15. Prosinec 2017 - 16:42

Autor Téma: Temné noci Toferunu  (Přečteno 518 krát)

thoorin

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Temné noci Toferunu
« kdy: 20. Červenec 2017 - 19:40 »
Zdravím všechny! 

 Chtěl bych Vám všem představit mou připravovanou hru, jež se jmenuje Temné noci Toferunu. Jedná se o textovou hru, logicky je tedy důraz kladen na příběh hry.

Pokud by Vás zajímala kratší prezentace hry, navštivte nový web hry, na kterém by vše podstatné mělo být napsáno - https://toferun.wixsite.com/tntgame.

Jak se to bude hrát: svým způsobem se jedná o interaktivní příběh, jelikož samotný příběh je pevně daný. Hráč se pohybuje příběhem tím, že volí z několika možností jak se zachovat. Většinou se jedná o volby, které na samotný základ příběhu nebo hru dopad nemají, odhalí vám však různou část hry, v závislosti na tom jakou volbu jste učinili. Je dobré nad volbou i trochu přemýšlet, jelikož některé možnosti jsou špatné - ty většinou hl. postavu zabijí a vy tak musíte opakovat celou kapitolu. Mnohdy je vám nabídnuta funkce zjistit Více o, která poodhalí další detaily ohledně určité postavy, rase, místě, události. Ve chvíli kdy tuto funkci využijete, příběh nepokračuje dál, je v podstatě pozastavený, takže se nemusíte bát, že byste například volbou [Více o Skřetech] zemřeli, pouze se vám odhalí doplňkový text, který vám skřety přiblíží a dále pokračujete v příběhu dál a nehraje roli zda jste tento text četli nebo ne. Tato funkce je ve hře pro lidi, které třeba svět ve hře zaujal, nebo prostě jen chtějí vědět šírší souvislosti. Naopak lidé, kteří chtějí pokračovat čistě v příběhu, a nepotřebují tyto doplňkové informace (nebo třeba již hru hráli, tak tyto informace již vědí) mohou bez zbytečného protahování pokračovat ve hře.
 Velký důraz bude také kladen na rozhovory mezi postavami, kde budete mít i podstatně větší možnosti jak se rozhodovat. Díky těmto rozhovorům se můžete dozvědět podstatné i nepodstatné informace, které vám mohou, ale nemusí, dříve či později pomoci. Ve hře budou i detektivní prvky, kde díky mnoha rozhovorům se budete snažit odhalit mnohá tajemství.



V čem je hra vyvíjena: na hře pracuji v jednoduchém programu Squiffy, určeném pro tvorbu textových her. Pro tento program jsem se rozhodl, jelikož mi umožňuje vytvořit textovou hru, která bude fungovat ve webovém prohlížeči, bez znalostí programovacího jazyka. Osobně jsem pracoval a stále pracuji na jiných projektech, ale osobně bych chtěl směřovat spíše směrem Game Designu, a když jsem pracoval sám na projektu, kde jsem musel i programovat, tak téměř veškerý čas mi zabralo programování a na samotný Game Design mi zbylo minimum času. Nyní díky programu Squiffy se mohu plně soustředit na rozvíjení svých schopností Game Designera.

Proč textová hra: první důvod jsem nastínil v předchozím bodu, programování textové hry je samo o sobě jednodušší. Navíc osobně nejsem grafik, nerad dělám grafiku do her, a jak již asi sami víte, sehnat dobrého grafika pro svůj projekt je docela náročné. No a tzv. textovka byla v tomhle ohledu nejlepší volba, jelikož se grafikou vůbec nemusím zabývat. Každopádně doufám, že po dokončení Temné noci Toferunu se mi podaří nějakého toho grafika sehnat, přece jenom nechci vytvářet textovky po celý život.

Svět hry: hra je zasazena do fantasy světě, nazvaném Thandus. Na tomto světě jsem spolu se svým bývalým kolegou pracoval kolem 2 let. Za tu dobu jsem nevyvíjel žádné hry, nýbrž jsem se primárně soustředil na tvorbu tohoto světa. Na svět Thandus bych chtěl zasadit i mnoho mých budoucích projektů, ne jenom Temné noci Toferunu. Za ty 2 roky jsme sepsali historii světa Thandu, rozepsali jednotlivé oblasti světa, popsali mnoho míst a historických událostí a zajímavostí, dále jsme do světa zasadili více než 150 ras, a z nich jsme podrobněji popsali více než 120 ras a u každé z těchto ras jsme zapsali jejich vzhled, zařazení z hlediska ostatních ras, jejich kulturu a společnost, stručnou historii, a také i to kde se nacházejí a jak početní jsou. Orientovat se mezi takovým množství ras je velmi náročné, proto jsme vytvořili i mnoho tabulek pro zpřehlednění.



Příběh: děj se odehrává na začátku 3. věku kolem roku 400, v mírném páse na pomezí lesa Doubravy a Trpasličích hor u východního pobřeží Starého kontinentu. Hlavní postavou příběhu je mladý trpaslík jménem Falin. Trpaslíci se v této době stále potýkají s velmi tíživou finanční situací, do které se dostali po válce s démony na konci 2. věku. Chudoba, nemoci a nedostatek jídla jsou v trpasličích osadách na denním pořádka a případy kanibalismu jsou čím dál častější. K tomu všemu jsou trpaslíci napadeni. Zde začíná děj hry. Malá trpasličí osada je napadena dosud neznámými stvořeními jejichž spodní polovina těla připomíná tělo kozla a vrchní polovina těla člověka. Vše je zničeno, všichni jsou zabiti. Až na Falina. Tomu se podaří uprchnout do nedaleké trpasličí vesnice zvané Toferun. Jenže zde bude cokoliv, jen ne v bezpečí.

Kolik je hotovo a co ještě zbývá: zatím je napsáno intro, celá první kapitola a část druhé kapitoly. Hra se bude skládat přibližně ze 7 kapitol. Hotové části hry však budou ještě určitě upravovány, jelikož obsahují určitě mnohé pravopisné a stylistické chyby, a dále se dá předpokládat, že budou upravovány jak z těchto důvodů, tak z důvodu zlepšení komfortu čtenáře a případně dalších úprav.

Existuje nějaké demo nebo ukázka hry? Ano, jedná se pouze o ukázku hry a obsahuje pouze intro, ve které hráč ještě nehraje, pouze je seznámen z příběhem. Pokud máte zájem si ukázku zkusit, pošlete mi pm a já vám pošlu link. V tom případě vám, ale doporučuji nemeškat, jelikož ukázka bude dostupná pouze po určitou dobu, zřejmě asi tak 2 týdny až měsíc odteď. Poté bude smazána, jelikož se i na intru bude pracovat a později bude nahrána nová verze ukázky s již upraveným intrem, ale to bude o dost později.



Něco o mně: jsem amatérským Game Designerem, tvorbě her se věnuji již nějakou dobu, přesto však jsem ještě nevytvořil žádnou větší hru. Jediná má dokončena hra se jmenovala Zkoušky TSO, která byla spíše minihrou, za moc nestála a byla vytvořena asi 8 lety ještě na starém VCH, teď již se ani nedá stáhnout a bohužel od doby co je nové VCH už si ani nemůžete staré téma s hrou přečíst (ale až taková škoda to stejně není). Od té doby jsou Temné noci Toferunu pvní hrou, kterou jsem vypustil na veřejnost (nepočítám Robo Drivera, u něj jsem pouze hledal grafika na spolupráci - mimochodem na Robo Driverovi stále pracuji).

Jak podpořit hru a kde se dozvědět více: určitě budu rád, když mi poskytnete feedback zde na foru a třeba vyjádříte svou podporu. Určitě se podívejte i na stránky hry https://toferun.wixsite.com/tntgame Pokud byste se chtěli o hře dozvědět více, pak mi můžete samozřejmě napsat, nebo také sledovat na:
 instagram https://www.instagram.com/temne_noci_toferunu/
 twitter https://twitter.com/marek_skreko?lang=cs
 facebook https://www.facebook.com/pg/Temné-no...=page_internal
 Google+ https://plus.google.com/u/0/collection/Ip_2RE
 youtube https://www.youtube.com/channel/UCWN...Z4Xd-oh7utOXOw
 dailymotion http://www.dailymotion.com/marek-skreko
 vimeo https://vimeo.com/user68131509

 Pokud vás hra zaujala, samozřejmě mi můžete i napsat PM a třeba se domluvit na spolupráci, pomocná ruka se určitě vždycky hodí. Zřejmě asi budu nejvíce potřebovat beta testery.

