22. Srpen 2017 - 03:22

Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Nové textové hry / Re: Temné noci Toferunu
« Poslední příspěvek od thoorin kdy 31. Červenec 2017 - 16:46 »
Kroužící orel: Děkuji za podporu! Dobrá, odkaz ti tedy posílám na mail. Už se těším na budoucí spolupráci, jak budeš mít tedy volno určitě mě kontaktuj. :-) Tak snad hra naplní tvá očekávání.

Pro všechny bych ještě doplnil, pokud byste se chtěli o hře dozvědět více, navštivte web hry: https://toferun.wixsite.com/tntgame
2
Nové textové hry / Re: Temné noci Toferunu
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 30. Červenec 2017 - 21:13 »
Zdravím Thoorine,
vrátil jsem se z dovolené a vidím, že nová textovka je na obzoru, tím lépe, že z fantasy světa. Mám před sebou srpnové tábory, ale hnedle poté bude mnohem více času, určitě mi můžeš poslat odkaz na email ludek tecka stastny zavinac gmail tecka com a moc rád vše vyzkouším. Po táborech se vrhnu na další studium TADSu plus moc rád pomohu s betatestingem, příběh vypadá už teď velmi zajímavě.
3
Nové textové hry / Temné noci Toferunu
« Poslední příspěvek od thoorin kdy 20. Červenec 2017 - 19:40 »
Zdravím všechny! 

 Chtěl bych Vám všem představit mou připravovanou hru, jež se jmenuje Temné noci Toferunu. Jedná se o textovou hru, logicky je tedy důraz kladen na příběh hry.

Pokud by Vás zajímala kratší prezentace hry, navštivte nový web hry, na kterém by vše podstatné mělo být napsáno - https://toferun.wixsite.com/tntgame.

Jak se to bude hrát: svým způsobem se jedná o interaktivní příběh, jelikož samotný příběh je pevně daný. Hráč se pohybuje příběhem tím, že volí z několika možností jak se zachovat. Většinou se jedná o volby, které na samotný základ příběhu nebo hru dopad nemají, odhalí vám však různou část hry, v závislosti na tom jakou volbu jste učinili. Je dobré nad volbou i trochu přemýšlet, jelikož některé možnosti jsou špatné - ty většinou hl. postavu zabijí a vy tak musíte opakovat celou kapitolu. Mnohdy je vám nabídnuta funkce zjistit Více o, která poodhalí další detaily ohledně určité postavy, rase, místě, události. Ve chvíli kdy tuto funkci využijete, příběh nepokračuje dál, je v podstatě pozastavený, takže se nemusíte bát, že byste například volbou [Více o Skřetech] zemřeli, pouze se vám odhalí doplňkový text, který vám skřety přiblíží a dále pokračujete v příběhu dál a nehraje roli zda jste tento text četli nebo ne. Tato funkce je ve hře pro lidi, které třeba svět ve hře zaujal, nebo prostě jen chtějí vědět šírší souvislosti. Naopak lidé, kteří chtějí pokračovat čistě v příběhu, a nepotřebují tyto doplňkové informace (nebo třeba již hru hráli, tak tyto informace již vědí) mohou bez zbytečného protahování pokračovat ve hře.
 Velký důraz bude také kladen na rozhovory mezi postavami, kde budete mít i podstatně větší možnosti jak se rozhodovat. Díky těmto rozhovorům se můžete dozvědět podstatné i nepodstatné informace, které vám mohou, ale nemusí, dříve či později pomoci. Ve hře budou i detektivní prvky, kde díky mnoha rozhovorům se budete snažit odhalit mnohá tajemství.



V čem je hra vyvíjena: na hře pracuji v jednoduchém programu Squiffy, určeném pro tvorbu textových her. Pro tento program jsem se rozhodl, jelikož mi umožňuje vytvořit textovou hru, která bude fungovat ve webovém prohlížeči, bez znalostí programovacího jazyka. Osobně jsem pracoval a stále pracuji na jiných projektech, ale osobně bych chtěl směřovat spíše směrem Game Designu, a když jsem pracoval sám na projektu, kde jsem musel i programovat, tak téměř veškerý čas mi zabralo programování a na samotný Game Design mi zbylo minimum času. Nyní díky programu Squiffy se mohu plně soustředit na rozvíjení svých schopností Game Designera.

