21. Listopad 2018 - 21:56

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Témata - zxretrosoft

Stran: 1 [2] 3
16
Commodore 64 / Akce Triton II
« kdy: 31. Červenec 2010 - 10:27 »
Tak jsem si z www.textovky.cz stáhnul Akci Triton II, jednu z minima textovek na C64, abych to zkusil, a jsem mírně rozčarován...  :o Nedokázal jsem se zatím odlepit z místa, možná by pomohl alespoň seznam použitelných příkazů. Žádné písmenko nic nedělá, nejde se ani rozhlédnout, ani nikam jít, ani nastartovat raketu? (nebo aspoň nevím jak), ani jakýkoli jiný standartní příkaz z textovek nefunguje.
Nezkoušel to už náhodou někdo? Nevíte si s tím trošku rady?  :-\

17
ZX Spectrum / Danger Street
« kdy: 27. Červenec 2010 - 15:13 »
Relativně pěkná textovka, která ve mně však vzbudila rozpačité dojmy...  ??? Dohrát se dá, což o to, i když jsem si s tím dal spousty práce, než jsem to jenom zmapoval. Hodně věcí mate hlavu, ale časem se začnete soustředit na určité klíčové body a všechno ostatní vypouštět.

Několik pro a proti:

Pro:
  • Úžasná velikost města. Přitom je tam minimum (asi 12) mrtvých bodů, město vypadá lákavě a rozmanitě. Pak že nemůže vzhledem k velikosti RAM vzniknout na ZX pořádná textovka!  8)
  • Celkově je město poměrně promyšlené. Hrát to bez emulátoru na jeden pokus by bylo peklo  ;D ...ale zase možná o dost větší zážitek. Emulátor způsobuje, že k mnoha problémům člověk přistupuje metodou pokus/omyl a nenutí ho to chvilku přemýšlet.
  • Logičnost používání věcí, žádné skryté momenty a nástrahy - ani s věcmi ani s časem. Vše do sebe nějak zapadá (až na toho plačícího pána - asi nějaký psychopat  ::) )
  • Skvělá závěrečná pointa s kódem do trezoru! Přišel jsem na to a není to nijak těžké, ale má to svůj půvab!  ::)

Proti:
  • Velikost města měla svá negativa. Autorovi evidentně docházela fantazie, mnoho místností je fádních a takřka zbytečných. Typu: "Jsi právě na křižovatce. Co teď?" ap.
  • Rozmanitost města měla také své mouchy. Krásné obchody, firmy, instituce (velvyslanectví, banka, kino) jsou jen pro okrasu. Škoda. Např. toho Didaktika jsem si v Tesle chtěl koupit  :)
  • Postavy jsou k ničemu (maximálně vás zabijou). Student připravující se na zkoušku nechtěl knihu (proč??), vekslákovo marky mi byly k ničemu (proč??), paní se psem jen kouká (proč??) - to jsou podle mě věci, které mohly hrát aspoň minimální úlohu - třeba za knihu dostat ty sirky nebo já nevím co a ne je jen tak najít pohozené v parku...
  • Věci (ani sebrané) se nedaly prohlížet.
  • Nulová pointa a nicotné vtažení do děje. Za chvilku vůbec nevím, co ve městě dělám a proč, zkrátka zkoumám a zkoumám a jdu za jakýmsi neznámým cílem.
  • Ukradnout hudbu Raxoftu se mi teda ani trochu nezamlouvalo!  :P P.S. Ostatně místo té hudby tam mohly být 2-3 zápletky navíc!  :P

Při tom všem jsem měl z dohrání rozporné dojmy. Na jednu stranu je skvělé, že se člověk pobaví ve větším prostoru, rozmanitým na situace i prostředí, na druhou stranu minimum věcí, se kterými se něco dělá - furt se jen chodí a málo přemýšlí (určitě by to zkomplikovalo alespoň to, že by v invenáři mohl nést jen 3 věci). Konec hry vezme taky rychla za své - máte pořád pocit, že jste toho spousty neudělali a nestihli, než se za vámi zavřou ty vrata a máte jen jeden směr, ale nakonec zjistíte, že máte všechno a podružné úkoly (dá-li se to tak říct "mimo hlavní linii") jsou k ničemu a existují jen ve vaší hlavě.

Zdá se mi taky, že autor vsadil zbytečně na anglický název "Danger Street", což bylo u české textovky dost zbytečné... a anglicky mluvící lidi to akorát provokuje, aby na to tu a tam klikli a ověřili si, zda to není celé anglicky, nic víc. Kdyby se to jmenovalo "Nebezpečná ulice", vešlo by to spectristům ve známost víc  :o

18
ZX Spectrum / Fuksoft II
« kdy: 20. Červenec 2010 - 12:33 »
Pořád mě láká vrhnout se na Fuksoft II od Patrika Raka - vypadá to, že to bude skvělá textovka, ale bohužel ten slovník je natolik nejasný, že nevím co s tím...  :-\
Nezkoušel to někdo někdy náhodou? Pomohl by alespoň slovník použitelných příkazů, Patrik obtížnost podle mě šíleně přestřelil, nevím jak co prozkoumávat, když "něco" najdu, nevím co to je a jak se znovu porozhlédnout, abych to viděl, nevím ani, jak zadávat podstatná jména - někdy to vezme podstatné jméno bez přídavného (např. dřevěnou skříň můžete zadat jako skříň), někdy to podstatné jméno ale nevezme (např. rozestlaná postel nevezme postel).

Žádný slovníček jsem bohužel nikde neobjevil - možná to bude také důsledek toho, jak je to obtížně a neintuitivně koncipované, že to nikdo moc tudíž nehrál.

19
ZX Spectrum / Agent 99
« kdy: 18. Červenec 2010 - 23:10 »
Tak jsem se radoval, jak si nezahraju textovku, která mě svým vzhledem nalákala (navíc Slováci umějí dělat dobré textovky), ale jsem trochu zmaten  :o

Chvilku jsem se zkoušel porozhlédnout po okolí, ale na každém (skoro na každém) kroku smrt  :o Nezkoušel někdo už tuhle "pecku" od Alkoholsoftu?  ::)

20
Atari XE/XL / Castle of Horror
« kdy: 10. Červenec 2010 - 17:14 »
Jsem trošku zmatený, všude číhá smrt, je to nepředvídatelný...  >:(

Nevím jak používat kouzla, možná se ani nemají používat, nevím, jsem na mrtvém bodě - všechno jsem zdá se splnil, jen mě provokuje ten agresivní zajíc nebo domorodec u domku (dokonce konvičku jsem mu našel). Ale vypadá to, že se dál nehnu - strážce u hradu spí jak zabitý, lidi u ohně lehce probudím a zabijou mě, kronikář si mě po tom co dostal inkoust vůbec nevšímá...

Nezkoušel to někdo náhodou?  ::)

21
Programování / Assembler z80
« kdy: 27. Červen 2010 - 11:05 »
Neumí tady někdo programovat (alespoň trochu) v assembleru Z80?

Rád bych se to naučil, ale pořád mi něco uniká... Stáhl jsem si Bity do bytu od L. Zajíčka, velice srozumitelná věc, ale zasekl jsem se v 2. části instrukčního souboru, přes který se nemůžu prokousat  ???

Nejradši jsem dosud používal překladač Prometheus od Proximy, ale začal jsem si postupně teď zvykat na velice přehledný a pohodlný zabudovaný editor přímo v emulátoru EmuZWin.

Mám taky pocit, že mi chybí dost kratších ukázek, abych si to mohl lépe osahat...  ::)

Zkrátka, neumí to někdo, aby mi s tím pomohl? Potřeboval bych se na několik konkrétnách věcí přeptat, případně to ještě nějak prokonzultovat a prohloubit si znalosti  8)

22
Commodore 64 / Commodore 64
« kdy: 22. Červen 2010 - 22:44 »
Vím, že by kategorie C64 nebyla textovkama moc zaplněná, ale přesto - nezná někdo náhodou nějakou dobrou textovku pro C64? Já zkoušel jen KSČ, ale to se mi moc nezamlouvalo... Celkově mi to přijde takový jalový...  ::)

23
Co byste očekávali od textové hry / Rozsah textovky
« kdy: 22. Červen 2010 - 22:42 »
Nadhazuji zde obecné téma o rozsahu textovky - jaký by podle vás měl být asi rozsah?

Za sebe musím říct, že mě větší rozsahy spíš odrazují (ačkoli by člověk čekal opak), mám rád obsahově nápadité a zapletené hry, které nemusí být rozlehlé a supersložité, nicméně mám pocit, že s příchodem výkonnějších počítačů a rozšířením paměti měli autoři hned dojem, že musí textovky rozšířit a udělat je "prostornější", což si myslím, že nebyla nejlepší cesta.

V tomto ohledu dávám za příklad opět Fuksoft (1 i 2), které se odehrávají na značně omezeném prostoru, ale dohrát je vyžaduje důvtip (a to vyvážený - tj. každý inteligentní člověk na to může časem přijít, ne že to vyřeší jen někdo s IQ 180, což já asi nejsem  :) ). Pohybujete se např. pouze v paneláku, ale v každých dveřích bydlí nějaký ten soused, který dělá to a to... zkrátka pevně věřím, že právě na ZX či na starém Atarku se daly naprogramovat ty nejlepší textovky!  8)

24
Všeobecná diskuse / Hledám textovku z ostrova
« kdy: 11. Červen 2010 - 16:49 »
Už delší dobu hledám v podstatě 2 textovky, které jsem dříve hrál, ovšem ne a ne si vzpomenout na nějaké konkrétní detaily, natož na název... Kdyby někdo tedy alespoň pomohl tipem, budu vděčný  ;)

  • První textovka je tématicky někde na ostrově. Vypadala podle mě bílé písmo na černém podkladě, nebyla nijak složitá, protože už jsem ji tehdy dohrál. Nemůžu si vzpomenout, jestli bylo ovládání úplně klasické. Cílem bylo snad dostat ze z ostrova, byli tam možná i nějaký domorodci, lano ap. Zkrátka kdybyste věděli o textovce z tématem ostrova, napište.
  • Druhá textovka, kterou hledám, je bohužel v mojí paměti ještě méně. Bezpečně vypadala černý text na bílém podkladě. Měl jsem ji na kazeťáku pod názvem "a" a nikdy jsem ji nedohrál. (Možná ji měl někdo pod stejným názvem.) Myslím, že byla z moderní doby - nějaký taxík, letiště... Bohužel nevím přesně co bylo obsahem. Ovládání bylo klasické výrazy. Vypadala jako jedna ze starších textovek, takže skoro jako v Basicu (ale nebyla v Basicu). No kdyby náhodou někdo tušil... ale chápu, že moc přesné indicie jsem tu neposkytl.

25
Atari XE/XL / Kariéra CS
« kdy: 18. Květen 2010 - 01:04 »
Musím říct, že tahle hra má něco do sebe... Já jsem měl rád Cesara na Amize, což bylo něco podobného, akorát z jiného prostředí a nekonečně složitější. Ale Kariéra CS je docela dobrý, před každým tahem to chce fakt přemýšlet. Trochu mi nevyhovuje, že je to v DM, taky že tam chybí auta, ale to je věc názoru... Pěkný!  ;)

26
Atari XE/XL / Fuxoft
« kdy: 15. Květen 2010 - 00:32 »
Oceňuji snahu vyrobit remake super hry Fuksoft, aby si ji mohli zahrát i ataristi, ale...  :(

http://atari.panprase.cz/?action=detail&co=1147

Já už fakt nevím, ale když už se s tím někdo dělá, proč to proboha nevypadá alespoň jako na ZX?  :-\ Výtah nejezdí, příkazy neoplývají žádnou grafikou a jsou nepřehledné, barevně škoda mluvit - jakoby Atari mělo jenom jednu barvu, font základní, zmršený je vlastně i název hry (Fuksoft - ne Fuxoft!)... Já teda nevim, je to jedna z mojich nejoblíbenějších textovek, tak jsem asi přísnější...  ???
Možná mě ale štve víc to, co mě na Atari štvalo vždycky: max. 1% her využilo skutečných možností Atari, srovnejte jen, co se podařilo vycucnout z C64, natož ze ZX! ---  :-X