Kroužící orel

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 127
    • Zobrazit profil
    • Šťastný statek
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #1 kdy: 30. Červenec 2017 - 21:13 »
Zdravím Thoorine,
vrátil jsem se z dovolené a vidím, že nová textovka je na obzoru, tím lépe, že z fantasy světa. Mám před sebou srpnové tábory, ale hnedle poté bude mnohem více času, určitě mi můžeš poslat odkaz na email ludek tecka stastny zavinac gmail tecka com a moc rád vše vyzkouším. Po táborech se vrhnu na další studium TADSu plus moc rád pomohu s betatestingem, příběh vypadá už teď velmi zajímavě.

thoorin

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #2 kdy: 31. Červenec 2017 - 16:46 »
Kroužící orel: Děkuji za podporu! Dobrá, odkaz ti tedy posílám na mail. Už se těším na budoucí spolupráci, jak budeš mít tedy volno určitě mě kontaktuj. :-) Tak snad hra naplní tvá očekávání.

Pro všechny bych ještě doplnil, pokud byste se chtěli o hře dozvědět více, navštivte web hry: https://toferun.wixsite.com/tntgame

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #3 kdy: 20. Září 2017 - 22:12 »
Ahoj Thoorine, vypadá to zajímavě a tajemně, určitě díky za tip & podívám se na to. Chce to asi více času, jak jsem tak projížděl ty stránky, ale budou dlouhé zimní večery  ;)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.

Kroužící orel

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 127
    • Zobrazit profil
    • Šťastný statek
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #4 kdy: 22. Září 2017 - 15:11 »
Taky teď budu mít více času, krom pořádného studia TADS a programování obecně budu moc rád testovat, už se nemohu dočkat další hratelné verze, věřím, že programování si budu moci procvičit i zde.

thoorin

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #5 kdy: 13. Říjen 2017 - 20:16 »
Ahoj Thoorine, vypadá to zajímavě a tajemně, určitě díky za tip & podívám se na to. Chce to asi více času, jak jsem tak projížděl ty stránky, ale budou dlouhé zimní večery  ;)

Děkuji! Ještě je na hře skutečně hodně práce, nejvíce časově náročný mi asi přijde překlad do angličtiny. Každopádně pořád postupuji dál a den ode dne jsem blíže dokončení hry. :-)

thoorin

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #6 kdy: 13. Listopad 2017 - 21:41 »
Koho by zajímalo, jak je to s hrou, tak se dál na ní pracuje. Pro zájemce jsem i vypustil takový menší teaser, který můžete spustit na adrese http://media.textadventures.co.uk/games/fd4Zho5Cd02tsYxfVzhRDg/Teaser/index.html

mop

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 128
    • Zobrazit profil
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #7 kdy: 16. Listopad 2017 - 10:42 »
To je tedy pěkně krvavý masakr.

Našel jsem tam pár chyb a překlepů, můžeš si je opravit:
doupětích -> doupatech
takovýto jedinci -> takovíto jedinci
zaril -> zaryl
sýpání -> sípání
odhodlad -> odhlodlal
někteří i modlili -> někteří se i modlili

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #8 kdy: 19. Listopad 2017 - 11:12 »
Dovolím si pár doporučení. Omlouvám se předem za otevřenost, ale nejsem velký diplomat. Doufám tedy alespoň, že to vezmeš jako chlap  :D

Moje připomínky se týkají hlavně formy. O obsahu se nemá cenu bavit, je vidět, že jsi fanda a umíš fantasy svět rozvíjet mnohem lépe než třeba já. Nicméně rovnou připomínám, že první, co hráč vidí, je forma - a ta musí upoutat aspoň trošku jeho pozornost, jinak se k obsahu vůbec nedostane a hru si ani nepustí. To, jak hra vypadá na screenu, je v podstatě taková výloha, a člověk se na základě ní rozhodne, zda se do obchodu podívá nebo ne.

V tomto případě bych určitě výrazně pečlivěji zapracoval na designu. To, že to vypadá retro, je v pohodě. Ovšem nepouštíš to na 8/16 bitu, ale v prohlížeči, kde budou už jednou provždy nároky vyšší a obávám se, že nikdo nepochopí, proč to v nějakém dynamickém HTML5 vypadá takhle  :P

A teď ty úvahy. Squiffy je asi useful prográmek, nechci to podceňovat. Ale evidentně výsledek není uspokojivý. Píšeš, že ses bez enginu musel věnovat 100% programování a nezbyl čas na tvorbu. Ovšem to je teď otázka, k čemu to vede? Hledal bych na tvém místě nějaký kompromis. Pokud ti jde vyloženě o online formu, podívej se třeba na SpiderBasic (http://www.spiderbasic.com). Stojí to pár korun, a nevěřím, že bys v tom strávil mládí. Je to snadné a umožňuje ti to rychle udělat věci podle potřeby (kompilace do Javascriptu a HTML5). Ten kompromis je důležitý pro to, co jsem říkal: Ano, můžeš teď věnovat sice 100% času tvorbě a 0% programování, to je pravda, ale pak ta výloha nestojí za moc a lidi ke své tvorbě nepřilákáš. Dělej to originálně!