Proč textová hra: první důvod jsem nastínil v předchozím bodu, programování textové hry je samo o sobě jednodušší. Navíc osobně nejsem grafik, nerad dělám grafiku do her, a jak již asi sami víte, sehnat dobrého grafika pro svůj projekt je docela náročné. No a tzv. textovka byla v tomhle ohledu nejlepší volba, jelikož se grafikou vůbec nemusím zabývat. Každopádně doufám, že po dokončení Temné noci Toferunu se mi podaří nějakého toho grafika sehnat, přece jenom nechci vytvářet textovky po celý život.

Svět hry: hra je zasazena do fantasy světě, nazvaném Thandus. Na tomto světě jsem spolu se svým bývalým kolegou pracoval kolem 2 let. Za tu dobu jsem nevyvíjel žádné hry, nýbrž jsem se primárně soustředil na tvorbu tohoto světa. Na svět Thandus bych chtěl zasadit i mnoho mých budoucích projektů, ne jenom Temné noci Toferunu. Za ty 2 roky jsme sepsali historii světa Thandu, rozepsali jednotlivé oblasti světa, popsali mnoho míst a historických událostí a zajímavostí, dále jsme do světa zasadili více než 150 ras, a z nich jsme podrobněji popsali více než 120 ras a u každé z těchto ras jsme zapsali jejich vzhled, zařazení z hlediska ostatních ras, jejich kulturu a společnost, stručnou historii, a také i to kde se nacházejí a jak početní jsou. Orientovat se mezi takovým množství ras je velmi náročné, proto jsme vytvořili i mnoho tabulek pro zpřehlednění.



Příběh: děj se odehrává na začátku 3. věku kolem roku 400, v mírném páse na pomezí lesa Doubravy a Trpasličích hor u východního pobřeží Starého kontinentu. Hlavní postavou příběhu je mladý trpaslík jménem Falin. Trpaslíci se v této době stále potýkají s velmi tíživou finanční situací, do které se dostali po válce s démony na konci 2. věku. Chudoba, nemoci a nedostatek jídla jsou v trpasličích osadách na denním pořádka a případy kanibalismu jsou čím dál častější. K tomu všemu jsou trpaslíci napadeni. Zde začíná děj hry. Malá trpasličí osada je napadena dosud neznámými stvořeními jejichž spodní polovina těla připomíná tělo kozla a vrchní polovina těla člověka. Vše je zničeno, všichni jsou zabiti. Až na Falina. Tomu se podaří uprchnout do nedaleké trpasličí vesnice zvané Toferun. Jenže zde bude cokoliv, jen ne v bezpečí.

Kolik je hotovo a co ještě zbývá: zatím je napsáno intro, celá první kapitola a část druhé kapitoly. Hra se bude skládat přibližně ze 7 kapitol. Hotové části hry však budou ještě určitě upravovány, jelikož obsahují určitě mnohé pravopisné a stylistické chyby, a dále se dá předpokládat, že budou upravovány jak z těchto důvodů, tak z důvodu zlepšení komfortu čtenáře a případně dalších úprav.

Existuje nějaké demo nebo ukázka hry? Ano, jedná se pouze o ukázku hry a obsahuje pouze intro, ve které hráč ještě nehraje, pouze je seznámen z příběhem. Pokud máte zájem si ukázku zkusit, pošlete mi pm a já vám pošlu link. V tom případě vám, ale doporučuji nemeškat, jelikož ukázka bude dostupná pouze po určitou dobu, zřejmě asi tak 2 týdny až měsíc odteď. Poté bude smazána, jelikož se i na intru bude pracovat a později bude nahrána nová verze ukázky s již upraveným intrem, ale to bude o dost později.



Něco o mně: jsem amatérským Game Designerem, tvorbě her se věnuji již nějakou dobu, přesto však jsem ještě nevytvořil žádnou větší hru. Jediná má dokončena hra se jmenovala Zkoušky TSO, která byla spíše minihrou, za moc nestála a byla vytvořena asi 8 lety ještě na starém VCH, teď již se ani nedá stáhnout a bohužel od doby co je nové VCH už si ani nemůžete staré téma s hrou přečíst (ale až taková škoda to stejně není). Od té doby jsou Temné noci Toferunu pvní hrou, kterou jsem vypustil na veřejnost (nepočítám Robo Drivera, u něj jsem pouze hledal grafika na spolupráci - mimochodem na Robo Driverovi stále pracuji).

