12. Prosinec 2017 - 18:46

Autor Téma: TextGame engine  (Přečteno 12503 krát)

KaiN

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 419
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #30 kdy: 27. Srpen 2012 - 08:20 »
TG1 mi běžel, TG2 ne. Spouštěl jsem to i přes debug.bat, ale ta obrazovka zmizela vždy dřív, než jsem stačil zaostřit zrak.  :) S JAVA 7u6 to už funguje.

tekket

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #31 kdy: 27. Srpen 2012 - 18:36 »
Jo, mám Java 32bit 7U5 a běží v pohodě.

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #32 kdy: 27. Srpen 2012 - 20:53 »
Ok chyba bola v tom ze som to kompiloval na notebooku kde som mal defaultne v netbeans jdk 1.7. V prilohe je program kompilovany pod verziou 6e34. A este zakladny modul kde je startovacia miestnost, miestnost na odkladanie nepotrebnych objektov, objekt hraca a skript ktorym sa nastavi hrac v hre.

Zoznam zmien :

Game
+ opravena metoda ktora spustala udalost TURN v module
+ pridane farby do textu
+ je mozne zadavat slovne prikazy

Editor
+ pridany drag & drop v strome projektu
+ pridane tlacitko overenia modulu (vypisuje chybajuce miestnosti, smery, objekty, stavy, skripty)

Editor skriptu
+ pridana farebna syntax
+ pridana informacia o cisle riadku a poctu riadkov skriptu
+ pridany drag & drop riadkov v skripte
+ ked sa okno zatvori bez stlacenia OK tlacitka, neulozia sa pridane instrukcie
« Poslední změna: 27. Srpen 2012 - 21:07 od SoulSoft »
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

severak

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 25
    • Zobrazit profil
    • Můj web
Re: TextGame engine
« Odpověď #33 kdy: 6. Prosinec 2012 - 00:04 »
Pěkný program. Vypadá velmi důstojně.
-- Severák, nositel pohrabáče

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 566
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #34 kdy: 18. Prosinec 2012 - 22:50 »
Ok chyba bola v tom ze som to kompiloval na notebooku kde som mal defaultne v netbeans jdk 1.7. V prilohe je program kompilovany pod verziou 6e34. A este zakladny modul kde je startovacia miestnost, miestnost na odkladanie nepotrebnych objektov, objekt hraca a skript ktorym sa nastavi hrac v hre.

Zoznam zmien :

Game
+ opravena metoda ktora spustala udalost TURN v module
+ pridane farby do textu
+ je mozne zadavat slovne prikazy

Editor
+ pridany drag & drop v strome projektu
+ pridane tlacitko overenia modulu (vypisuje chybajuce miestnosti, smery, objekty, stavy, skripty)

Editor skriptu
+ pridana farebna syntax
+ pridana informacia o cisle riadku a poctu riadkov skriptu
+ pridany drag & drop riadkov v skripte
+ ked sa okno zatvori bez stlacenia OK tlacitka, neulozia sa pridane instrukcie

Tohle se mi zacina hodne zamlouvat.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #35 kdy: 20. Prosinec 2012 - 13:32 »
Dakujem :)

Ten program je prakticky dokonceny a je mozne v nom hru urobit a hrat.
Jedine co som zatial nezvladol implementovat je automapa. Nefungovala by totiz ak by tvorca hry nedodrzal mriezkove prepojenie miestnosti alebo by robil rozne zatacky (ides na sever z miestnosti a vyjdes na zapad v novej miestnosti). Sice som premyslal uz o inom sposobe prevedenia ale tu radsej este pomlcim a nebudem rozoberat detaily...
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #36 kdy: 28. Prosinec 2012 - 19:36 »
Update enginu

prekladove okno editora
+ pridany stlpec TAG pre lepsiu informaciu o editovanom riadku
+ stlpec SK je uz plne editovatelny
+ pridany preklad prikazov ktore zacinaju tagom cmd, ak ma prikaz viacero variant zapisuju sa slova prikazu za sebou oddelene iba ciarkou napr "vezmi,seber,vem,zober"