27
Nápady hodné k realizaci / Textovka podle předlohy
« kdy: 7. Květen 2010 - 19:58 »
Myslím, že je to škoda, že neexistuje víc kvalitních textovek podle knižní (možná i filmové nebo herní) nebopředlohy. Zmíním např. Neverending story, která se na atárku moc povedla!
Nicméně vzniká spousta textovek, které nemají nápad a autoři na nich nechají ruce, přitom je spousta krásných knih a příběhů, které nápad mají ale nejsou realizované. Možná, že se je autorům nechce číst?  ::)

Třeba by mohla vzniknout i textovka z Řecka nebo Říma, taková filozofická se spoustou filozofů a různýma tehdejšíma problémama  ::)  :) No mně by se líbilo  :D

28
Atari XE/XL / Nádraží
« kdy: 7. Květen 2010 - 13:31 »
Budu zase kritický...  >:(  8)

Textovka Nádraží, kterou jsem si spustil po pár letech, mě opravdu naštvala. Podle mě to není dobře udělané snad po žádné stránce.

  • Je to neintuitivní! Občas vůbec nevíte, kam jít, i když tam jde jít. Věci ve hře nejdou zpravidla prozkoumat - nějaká ta hláška by tam být klidně mohla. Nechápu např., když dám PROZKOUMEJ SKLENIČKU, že to nejde. Na začátku např. můžete vypít kafe - to ovšem nic nemění na situaci ani tom, že ho pořád i přes tento fakt vidíte  :)
  • Zvuk je nepříjemný  >:(
  • Celkově graficky to nevypadá dobře.
  • Na můj vkus strašně divný děj. Moc mě to nepohltilo, ani jsem neměl zájem něco dál prozkoumávat, ale může to být pochopitelně tím, že železničářské prostředí je mi cizí jako málokteré jiné.

Shrnuto podtrženo, žádná sláva, asi jsem čekal dobrou textovku, ale tohle je opravdu hrůza. Autor snad promine ;)

29
Atari XE/XL / Podraz V
« kdy: 6. Květen 2010 - 12:36 »
Další ze série Podrazů, které jsem si stáhnul... Bohužel v dobré víře, že opravdu půjde o další Podraz a ne zase jen o pokus trošku předělat ten Fukův 3, a to tradičně k horšímu...  ???

Ostatně nechápu, proč tyhle "předělávky" vznikají. Podraz má nápad a stojí za rozšíření, za další příběh a další dobrodružství ve stopách po bankovních zločincích... Tady přibyly navíc jen: nepříjemné zvuky, klasický atari font (škoda, že aspoň ten není jiný), zvláštní jména (některá ale nepochopitelně zůstala, třeba Jonathan Fox), nezáživné prostředí v institucích, které se prakticky nemění - v bance nemám pocit, že jsem v bance, na ministerstvu zase na ministerstvu atd.  :-\

Zkrátka a dobře, doufám, že už nějaký další Podraz tohodle typu nevznikne. Kdo by se o to chtěl pokusit - zkuste udělat nový Podraz a ten starý od Fuky už vypusťte z hlavy!  ::)

30
Všeobecná diskuse / Textovky v reálném čase
« kdy: 5. Květen 2010 - 23:20 »
Musím říct, že za dobrý nápad pokládám textovky v reálném čase... Je tedy pravda, že jsem takové hrál jen 2 - a to Fuksoft I a Fuksoft II, a že se tenhle prvek času nijak zvlášť neujal, ale přišel mi skvělý. Ve Fuksoftu je prvek času dostatečně vyvážený - to si myslím, že je největší umění to tak udělat, tj. aby ho nebylo málo ani moc. Čas vás však tlačí a všechno musíte rozhodovat s jistou nervozitou.
Připadá mi to jako rozdíl mezi realtime strategiema a normálníma strategiema. Někdo má radši ty v reálu, někdo si udělá radši kafe, než se rozhodne k dalšímu tahu. Já si myslím, že smysl má obojí a nálada je pokaždý trochu jiná, ale textovky s ubíhajícím časem se vyskytují opravdu bohužel strašně ojediněle  ???

Stran: 1 [2] 3