Jak podpořit hru a kde se dozvědět více: určitě budu rád, když mi poskytnete feedback zde na foru a třeba vyjádříte svou podporu. Určitě se podívejte i na stránky hry https://toferun.wixsite.com/tntgame Pokud byste se chtěli o hře dozvědět více, pak mi můžete samozřejmě napsat, nebo také sledovat na:
 instagram https://www.instagram.com/temne_noci_toferunu/
 twitter https://twitter.com/marek_skreko?lang=cs
 facebook https://www.facebook.com/pg/Temné-no...=page_internal
 Google+ https://plus.google.com/u/0/collection/Ip_2RE
 youtube https://www.youtube.com/channel/UCWN...Z4Xd-oh7utOXOw
 dailymotion http://www.dailymotion.com/marek-skreko
 vimeo https://vimeo.com/user68131509

 Pokud vás hra zaujala, samozřejmě mi můžete i napsat PM a třeba se domluvit na spolupráci, pomocná ruka se určitě vždycky hodí. Zřejmě asi budu nejvíce potřebovat beta testery.
4
Všeobecná diskuse / Re: Textovky.cz
« Poslední příspěvek od panprase kdy 8. Červen 2017 - 18:28 »
No uz je to snad lepsi
5
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 31. Květen 2017 - 09:40 »
Tak se zase dostávám k tvorbě, lano a strážce zatím nechám stranou a zaměřil jsem se na zapálení pochodně. Prozkoumal jsem v Library - extras.t třídu class Candle: FueledLightSource a pečlivě přečetl práci s baterkou v Heidi a především Tour Guide stranu 102 - Light and Fire. Parádně je tu popsána klasická svítilna na baterky jako OpenableContainer, olejová lampa a informace o tom, že pochodeň mohu definovat podle Candle & FireSource. Zkoušel jsem všechny příklady, posílám aktuální zdroják, kde mám na str. 181 pochodeň a str. 247 křesadlo. Ve všech případech dostávám po příkazu zapal pochodeň hlášku "{Tím iobj} nemůžeš nic zapálit.".

Až budeš mít čas, zkus se prosím juknout i na pochodeň, zatím budu dále zkoumat.
6
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 26. Květen 2017 - 08:55 »
Dnes jsem ještě jednou v klidu juknul na soubory, které jsem Ti zaslal a jak vidno, spěch není to pravé, zase je tu problém s kódováním. Nyní posílám následující soubory v jednom archivu:

Pruchod_Exoter.txt a Pruchod_Exoter.pdf - to je přesný postup zkopírovaný z hraní hry ve Win verzi TADS3 Interpretr
Auto 318.cmd - nahraný průchozí skript pod Linuxem s nečitelným kódováním, ve Win verzi Workbenche plně funční
cs_cz.t - moje malá úprava s přivázáním provazu

Se senem je tedy vše OK, nyní se pokusím zprovoznit jeho spálení pomocí zapálené pochodně plus bude asi vhodnější, aby jej hráč nemohl sebrat. Budu ještě laborovat ohledně lana a studny. Až bude hra hotová, vrhnul bych se na doplnění souboru cs_cz.t a doplnil další slova, která se mi zdají být užitečná, pokud budeš souhlasit a je-li to správný postup, můžeme jej dát i na Tvůj web jako novou verzi, alespoň takto málo budu schopen i já pomoci v překladu TADSu.

Krásný víkend a modrou oblohu nad hlavou přeje

Orel
7
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 25. Květen 2017 - 12:57 »
Sakra, ty jsi ale rychlík, ještě jsem zapomněl dát sem aktuální zdroják.

Projel jsem celou současnou hru tak, že napoprvé spadnu do sena, pak zkouším vlézt do studny pomocí provazu, seberu seno a druhým pádem na dlažbu hra končí.

A ještě mě napadlo upravit Tebou přeložené příkazy. U studny mohu použít "připevni provaz", ale ne už "přivaž provaz". Upravil jsem soubor cs_cz.t v adresáři /usr/share/frobtads/tads3/lib/adv3/cs_cz i v tom samém pod Wine a hurá, možnost "přivaž" už interpretr zná. Takže pokud se nepletu, mělo by zafungovat přidání slova "přepiluj" tam, kde máš uvedeno odemkni, to zkusím příště.

