémům, mezi něž určitě patří i TADS, je bude možno tvořit vždy.

3
Nové textové hry / Kroužící orel 2
« kdy: 10. Květen 2016 - 09:11 »
Zdravím všechny nadšence to textovek,

vypadá to, že naše fórum nějak uvadá a protože venku už začala sezóna, situace se asi moc měnit nebude. Mám hotový scénář na pokračování Orla, jen si zatím netroufám na programování v TADSu nebo jiném enginu plus teď na jaře a hlavně přes léto budu mít spoustu práce kolem koní, zároveň to vypadá, že ani Pedro nebude mít čas na realizaci.

Pokud někdo máte chuť a čas dvojku naprogramovat, rád scénář zašlu, rozhodně by byla škoda, kdyby nakonec zůstal jen na papíře.

Stran: [1]