Diskuze o textových hrách

Syrečky

severak

  • Nováček
  • *
    • Příspěvků: 25
    • Zobrazit profil
    • Můj web
Kdysi dávno jsem si hrál s jazykem na psaní textovek nazvaným Alan (http://alanif.se/). Mimo jiné jsem v něm implementoval takové demo - hru nazvanou Syrečky. Toto demo se osvědčilo, ještě jsem ho pak implementoval v  něčem jiném (už si bohužel nepamatuju v čem). No...

Každopádně dnes jsem zjistil, že zmíněné Syrečky nejsou můj nápad, ale že je navrhl Petr Kain v tomto článku - http://www.textovky.cz/tvorba-her/jak-vytvorit-vlastni-textovku-aneb-tgi-a-tge2-v-praxi/

Každopádně dobrá práce Kaine, chystám se tohle demo opět implementovat. :-D

(Jinak nevíte, zda lze někde stáhnout TGI a TGE2 zmíněné v článku odkazaném výše? Odkaz v článku je mrtvý...)
-- Severák, nositel pohrabáče


SoulSoft

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 50
    • Zobrazit profil
TGE2 najdes v sekcii programovani/TextGame engine, na konci je posledna najnovsia verzia   :) :D ;D
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-


KaiN

  • Starší člen
  • ****
    • Příspěvků: 432
    • Zobrazit profil
Ano, ano, Syrečky, to je moje nejlepší hra.  :D :D :D


SoulSoft

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 50
    • Zobrazit profil
Syrecky prepisane do TextGame Engine 2 v prilohe :)

To by ma zaujimalo z hladiska komplikovanosti ako by to vyzeralo v Tads, v Pedrovom engine, pripadne v nejakom inom existujucom editore (Adrift, Quest, Inform...).

EDIT:
- pridany obrazok scriptu
- pridana updatnuta verzia hry
« Poslední změna: 2. Listopad 2015 - 10:35 od SoulSoft »
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-


gaspoda

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil
To by ma zaujimalo z hladiska komplikovanosti ako by to vyzeralo v Tads

Hlásíš se jako dobrovolník? Sice to mohu celkem snadno napsat sám, ale možná by bylo mnohem zajímavější, kdyby to zkusil někdo jiný z fóra. Mohl by se pak s námi podělit o zkušenosti, co bylo jednoduché, co se mu na TADS líbilo a naopak třeba kde měl problémy nebo co nebylo jasné. Je fakt, že seriál o programování ještě není celý, takže akce a interakce s postavami nejsou vysvětlené, ale větší část byste měli zvládnout naprogramovat. Samozřejmě rád poradím s jakoukoliv otázkou.


SoulSoft

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 50
    • Zobrazit profil
Ja by som mohol ale radsej by som to nechal na mladsich nech si to skusia.

Keby sa este niekto dalsi pridal (Pedro?) mohli by sme kazdy urobit v 3 rozlicnych verziach (TGE2, TXT, TADS) syrecky a dostatocne to este rozsirit podla seba. Ako vyzva na vikend? Pripadne Kain a pan prase by tiez mohli skusit vo svojich enginoch natukat ak maju cas a chut.

PS:Tutorialy co robis su velmi dobre a pochopitelne. A clovek co ma chut v tom robit si kopu veci vie zistit aj z manualov k TADS. Staci nejaka ta znalost anglictiny a pevne nervy pri hladani chyb v syntaxi.
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-


pedromagician

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 241
    • Zobrazit profil
    • Pedro - blog
Tak dobre teda, ale chvilku to bude trvat. Cez vikend sa k tomu urcite nedostanem :)

pedro.pohroma.de
txt.pohroma.de


SoulSoft

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 50
    • Zobrazit profil
Vyzera to fakt dobre pedro  :o. Budes to aj rozsirovat ci pojde len o demo podla originalu?
-::<< Programator TextGame2 enginu v jave. >>::-


pedromagician

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 241
    • Zobrazit profil
    • Pedro - blog
uvidíme koľko ale aspoň trošku by som to chcel rozšíriť
pedro.pohroma.de
txt.pohroma.de


gaspoda

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil
Určitě se dá vymyslet spousta různých rozšíření, ale z hlediska porovnání by mi přišlo zajímavější se přidržet Kainova vzoru odkazovaném v prvním příspěvku co nejvíce. Totiž člověku se hned vybaví projekt Cloak of Darkness (http://www.firthworks.com/roger/cloak/), což je právě jedna minimalistická hra implementovaná v 20 různých prostředích pro tvorbu interaktivní fikce. Nejde přeci o výslednou hru, ale o ukázání, jak se v tom kterém prostředí řeší ty samé problémy, aby si zájemce o programování mohl prohlédnout a porovnat zdrojáky mezi sebou. U prostředí, které nepoužívají textový zdroják, prosím alespoň několik screenshotů z editace hry.


tekket

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 64
    • Zobrazit profil
tak já si to zkusím cvičně v Tads3, aspoň se do toho trochu dostanu. Doposud jsem zvládl pouze zprovoznit frobtads na linuxu, sehnat zvýrazňování syntaxe a nastavit editor pro pohodlnou kompilaci. A byl jsem z té vyhlídky na tvoření tak nadšený, že jsem dostal chuť si nějakou textovku zahrát a místo studia tads3 jsem si pustil Guild of Thieves od Magnetic Scrolls.

Gaspoda: jo, syrečky koukám mají zaděláno stát se českou obdobou Cloak of Darkness.


tekket

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 64
    • Zobrazit profil
Tak tady to je. V příloze jsou Syrečky v TADS 3.


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 613
    • Zobrazit profil
Hoši vy mne lákáte to udělat :)

Začneme Amigou - ano?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 613
    • Zobrazit profil
Mám to :) večer to vytuním :) a zejtra bude ADFko, bombička.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


tekket

  • Mladší člen
  • **
    • Příspěvků: 64
    • Zobrazit profil
Na Gaspodu:
Ještě jsem zkoušel dát pohovce třídu Underside a masku jsem umístil do ní, ale po objevení masky jsem zjistil, že při popisu místnosti se mi zobrazí text:
Citace
Pod rozvrzanou pohovkou je plynovou masku

Tj. ve zprávě se objekt pod pohovkou zobrazí nesprávně ve 4.pádu místo prvního.

A mám podivný problém s listerem v inventáři. Např. když seberu masku, tak inventář vypíše:
Citace
Neseš ty plynovou masku

Stejně tak u syrečků. Teprve když mám oba předměty, tak se lister chová jak má. Např.
Citace
Neseš nakládané syrečky a na sobě máš masku.