Vše potřebné zasílám v příloze. Teď za chvíli frčím pro dcérenku do školky, během zítřka nebo nejpozději o víkendu se zase dostanu k Exoterovi, baví mě to čím dál více.
8
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« Poslední příspěvek od gaspoda kdy 25. Květen 2017 - 12:36 »
Abych nehádal, prosím napiš mi, jak má vypadat ideální výstup ze hry s provazem i kupkou sena, tj. příkazy hráče a odpovědi hry na ně.
9
Programování / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 25. Květen 2017 - 12:16 »
Vrhnul jsem se na pád z výšky do kupky sena, přiznám se, že si nejsem jist, kde mám metodu enteringRoom(traveler) použít – zda ve druha_mistnost_vrchol_vez nebo v sv_nádvoří, u obou případů jsem nedosáhl kýženého výsledku. Ale po juknutí se do zdrojáků Heidi a Tvého Attachment mě napadlo ještě jedno, nevím zda ouplně správné systémové řešení:

druha_mistnost_vrchol_vez: Room 'Druhá místnost na vrcholu věže' 'do druhé místnosti na vrcholu věže'
    "Jsi v místnosti na vrcholu věže. \bMůžeš jít na východ, dolů. "
    east = mistnost_vrchol_vez
    down : TravelMessage
          {  ->sv_nadvori
              "Spadl jsi přímo doprostřed kupky sena, která ideálně ztlumila tvůj pád. "
                canTravelerPass(traveler) {return kupka_sena.isIn(sv_nadvori); }
              explainTravelBarrier(traveler)
         { "Zabil jsi se pádem z výšky. "; finishGameMsg(ftDeath, [finishOptionUndo] );}
    }
;

Pomocí metody  TravelMessage jsem dosáhl toho, že pokud se kupka sena nachází v sv_nadvori, hráči se nic nestane a v opačném případě zahyne přesně tak jako v Exoterovi.

Mimochodem teprve dalším studiem zdrojáků Heidi jsem se dozvěděl, že ve hře lze i křičet a tento křik může zanikat ve větru, to minimálně u předělávky a dalším pokračování Kroužícího orla musím využít. Opravdu bezva systém, líbí se mi čím dál tím více.
 
Na tomto místě jsem zjistil, že po smrti hráče hra vypisuje ZEMŘELO JSI. - u definice hráčovy postavy me však nemohu využít striktní definici rodu typu *1, setkal jsi se s tím také u tvorby Základny?

V místnosti se studnou jsem pomocí zdrojáku Attachment a výše uvedené kombinace  TravelMessage zkusil něco podobného, zatím ale bez kloudného výsledku:

jz_nadvori: Room 'Jihozápadní část nádvoří' 'do jihozápadní části nádvoří'
    "Stojíš na nádvoří. \bMůžeš jít na sever, na východ, na jih, dolů. "
    north = sz_nadvori
    east = jv_nadvori
    south = brana
    down : TravelMessage
          {  ->ve_studni
              "Sešplhal jsi dolů za pomoci přivázaného lana. "
//                canTravelerPass(traveler) {return provaz.moveinto(studna); }
        canTravelerPass(traveler) {!provaz.isConnectedTo(studna); }
              explainTravelBarrier(traveler)
         { "Studna je moc hlubová na to, abys do ní skočil jen tak. "; }
    }
;

+ studna : Attachable, Thing, Heavy 'studna' 'studna' *3
    @jz_nadvori
    "Hluboká studna, nyní však již zcela vyschlá. "
    specialDesc = "Je tu stará kamenná studna. "

    canAttachTo(obj) {return obj == provaz;}
    handleAttach (other)
    {   provaz.moveinto(studna);
       "Spustil jsi jej dolů. ";
     }

     gcName = 'studnu, studni, studna, studni, studnou'
     gcVocab = 'studnu/studni/studnou'
;

Také doprovodné hlášky zatím nejsou zrovna ideální:

>prozkoumej studnu
Hluboká studna, nyní však již zcela vyschlá.
Studna je připevněna k provazu.

>d
Je tu příliš velká tma, než abys vidělo na cestu.


Zde asi TravelMessage nepoužívám správně, zkusím si ještě jednou projet zdroják a v Library reference prozkoumat používané metody. Tak jako tak mi provaz zůstane po připevnění ke studni v ruce, takže zde budu muset upravit změnu stavu.

Každopádně uvázání provazu a boj se strážcem/drakem/psem jsou poslední dva zádrhele, až tyhle rozseknu, tvorba se bude chýlit ke konci.
10
Nové textové hry / Re: Atomová Katedrála
« Poslední příspěvek od ugraugra kdy 23. Květen 2017 - 22:51 »
Vyřešeno

Čtěte na blogu ;)
Stran: [1] 2 3 ... 10