18. Leden 2019 - 21:09

Poslední příspěvky

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
TADS / Re: akce po určitém počtu tahů
« Poslední příspěvek od gaspoda kdy 1. Listopad 2018 - 21:27 »
Protože nejsem žádný programátor pátral jsem po nějakém jednoduchém enginu a našel hru "Základna na asteroidu"
a sní i skvělý návod na programování v TADS 3 od gaspody.

Nó, TADS je obvykle vnímán spíš jako složitější, protože nemaskuje skutečnost, že je nástrojem pro programátory :-)
Ale zase se umí odměnit svými schopnostmi vytvořit opravdu uhlazenou a dobře fungující hru. Takže držím palce!

A má otázka zní: Jak udělat aby pokud je hráč ještě v letadle a provede 5 tahů tak hra skončí.

Pro vytváření časovaných událostí jsou k dispozici třídy Fuse a Daemon. Ty chceš tu první, která načasuje událost
jednorázově na zadaný počet tahů dopředu. Daemon spouští událost opakovaně. Příklad je v páté kapitole návodu
k TADSu (http://www.textovky.cz/clanky/programovani-textovych-her-v-tads-3-cast-5-akce/).  Tedy něco na tenhle způsob, ale netestoval jsem to:

Kód: [Vybrat]
m_V_letadle: Room 'V letadle'
"Probudil ses v malém dvoumotorovém letadle...<<nacasuj()>> "

casovac = nil
nacasuj()
{
/* Nacasuj jen jednou, i kdyz se popisek mistnosti zobrazi vicekrat. */
        if(casovac == nil) casovac = new Fuse(self, &havaruj, 5);
        }
havaruj()
{
/* Pokud uz jsem se z letadla dostal, neudelame nic. */
if(me.isIn(m_V_letadle))
{
"Bum! ";
finishGameMsg(ftDeath, [finishOptionUndo] );
}
}
;
22
TADS / akce po určitém počtu tahů
« Poslední příspěvek od ajs kdy 1. Listopad 2018 - 20:33 »
Ahoj všem.
Po několika letech jsem se pokusil (opět) o vytvoření nějaké té textovky.
Protože nejsem žádný programátor pátral jsem po nějakém jednoduchém enginu a našel hru "Základna na asteroidu" a sní i skvělý návod na programování v TADS 3 od gaspody.
Po několika dnech zkoušek jsem se rozhodl že začnu tvořit nějaký ten jednodušší celek.
Vzpomněl jsem si na svou první textovku Indiana Jones II na ZX spectrum a začal ji předělávat (podobně jako Kroužíci orel Exotera).

Měl bych na vás zkušenější dotaz.
Hráč je na začátku v letadle, které plachtí vzduchem bez pilota.
Hráč musí najít padák a vyskočit z letadla.
Pokud nemá na sobě padák tak umírá a je konec.
To mám OK.
Ale podle původní hry je nutné do určitého počtu tahů opustit letadlo dříve než spadne.

A má otázka zní: Jak udělat aby pokud je hráč ještě v letadle a provede 5 tahů tak hra skončí.
Nyní se hráč může donekonečna rozhlížet po letadle. A to není to pravé.

Josef

Místnost v letadle mám takto.
Kód: [Vybrat]
m_V_letadle: Room 'V letadle'
"Probudil ses v malém dvoumotorovém letadle plachtícím nad egytskou pouští.
\nJe tu nádherný klid, protože motory stojí a na palubě není kromě tebe živá duše.
Jediné co tu je vidět jsou <b>prázdná sedadla</b> a pár nepotřebných věcí.
\n(Celkem zajímavá situace, že ano?). "

// north, south, east, west, up, down | šikmé směry: northeast, northwest, southeast, southwest | dovnitř a ven: in, out
out : TravelMessage
{  -> m_Na_pousti
"Vznášíš se mezi oblaky. Užij si tohoto zajímavého pocitu, a nevzrušuj se zemí, která se rapidně přibližuje. Mimochodem v dálce na jihu je vidět nějaký vojenský tábor.
\nNad hlavou se ti rozevřel padák a po chvíli jsi šťastně přistál… "

// pokud máme oblečený padák jsme přesměrováni na místnost m_Na_pousti
canTravelerPass(traveler) {return p_Padak.isWorn();}

// pokud nemáme oblečený padák KO
explainTravelBarrier(traveler)
{
"Vznášíš se mezi oblaky. Užij si tohoto zajímavého pocitu, a nevzrušujn se zemí, která se rapidně přibližuje. Mimochodem v dálce na jihu je vidět nějaký vojenský tábor.
\nStal jsi se zakladatelem sportovního odvětví které vejde do dějin jako skok hluboký.";

// Hru ukončíte příkazem, který zobrazí hlášku a nabídne menu konce hry.
finishGameMsg(ftDeath, [finishOptionUndo] );
}
}

// přesměruje příkaz dolů na ven
down asExit(out)
;
23
TXT / Re: TXT engine
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 28. Říjen 2018 - 10:21 »
100. výročí a manuál stále nikde. Smutné. :-)
24
Všeobecná diskuse / Test
« Poslední příspěvek od panprase kdy 25. Říjen 2018 - 18:43 »
Test
25
TXT / Re: TXT engine
« Poslední příspěvek od pedromagician kdy 23. Říjen 2018 - 15:36 »
Issues server som prehodil na MantisBT je na adrese https://txtbt.pedromagician.com/
26
TXT / Re: Zvláštní vydání
« Poslední příspěvek od panprase kdy 16. Říjen 2018 - 20:54 »
To jsem rád, že jsi našel lopatu a kampak se jeho excelence dostala?
27
TXT / Re: Zvláštní vydání
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 16. Říjen 2018 - 20:02 »
To neděláš dobře, že se nebojíš. Jednak jsem ji ve hře samozřejmě našel a jinak jsem i v reálu šťastným vlastníkem jedné lopaty.
28
TXT / Re: Zvláštní vydání
« Poslední příspěvek od panprase kdy 15. Říjen 2018 - 16:09 »
No to se nebojím - myslím si že tu lopatu nenajdeš.
29
TXT / Re: TXT engine
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 14. Říjen 2018 - 17:48 »
Vlk taky sliboval a jak to dopadlo...  :)
30
TXT / Re: Zvláštní vydání
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 14. Říjen 2018 - 17:44 »
No, je to brutální... mám chuť narazit Holynovi na hlavu rezavý hrnec a zabubnovat si na něj lopatou.  :)
Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 10