herne okno
+ pridana moznost prepnut jazyk za behu v menu - ovplyvnuje to gui, vypis v okne a zadane prikazy
+ parser textu uz vie rozlisit unicode znaky, je teda mozne pisat prikaz s alebo bez unicode a engine pochopi vyznam (mozes napisat vez zapalky alebo vez zápalky)
+ prikaz 'open' a 'close' uz funguje aj na predmety v inventari
+ pri rucnom zadani instrukcie napr 'poloz zap' sa v okne hry vypise zadany prikaz cely tak ako ho chape parser teda : 'polož zápalky'
+ program je mozne spustit s parametrom nazvu modulu, zadava sa toto : java -jar TextGame2.jar
  (plati tu ze sa zadava len nazov modulu a modul musi byt ulozeny v zlozke data, pozri dizzy.bat)
+ modul mozte taktiez spustit pomocou zastupcu kde sa za cestu k textgame.jar zadava este nazov suboru bez pripony (pozri dizzy.lnk)

data
+ v zlozke data pribudol subor editor.lng ktory obsahuje preklad programu
+ ak potrebujete v svojom module updatnut preklad da sa to vyvolanim okna prekladu cez editor->modul->preklady->import
+ kazdy novo vytvoreny modul obsahuje automaticky preklad zo suboru data/editor.lng
+ je mozne si v module upravit preklad a nasledne ho exportovat a prepisat subor editor.lng, pripadne si zalohovat preklad pre neskorsi import do dalsieho modulu
« Poslední změna: 28. Prosinec 2012 - 19:38 od SoulSoft »
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

mop

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 128
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #37 kdy: 22. Září 2014 - 08:31 »
Hraju si teď s tímhle pěkným vývojovým nástrojem a dost se mi to líbí. Zkoušel jste v tom někdo napsat textovku?

pedromagician

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 187
    • Zobrazit profil
    • pedromagician.com
Re: TextGame engine
« Odpověď #38 kdy: 22. Září 2014 - 16:50 »
nemam javu rad ale pozriem sa veru na to :) ale len kvoli inspiracii co by som si doplnil do enginu :)

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #39 kdy: 24. Říjen 2014 - 17:38 »
Ja som v tom robil mensiu textovku pre kamosa len tak k jeho narodeninam. Nieje to verejne pretoze to obsahovalo kopu sukromnych udajov a vtipy boli smerovane len na tu jednu osobu.

Java je derava a ma uz poriadne zlu povest. Ale co dnes este nema diery, vsade su bugy. Zatial to je pre mna jediny programovaci jazyk ktory sa da spustit vo windowse/linuxe bez problemov.
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #40 kdy: 6. Říjen 2015 - 21:28 »
Hey wassup. Chystam ze vypustim na svet novu verziu enginu+editora TextGame2. Ubehlo hodne vela dni od poslednej verzie a ja som uz nevedel ci v tom niekto vobec nieco vytvori a ci ma zmysel to este rozsirovat. Ale co uz, mna bavi programovanie uz asi viac nez tvorba samotnych hier :D. Tak som sa par dni nudil popri testovani Tads a rozhodol sa ze este par uprav tam predsa len pre pokoj svojej duse pridam.

Tak co hlavne noveho prinesie novsia verzia :
- konecne funkcnu automapu ktora ukazuje objavene miestnosti!
- editor mapy taky ze tvorca hry moze doplnovat jednoducho nove miestnosti a prepajat ich medzi sebou vizualne. to znamena ze vidite proste komplet cele mapy tak ako by ste si ich kreslili na stvorcekovany papier aj s prechodmi medzi miestnostami.
- vytvorenie noveho modulu uz aj s preddefinovanym scriptami a celym zaciatkom. proste aby zakazdym nebolo nutne naklikavat prve miestnosti, prve skripty, prveho hraca. novy projekt jednym klikom existuje a da sa hned pozriet v hre. potom uz postaci len doupravit text pre intro atd a zvysok si uz tvorca doplni sam.
- prepracoval som umiestnenie projektov v data adresari koli lepsej prehladnosti
- podpora pre prehravanie muziky a zvukov (bohuzial zatial len ogg format)
- zobrazovanie obrazkov v hre (png, jpg) nech mozu byt hry o cosi zivsie
- ikony som premiestnil rovno do jar nech nevznika zbytocny bordel na disku
- manual rozmyslam ze urobim stylom hry. tam by som chcel vysvetlit aspon zaklady. a ak by bol zaujem tak zlozitejsie veci okolo scriptov uz by sa riesili trebars tu na forume. v podstate platia udaje zo stareho manualu.

Pre tych co nevedia o com tocim tak v skratke :
Ide o plne funkcny editor textovych hier ktore nemusite uz kompilovat. Vsetky akcie su skriptovatelne a samotne scripty su velmi jednoduche takze aj ne-programator snad pochopi co ma naklikat. Netreba k tomu uz dalsie programy ani nic neinstalujete. Vsetko to bezi v jednom jar subore (bohuzial vela ludi javu neznasa ale snad by to slo skompilovat do exe?).

