15. Prosinec 2017 - 16:48

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - tekket

Stran: [1] 2 3 ... 5
1
Programování / Re: Text-BAG
« kdy: 2. Leden 2017 - 16:22 »
Díval jsem se, ale mám jen archiv Textbag bez dokumentace. Archive.org má sice archivovanou stránku s odkazy na dokumentaci, ale soubory dokumentace nikoliv. Snad jedině zkusit kontaktovat autora.

2
Super, už jsem si zdroják stáhnul, jen jsem to narychlo prosvištěl, je to hodně rozsáhlé. Na tads teď nějak nezbývá čas, tak snad mezitím všechno nezapomenu.

3
Amiga / Re: Cesta Bojovníka
« kdy: 6. Prosinec 2015 - 00:30 »
No, tak jsem to taky dohrál. Obtížnost opravdu není pro každého:)

4
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 30. Listopad 2015 - 16:32 »
Na Linuxu se pokud vím UAE už nevyvíjí, mnohem lépe vypadá FS-UAE, kde nové verze vycházejí snad až příliš často a na jejich stránkách jsou velmi zajímavé informace. Ale všechny amigácké hry a programy jsem tady zatím spustil. Zajímavě vypadá i Icaros Desktop, který má zase Janus-UAE, ten jsem ale zkoušel jen ve virtuálu.

Jj, nakonec jsem zprovoznil FS-UAE. Mám tam funkční ClassicWB a základní instalaci WB3.1. FS-UAE se integruje  s Open Amiga Game Database, což sice spoustu her nerozezná, ale jinak dobrý. Např. WHDLoad hry stačí dvojklikem spustit, všechno se nakonfiguruje právě dle té databáze a běží. Icaros Desktop neznám, podívám se na to. To bude asi nějaká linux distribuce, co spustí AmigaOS v emulaci, ne?

5
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 19. Listopad 2015 - 00:09 »
Všechny Syrečky, o kterých vím, na jednom místě:

https://mega.nz/#F!HU9RWDSJ!VNPZ6tURyUwI6D9sl_8RMQ

Opravil jsem link. Nyní by neměl chtít žádný klíč.

6
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 18. Listopad 2015 - 00:21 »
Všechny Syrečky, o kterých vím, na jednom místě:

https://mega.nz/#F!HU9RWDSJ!VNPZ6tURyUwI6D9sl_8RMQ

7
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 16. Listopad 2015 - 21:22 »
Ještě jeden dotaz. Všechno funguje, mám nainstalovaný ClassicWB, stažený AMOS Pro collection, ale AMOS se nechce instalovat, tvrdí mi, že mám neoriginální disk - asi mi uniká nějaký fígl.

tak nic, našel jsem jinou verzi a ta vypadá funkčně.

8
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 16. Listopad 2015 - 21:01 »
Ještě jeden dotaz. Všechno funguje, mám nainstalovaný ClassicWB, stažený AMOS Pro collection, ale AMOS se nechce instalovat, tvrdí mi, že mám neoriginální disk - asi mi uniká nějaký fígl.

9
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 15. Listopad 2015 - 15:23 »
S Win-UAE zkušenost mám, ale mezitím jsem přešel na linux, tak budu muset zjistit, co místo Win-UAE. Taky si pamatuju, že bylo třeba shánět romky. No, možná je mám někde zálohovaný.

10
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 14. Listopad 2015 - 14:34 »
Citace
Kdybys do toho chtěl více nahlédnout, tak je možné kdykoliv zapnout ladění parseru pomocí příkazu libGlobal.parserDebugMode = true; a pak se třeba o příkazu "uřízni", kterému chybí oba objekty, dozvíš, že byl zachycen oběma predikáty CutWith i CutWithWhat a to díky gramatice singleNoun(empty):

Dobrý tip, vyzkouším. Asi si rovnou přečtu něco o ladění v Tads. Čtu vše víceméně podle aktuální potřeby na přeskáčku.

Citace
Vlastnosti askDobjResponseProd a askIobjResponseProd ovlivňují to, jakým způsobem bude parser zpracovávat odpověď hráče na otázku ohledně chybějícího objektu. Při odpovědi na otázku "čím chceš liánu uříznout?" hráč asi odpoví "nožem". Některé příkazy ale mohou vybízet k odpovědi obsahující kromě samotného objektu i předložku, např. na otázku "na koho chceš zaútočit?" může hráč odpovědět "na Borise". Výchozí hodnotou obou vlastností je nounList a právě příkazy, u nichž je očekávána možnost, že hráč odpoví s předložkou, mají nastavenou některou z možností inSingleNoun, onSingleNoun a dalších, které jsou někde kolem řádku 6000 v cs_cz.t. U žádné z těchto variant není předložka povinná.

To jsem víceméně odhadl dobře, jen mi to nesedělo s tím, že obě vlastnosti jsou definovány v CutWith, ale to pokládání upřesňujícího dotazu funguje díky CutWithWhat - no nechám to zatím být a budu předpokládat, že obě VerbRule prostě nějak pracují dohromady.


11
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 14. Listopad 2015 - 14:25 »
Přidal jsem do seznamu her.

Předpokládám tedy, že spustit lze zdroják v emulátoru amigy a v něm je třeba mít AMOS professional? Ty dms soubory, to jsou nějaké disk image? Pro amigu znám jen adf. 

12
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 13. Listopad 2015 - 15:28 »
Jo, zkopíroval jsem si pro druhé VerbRule k opravit právě z CutWithWhat, které má badness 500 a řeší to, že když se příkaz nezadá celý, tak se parser hráče dotáže(nebo automaticky doplní, když nemám u akce v objektu nonObvious).

Jen mi přijde zvláštní, že kód v constructu se dle mého tváří, že doplní pouze chybějící iobj, ale podle hry doplní i dobj, pokud chybí.

Kód: [Vybrat]
VerbRule(RepairWithWhat)
    [badness 500] ('oprav' | 'sprav') singleDobj
    : RepairWithAction
    verbPhrase = 'opravit/opravuj{eš}/opravil{a} (co) (čím)'
    construct()
    {
        iobjMatch = new EmptyNounPhraseProd();
        iobjMatch.responseProd = singleNoun;
    }
;

Pořád mi není úplně jasné askDobjResponseProd a askIobjResponseProd (je např. v CutWith, mám podle něj RepairWith) - to má pochopit v jaké podobě očekává doplnění příkazu? Znamená to, že to nějak pracuje ve spojení s CutWithWhat, bez kterého se hra na doplnění vůbec ptát nebude a příkaz prostě nepochopí?

13
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 12. Listopad 2015 - 22:56 »
Ok, takže nonObvious ve verify objektu to vcelku řeší. Další varianta je mít verzi akce pouze s dobj a vypsat u ní pouze nápovědu/upřesnění jak je příkaz třeba zadat.

14
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 10. Listopad 2015 - 23:53 »
Svyho casu sem tydle basicovsky enginy studoval. A vetsinou nic moc. Ten Chram Zkazy je na urovni.

Jo, třeba Akce Triton na C64 je slušná perlička. V podstatě vytiskne text a čeká na input. Pokud jsi telepat a povede se ti přečíst autorovu mysl(nebo se podíváš do zdrojáku), tak víš, že musíš napsat přesně: letet na zemi - což vytiskne další text a čeká na input:)

15
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 10. Listopad 2015 - 20:03 »
Tak, na to si rád počkám:)

Stran: [1] 2 3 ... 5