19. Duben 2018 - 13:26

Autor Téma: Otěžemi zimní noci v TADS3  (Přečteno 357 krát)

Kroužící orel

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 159
    • Zobrazit profil
    • Šťastný statek
Otěžemi zimní noci v TADS3
« kdy: 15. Únor 2018 - 07:59 »
Pro dotazy a zkušenosti s novou hrou zakládám nové téma, předchozí už mi přijde drobet přeplněné.

EIZO je od úterka doma, zatím vesele testuji, ten mód pro čtení papíru se zatím zdá být pro vývojařinu v kombinaci s RedShiftem ideální. Parádně se pracuje v GUI i v konzoli, tam se mi zatím nepodařilo obraz roztáhnout na plnou šíři, to se ale určitě časem poddá. Ovládací menu je jednoduché a plně funkční, žádný další software opravdu není třeba, vychytal jsem si 3 módy, které budu používat a ručně přepínat. Únava očí opravdu zmizela a to je super, takže další tvorba bude mnohem příjemnější.

Právě jsem s obrovskou pomocí dohrál druhou verzi Syrečků, těžké, ale skvělé a teď se dám zase do práce. Osnovu hry už mám rozdělanou a pro lepší zážitek jsem si našel vše potřebné k interiéru hradu, kláštera a možná i něčeho navíc, už se těším.

První dotaz bych měl k objektu třídy Vaporous, s jeho pomocí jsem vytvořil měsíční svit na louce, samotný měsíc jsem definoval jako Distant:

+ mesic : Distant 'měsíc' 'měsíc' *2
    "Krásně svítí nad ztemnělou krajinou. "   

    gcName = 'měsíce, měsíci, měsíc, měsíci, měsícem'
    gcVocab = 'měsíce/měsíci/měsícem'
;

+ mesicni_svetlo : Vaporous 'měsíční světlo' 'měsíční světlo' *4
    "Bledý svit měsíce ozařuje jinak zcela temnou noc. "   

    gcName = 'světla, světlu, světlo, světlu, světlem'
    gcVocab = 'světla/světlu/světlem'
;

Prozkoumání je OK, při pokusu o sebrání dostanu hlášku "To s tebou nemůžeš udělat." - podobně to dopadne při hraní Heidi, pokud se pokusím sebrat kouř, viz její zdroják řádek 763. Tady bych očekával spíše zápornou zprávu ohledně sebrání, můžeš se prosím juknout na překlad?

Jdu si vyhrát s těmi vlky a uvidím, co mi TADS nabídne nebo spíše co z něj dokážu použít já, už se těším.

gaspoda

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 119
    • Zobrazit profil
Re: Otěžemi zimní noci v TADS3
« Odpověď #1 kdy: 19. Únor 2018 - 17:53 »
No vida, to je chyba v překladu, jestli si chceš opravit soubor msg_neu.t, tak od řádku 2842, chybí tam jen to obj ve složené závorce:

Kód: [Vybrat]
    /* generic "no can do" message for intangibles */
    notWithIntangibleMsg(obj)
    {
        gMessageParams(obj);
        return 'To {|[jsi]} {s/se} {kýmčím obj} nem{ůž[eš]|ohl[a]} udělat. ';
    }

    /* generic failure message for varporous objects */
    notWithVaporousMsg(obj)
    {
        gMessageParams(obj);
        return 'To {|[jsi]} {s/se} {kýmčím obj} nem{ůž[eš]|ohl[a]} udělat. ';
    }

Při té příležitosti se dá nadhodit, že pro objekty, jako je třeba Měsíc, který je ten jeden a stejný Měsíc vidět z více lokací, tak na to se používá MultiLoc třída, která se přimíchá před ostatní běžné třídy.

Kroužící orel

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 159
    • Zobrazit profil
    • Šťastný statek
Re: Otěžemi zimní noci v TADS3
« Odpověď #2 kdy: 20. Únor 2018 - 11:44 »
Paráda,  msg_neu.t jsem upravil a nyní při pokusu o sebrání už dostávám hlášení „To se světlem nemůžeš udělat“.

Ano, s tím měsícem naprosto souhlasím a vyhledal jsem si parádní příklad u Základny v souboru regionShip.t . Píšeš také o MultiInstance a MultiFaceted, ty si nechám na jindy, teď se pořádně seznámím s třídou MultiLoc. Vrhnu se také na ty vlky v prvních lokacích, měco se vyskytuje v Poly Colossal Cave, tady jsem v ccr-npc1.t našel velmi zajímavou možnost krmení psa/vlka, tu taky pečlivě prozkoumám. Mimochodem tahle hra je opravdu rozsáhlá a na zdrojáky se pečlivě juknu.

Teď máme před sebou jarní prázdniny, ještě do té doby něco usmolím a budu pokračovat po nich, osnovu příběhu budu ještě měnit, protože nápady se objevují zčistajasna, takže zatím se vrhnu na první venkovní lokace.