23. Říjen 2017 - 11:46

Autor Téma: Golden Ratio - netradiční textovka  (Přečteno 2773 krát)

davesade

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
Golden Ratio - netradiční textovka
« kdy: 23. Březen 2012 - 15:29 »
Nápadů mám plné kapsy, nestíhám je vysypávat, ale jelikož nejsem programátor, zůstává jen na papíře, respektive blogu. Každopádně jsem nedávno dostal nápad na netradiční textovku a rád bych se o něj podělil, neboť by to mohlo někoho inspirovat a třeba dojde i k nějaké spolupráci! (Předem říkám, že budu moc rád, pokud si někdo mou ideu ukradne a realizuje, nebudu ho žalovat).

Primárně uvažuji o hře, která by se hrála na internetu, čistě jen pomocí textu. Hra tedy bude přístupná mnoha hráčům a každý z nich bude mít svůj vlastní profil s uloženou pozicí. Už zde ale předesílám, že zpracování ideje na jiné platformě (Amiga například) je zcela jistě dobrý nápad, jenom vypadne jeden designový a důležitý prvek, který pro hraní jako takové není potřeba, ale to za pár vět vyplyne.

Základním kamenem je město Praha, kde se hráč v blízké budoucnosti vžije do role speciálního policisty, který má za úkol pozabíjet nebo pochytat pětici replikantů (chci se tedy volně inspirovat Blade Runnerem). Postava se pohybuje po předdefinovaných lokacích v Praze s různou hladinou detailu. Může cestovat dopravními prostředky, spát, disponuje vylepšitelnými vlastnostmi a tak dále. Hra se točí tedy okolo pěti misí, které budou ručně nadesignované. Řešení nebude vždy lineární, bude reflektovat styl hraní hráče, avšak více méně bude průběh vždy podobný. Na konci mise je vždy unikátní souboj s replikantem. Hra je koncipovaná "na jeden zátah", takže když postava zemře, tak je game over a hotovo, musí se znova. Hráč by ale měl na základě vlastní zkušenosti průchod misí nejen rychle dosáhnout svého cíle, ale také najít "zkratku", čili že se k replikantovi dá dostat pomocí tří příkazů hned z počátku hry (tyto příkazy ale hráč zjistí třeba až po zabití replikanta a bude se mu to hodit v případě, že jeho postava zemře nebo že replikant uteče).

Těchto pět misí by mělo představovat přibližně 20% celé hry. Zbytek hry bude, aby to hráče demotivovalo zkoušet "všechno na všechno" a bezcílně bloudit, generovaný sérií náhodných modulů. Tím pádem se v ulicích budou pohybovat postavy, přístupné WiFi sítě, vedlejší úkoly nebo menší souboje. Tyto generátory by měly zastoupit zbylých 80%. Vtip je ale v tom, že tyto generátory sem tam udělají nějakou opravdu pěknou postavu nebo úkol. To by se pak skrz administrační rozhraní ukládalo do databáze a tím pádem by náhodných generátorů ve hře ubývalo - a přibývalo by pevně daných prvků. Hráči, kteří se do hry připojí později, tak budou potkávat náhodné generátory méně a méně, až se v jeden okamžik hra zaplní (nebo se rozšíří).

Proto primárně cílím na internet - jelikož toto v offline není možné. I tak by ale hra měla být hratelná klidně na Amize, jenom vypadne tento prvek (podle mne celkem originální).

Nebudu se zatím rozepisovat více, protože bych už začal detailně rozebírat jednotlivé mechanismy. Zde je odkaz, kde jsem sepsal kostru herních prvků (bez náhodných generátorů):
http://pastebin.com/NQFpn9gy

Vývoj postavy a "házení kostkou" bych kompletně převzal ze Shadowrunu. Mám vymyšlenou celou řadu detailů, jako utajování informací hráči, plynutí času, vlivy počasí a podobně - všechno by mělo nějaký význam při definování proměnných. Trik je právě v tom, že náhodné generátory by na základě pár vstupních dat měla být schopná vygenerovat takové prvky, které na první pohled nebudou rozeznatelné od prvků dělaných ručně (a tím svést hráče na falešnou stopu).

Kdyby se někomu zamlouvalo se do takového projektu pustit, rád se rozepíšu o detailech.

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: Golden Ratio - netradiční textovka
« Odpověď #1 kdy: 21. Duben 2013 - 22:51 »
Ozval se někdo? Jak to dopadlo s tímto projektem?
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: Golden Ratio - netradiční textovka
« Odpověď #2 kdy: 22. Duben 2013 - 13:18 »
No nikdo se k tomu nehlásil. Si myslím, že je to docela složitý to naprogramovat.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili