18. Červen 2018 - 09:51

Autor Téma: Danger Street  (Přečteno 1688 krát)

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Danger Street
« kdy: 27. Červenec 2010 - 15:13 »
Relativně pěkná textovka, která ve mně však vzbudila rozpačité dojmy...  ??? Dohrát se dá, což o to, i když jsem si s tím dal spousty práce, než jsem to jenom zmapoval. Hodně věcí mate hlavu, ale časem se začnete soustředit na určité klíčové body a všechno ostatní vypouštět.

Několik pro a proti:

Pro:
  • Úžasná velikost města. Přitom je tam minimum (asi 12) mrtvých bodů, město vypadá lákavě a rozmanitě. Pak že nemůže vzhledem k velikosti RAM vzniknout na ZX pořádná textovka!  8)
  • Celkově je město poměrně promyšlené. Hrát to bez emulátoru na jeden pokus by bylo peklo  ;D ...ale zase možná o dost větší zážitek. Emulátor způsobuje, že k mnoha problémům člověk přistupuje metodou pokus/omyl a nenutí ho to chvilku přemýšlet.
  • Logičnost používání věcí, žádné skryté momenty a nástrahy - ani s věcmi ani s časem. Vše do sebe nějak zapadá (až na toho plačícího pána - asi nějaký psychopat  ::) )
  • Skvělá závěrečná pointa s kódem do trezoru! Přišel jsem na to a není to nijak těžké, ale má to svůj půvab!  ::)

Proti:
  • Velikost města měla svá negativa. Autorovi evidentně docházela fantazie, mnoho místností je fádních a takřka zbytečných. Typu: "Jsi právě na křižovatce. Co teď?" ap.
  • Rozmanitost města měla také své mouchy. Krásné obchody, firmy, instituce (velvyslanectví, banka, kino) jsou jen pro okrasu. Škoda. Např. toho Didaktika jsem si v Tesle chtěl koupit  :)
  • Postavy jsou k ničemu (maximálně vás zabijou). Student připravující se na zkoušku nechtěl knihu (proč??), vekslákovo marky mi byly k ničemu (proč??), paní se psem jen kouká (proč??) - to jsou podle mě věci, které mohly hrát aspoň minimální úlohu - třeba za knihu dostat ty sirky nebo já nevím co a ne je jen tak najít pohozené v parku...
  • Věci (ani sebrané) se nedaly prohlížet.
  • Nulová pointa a nicotné vtažení do děje. Za chvilku vůbec nevím, co ve městě dělám a proč, zkrátka zkoumám a zkoumám a jdu za jakýmsi neznámým cílem.
  • Ukradnout hudbu Raxoftu se mi teda ani trochu nezamlouvalo!  :P P.S. Ostatně místo té hudby tam mohly být 2-3 zápletky navíc!  :P

Při tom všem jsem měl z dohrání rozporné dojmy. Na jednu stranu je skvělé, že se člověk pobaví ve větším prostoru, rozmanitým na situace i prostředí, na druhou stranu minimum věcí, se kterými se něco dělá - furt se jen chodí a málo přemýšlí (určitě by to zkomplikovalo alespoň to, že by v invenáři mohl nést jen 3 věci). Konec hry vezme taky rychla za své - máte pořád pocit, že jste toho spousty neudělali a nestihli, než se za vámi zavřou ty vrata a máte jen jeden směr, ale nakonec zjistíte, že máte všechno a podružné úkoly (dá-li se to tak říct "mimo hlavní linii") jsou k ničemu a existují jen ve vaší hlavě.

Zdá se mi taky, že autor vsadil zbytečně na anglický název "Danger Street", což bylo u české textovky dost zbytečné... a anglicky mluvící lidi to akorát provokuje, aby na to tu a tam klikli a ověřili si, zda to není celé anglicky, nic víc. Kdyby se to jmenovalo "Nebezpečná ulice", vešlo by to spectristům ve známost víc  :o
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.

KaiN

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 424
    • Zobrazit profil
Re: Danger Street
« Odpověď #1 kdy: 29. Červenec 2010 - 08:10 »
Pak že nemůže vzhledem k velikosti RAM vzniknout na ZX pořádná textovka!  8)

Ale jistěže může. Např. anglické textovky LEVEL 9. Některé z nich mají stovky až tisíce lokací i s obrázky, detailní popisy, hromadu příkazů. Jenomže jsou celé ve strojáku a autoři použil promakanou komprimaci dat.

Ukradnout hudbu Raxoftu se mi teda ani trochu nezamlouvalo!

Za předpokladu, že ji Raxoft složil a také někde nešlohnul.  ;) Ono vykrádání cizích rutin, grafiky atd. bylo u Speccy naprosto běžné.  :D