Tento program sa snazi ulahcit tvorenie hier. O to hlavne ide. Vsetko co tvorca prida v editore je okamzite pouzitelne aj v rozohranej hre. Na obrazku je screen z rozpracovanej testovacej hry pre predstavu.
« Poslední změna: 6. Říjen 2015 - 21:31 od SoulSoft »
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #41 kdy: 10. Říjen 2015 - 18:49 »
Tak a je to tu!

Slubeny den prisiel. Engine a editor som doladil a doplnil este instrukciu do scriptu pre spustenie casovaca (trebars ak chcete urobit hru s limitom casu). V prilozenom subore je aj kratky tutorialovy modul ktory ukaze zakladne moznosti pri tvoreni hry.

Bezi to stale v jave7 tak ako predosle verzie.

Som tu a rad pomozem a poradim ak su otazky.  ;D
« Poslední změna: 10. Říjen 2015 - 18:53 od SoulSoft »
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

pedromagician

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 187
    • Zobrazit profil
    • pedromagician.com
Re: TextGame engine
« Odpověď #42 kdy: 12. Říjen 2015 - 21:30 »
diky, preštudujem :-) Nie že by som ho použil, ale skôr ako inšpiráciu čo ešte môj TXT nevie a mohol by som ho naučiť ;-)

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #43 kdy: 27. Říjen 2015 - 20:53 »
Opet sa chysta dalsi vacsi update planovany na vikend. Tentokrat opravujem par drobnych kozmetickych chyb a pridavam kopu dalsich vylepseni pre zjednodusenie prace pri tvorbe textovky. Je sa naco tesit ;).
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-

SoulSoft

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 47
    • Zobrazit profil
Re: TextGame engine
« Odpověď #44 kdy: 2. Listopad 2015 - 08:50 »
Pridavam novu verziu enginu do prilohy. Kompatidebilita zachovana.

legenda:
! = opraveny bug
* = pridana featura

Vypis novych zmien v TGE2
hra
! Automapa sa nespravne updatovala a neukazala aktivnu miestnost za urcitych podmienok.
* Dokovanie okien uz ovela lepsie rozmiestni okna ak su zobrazene : hra/editor/automapa.
* Ak bezi casovac nastaveny scriptom tak vedla titulku miestnosti a oblasti sa ukazuje zostavajuci cas.

editor
* V strome su zvyraznene objekty hraca a startovacej miestnosti.
* Tlacitko na prepinanie medzi pohladom editora a debugovacim nahladom.
* Debugovaci nahlad ukazuje aktualne pozicie objektov a stavy v hre. A je mozne nastavit stav v hre pravym kliknutim na node v strome pocas hrania!
* Editor sa uz pri nacitani modulu neskryva pokial modul nieje zaheslovany.
! Zrusene presuvanie scriptov pod iny node v strome.

editor scriptu
* Pravym tlacitkom mysi mozete oznacit suvisly blok instrukcii.
* Pribudla cut/copy/paste funkcionalita pomocou klavesovych skratiek ctrl+x, ctrl+c a ctrl+v.
* Okno na vyber urciteho typu objektu (stav, miestnost, objekt) uz umoznuje ukazat len ten typ objektov ktory sa tyka vyberu aby toho nebolo privela v strome.
* Prikaz setExitFlag dostal novu moznost 'hidden both ways' ktora nastavuje flag na ano/nie v oboch smeroch.
* Prikaz setMessage bol upraveny tak aby sa dala napisana sprava hned skontrolovat ako vyzera farebne.
* Pridana moznost umiestnit stavovu premennu do textu spravy prikazu setMessage!
! Opravene vizualne skakanie scriptu ked v nom bolo vela riadkov.
! Ak sa pri vybere objektu/stavu/miesntnosti dialogove okno zrusi tak uz nezrusim nastavenu hodnotu predosleho vyberu.
* Tam kde fungovali dvojkliky a bolo to zbytocne som to prerobil tak aby single click vykonal prislusnu akciu.
! U instrukcii kde bol operand < a <= je uz opraveny znak.
* Pridane instrukcie na spustenie/zastavenie casovaca startTime, stopTime.
* Pridana nova udalost timeout pre scripty umiestnene pod modulom ktora sa spusti pri skonceni nastaveneho casu.
* Pridane prikazy setOption a IfOption kde sa da nastavit dialog pre moznosti ktore si hrac moze pocas hrania v urcity kriticky moment zvolit. Pripomina to sposob hrania ako u gamebook enginov.
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-