17. Srpen 2018 - 23:06

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - zxretrosoft

Stran: [1] 2 3 ... 16
1
Všeobecná diskuse / Re: Textovky.cz
« kdy: 4. Prosinec 2017 - 11:44 »
Paráda obojí!  :)

Koukej to dokončit!  >:(

2
Nové textové hry / Re: Temné noci Toferunu
« kdy: 3. Prosinec 2017 - 20:28 »
Nemáš zač & přeji hodně štěstí!  ;) 8)

3
Všeobecná diskuse / Re: Textovky.cz
« kdy: 29. Listopad 2017 - 12:26 »
Ten screenshot je pěkný, ale je pravda, že je tam už dlouho a nevypovídá to o moc velký aktivitě kolem textovek  :o

4
Nové textové hry / Re: Temné noci Toferunu
« kdy: 19. Listopad 2017 - 11:12 »
Dovolím si pár doporučení. Omlouvám se předem za otevřenost, ale nejsem velký diplomat. Doufám tedy alespoň, že to vezmeš jako chlap  :D

Moje připomínky se týkají hlavně formy. O obsahu se nemá cenu bavit, je vidět, že jsi fanda a umíš fantasy svět rozvíjet mnohem lépe než třeba já. Nicméně rovnou připomínám, že první, co hráč vidí, je forma - a ta musí upoutat aspoň trošku jeho pozornost, jinak se k obsahu vůbec nedostane a hru si ani nepustí. To, jak hra vypadá na screenu, je v podstatě taková výloha, a člověk se na základě ní rozhodne, zda se do obchodu podívá nebo ne.

V tomto případě bych určitě výrazně pečlivěji zapracoval na designu. To, že to vypadá retro, je v pohodě. Ovšem nepouštíš to na 8/16 bitu, ale v prohlížeči, kde budou už jednou provždy nároky vyšší a obávám se, že nikdo nepochopí, proč to v nějakém dynamickém HTML5 vypadá takhle  :P

A teď ty úvahy. Squiffy je asi useful prográmek, nechci to podceňovat. Ale evidentně výsledek není uspokojivý. Píšeš, že ses bez enginu musel věnovat 100% programování a nezbyl čas na tvorbu. Ovšem to je teď otázka, k čemu to vede? Hledal bych na tvém místě nějaký kompromis. Pokud ti jde vyloženě o online formu, podívej se třeba na SpiderBasic (http://www.spiderbasic.com). Stojí to pár korun, a nevěřím, že bys v tom strávil mládí. Je to snadné a umožňuje ti to rychle udělat věci podle potřeby (kompilace do Javascriptu a HTML5). Ten kompromis je důležitý pro to, co jsem říkal: Ano, můžeš teď věnovat sice 100% času tvorbě a 0% programování, to je pravda, ale pak ta výloha nestojí za moc a lidi ke své tvorbě nepřilákáš. Dělej to originálně!

Taky lákáš uživatele na mobily, ale (pokud jsem to dobře pochopil) tam ta aplikace poběží jen v prohlížeči, maximálně responzivně a to kdo ví zda vůbec. Zase, podívej se po nějakém kompromisním řešení, abys nemusel programovat jako ďas, ale zase aby to umožňovalo vytvořit APK na GooglePlay či iOS a bylo to pro tebe jednoduché (za nějaké drobné třeba AGK, což stojí na DarkBasicu a umožňuje ti to i duplicitně HTML5 https://www.appgamekit.com).

Pak píšeš, že sehnat grafika pro projekt je náročné, téměř nemožné. To vůbec není pravda! Existuje např. GameDevMarket (https://www.gamedevmarket.net), kde seženeš tisíce grafických setů od lidí, kteří zase neumí programovat, ale umí kreslit. A hledají kohokoli, kdo jejich grafiku využije. Ceny jsou tam směšné, kolem stokoruny seženeš už pěkné věci. (O hudbě to platí jakbysmet.) Pokud ale nechceš platit ani korunu, existuje třeba OpenGameArt (https://opengameart.org), kde se dá většina grafiky, hudby a zvuků sehnat zadarmo. Do tvé hry by se grafika hodila a zvýšila by její atraktivitu.

Další handicap je, že hra je v CZ. Nechci podceňovat CZ trh, ale vezmi si hypoteticky, kolik lidí si asi v CZ tu hru zahraje? Tvoje cílovka je v podstatě pár stovek lidí. Určitě se vyplatí to pak přeložit. Spousta zahraničních studentů si tím přivydělává, záleží na množství textu, ale za pár € ti nějaký americký student přeloží stránku do angličtiny a máš cílovku o 5000% větší  :)

Takže, shrnuto, vymazlil bych především tu technickou stránku. Technická stránka je enormně důležitá! Mnohdy víc než ten obsah...

Je třeba se nebát taky trošku zainvestovat. Tím nechci vůbec říct, že co je zadarmo, stojí za nic (je spousta geniálních věcí úplně zadarmo - LibreOffice, Freebasic, Linux...). Ale pokud jde o vývoj, vyplatí se po něčem poohlédnout (vývojové prostředí, stránky s DevMarketem, fóra). I třeba proto, že ti pak členové té komunity prakticky se vším pomůžou.

Takhle to vidím, samozřejmě nemusíš souhlasit, možná to tak vidím sám a ostatní na to mají odlišný názor. Ale z mého pohledu je zjevně vidět, že hře věnuješ značnou energii, obsah máš promakaný a byla by podle mě škoda, kdyby si jí zahrálo 5 a 1/2 lidí  ;)

5
Nové textové hry / Re: Temné noci Toferunu
« kdy: 20. Září 2017 - 22:12 »
Ahoj Thoorine, vypadá to zajímavě a tajemně, určitě díky za tip & podívám se na to. Chce to asi více času, jak jsem tak projížděl ty stránky, ale budou dlouhé zimní večery  ;)

6
Všeobecná diskuse / Re: Budoucnost fora
« kdy: 19. Květen 2015 - 21:36 »
2000 za rok? To není zrovna málo...  ::)

7
Všeobecná diskuse / Re: Budoucnost fora
« kdy: 18. Květen 2015 - 14:12 »
Kolik za to vlastně platíš, můžu-li se optat?  ???

8
Všeobecná diskuse / Re: Budoucnost fora
« kdy: 17. Květen 2015 - 19:58 »
Díky za odpověď!  ;)

9
Všeobecná diskuse / Budoucnost fora
« kdy: 17. Květen 2015 - 18:55 »
Tak se nechci úplně dotknout kuřího oka, ale přece jen by mě zajímalo, jakou budoucnost tohle forum bude mít. Po úspěchu Oldcompu nevím... Diskuze jsou i přímo na Textovky.cz pod textovkama.

Každopádně tohle je vzhledem nejhezčí a nejlepší forum, co jsem viděl. Strašně mám rád tenhle editor, ten font, přehlednost. To se prostě s těmi fory phpBB nedá vůbec srovnat.

Byl bych rád, kdyby sem chodilo víc lidí, ale přiznávám, že i já už jsem sporadický návštěvník...  :(

10
Programování / Re: Atari basic
« kdy: 12. Listopad 2014 - 12:12 »
Rozhodnutí, zda to dělat pod WS nebo emulátory, je tedy asi zásadní. Ale pokud chceš Atari/C64, tak to jsou zrovna špičkové emulátory (ostatně můžeš zkusit i C128).

Pod WS je to na druhou stranu samozřejmě velmi pohodlné a člověk se může takříkajíc rozšoupnout  :)

11
Programování / Re: Atari basic
« kdy: 11. Listopad 2014 - 23:35 »
No ty bys měl spíš už ukázat, co za tu dobu máš  ;)

12
Nikdy nevydané hry / Re: Vietnamská Mise II.
« kdy: 22. Srpen 2014 - 19:34 »
Ale no jo, já se těším  8) Vietnamská mise na mě udělala dojem  :)

13
Nikdy nevydané hry / Re: Vietnamská Mise II.
« kdy: 22. Březen 2014 - 17:38 »
Ale to je hrozná škoda! Mě Vietnamská mise I strašně bavila, bylo to hrozně vtipný  :)

14
ZX Spectrum / Re: Generátor I
« kdy: 5. Říjen 2013 - 14:39 »
Dík!

Je to jinak velmi příjemná textovka a určitě není zas tak primitivní  8)

Teď např. nevim, jak se dostat znovu z Ústí do Prahy, páč mě průvodčí vždycky bez jízdenky vykopne, ale jízdenku máš jen jednu a tu použiješ při první cestě... Jedině to rozehrát odznova a zkusit to projet jen 1x. To ale není úplně intuitivní  :)

15
ZX Spectrum / Re: Generátor I
« kdy: 5. Říjen 2013 - 13:03 »
Kde se dají, prosím, ty textovky stáhnout?

Stran: [1] 2 3 ... 16