Taky lákáš uživatele na mobily, ale (pokud jsem to dobře pochopil) tam ta aplikace poběží jen v prohlížeči, maximálně responzivně a to kdo ví zda vůbec. Zase, podívej se po nějakém kompromisním řešení, abys nemusel programovat jako ďas, ale zase aby to umožňovalo vytvořit APK na GooglePlay či iOS a bylo to pro tebe jednoduché (za nějaké drobné třeba AGK, což stojí na DarkBasicu a umožňuje ti to i duplicitně HTML5 https://www.appgamekit.com).

Pak píšeš, že sehnat grafika pro projekt je náročné, téměř nemožné. To vůbec není pravda! Existuje např. GameDevMarket (https://www.gamedevmarket.net), kde seženeš tisíce grafických setů od lidí, kteří zase neumí programovat, ale umí kreslit. A hledají kohokoli, kdo jejich grafiku využije. Ceny jsou tam směšné, kolem stokoruny seženeš už pěkné věci. (O hudbě to platí jakbysmet.) Pokud ale nechceš platit ani korunu, existuje třeba OpenGameArt (https://opengameart.org), kde se dá většina grafiky, hudby a zvuků sehnat zadarmo. Do tvé hry by se grafika hodila a zvýšila by její atraktivitu.

Další handicap je, že hra je v CZ. Nechci podceňovat CZ trh, ale vezmi si hypoteticky, kolik lidí si asi v CZ tu hru zahraje? Tvoje cílovka je v podstatě pár stovek lidí. Určitě se vyplatí to pak přeložit. Spousta zahraničních studentů si tím přivydělává, záleží na množství textu, ale za pár € ti nějaký americký student přeloží stránku do angličtiny a máš cílovku o 5000% větší  :)

Takže, shrnuto, vymazlil bych především tu technickou stránku. Technická stránka je enormně důležitá! Mnohdy víc než ten obsah...

Je třeba se nebát taky trošku zainvestovat. Tím nechci vůbec říct, že co je zadarmo, stojí za nic (je spousta geniálních věcí úplně zadarmo - LibreOffice, Freebasic, Linux...). Ale pokud jde o vývoj, vyplatí se po něčem poohlédnout (vývojové prostředí, stránky s DevMarketem, fóra). I třeba proto, že ti pak členové té komunity prakticky se vším pomůžou.

Takhle to vidím, samozřejmě nemusíš souhlasit, možná to tak vidím sám a ostatní na to mají odlišný názor. Ale z mého pohledu je zjevně vidět, že hře věnuješ značnou energii, obsah máš promakaný a byla by podle mě škoda, kdyby si jí zahrálo 5 a 1/2 lidí  ;)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.

thoorin

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #9 kdy: 3. Prosinec 2017 - 13:50 »
To je tedy pěkně krvavý masakr.

Našel jsem tam pár chyb a překlepů, můžeš si je opravit:
doupětích -> doupatech
takovýto jedinci -> takovíto jedinci
zaril -> zaryl
sýpání -> sípání
odhodlad -> odhlodlal
někteří i modlili -> někteří se i modlili

Děkuji, jsem rád, že jsi mě na tyto chyby upozornil. Už jsem Teaser upravil.


zxretrosoft: Děkuji za tipy, každý feedback je velmi cenný.
Podle mě je squiffy naprosto dostatečný, vše co jsem ve hře chtěl mít tak mám. Teď se jen soustředím na psaní. Máš pravdu, že forma přitahuje lidi daleko více. Hra je mým prvním větším projektem a díky tomu, že se nezatěžuji grafikou a vzhledem, tak se mohu soustředit konečně na rozvoj příběhu. Osobně jsem za to velmi rád, a máš pravdu, že mnoho lidí to třeba ani nepřiláká. To mi, ale vůbec nevadí, jelikož se na tvorbě Toferunu učím - udělal jsem strašně moc chyb a snad se z nich i poučil pro příště. Už budu mít nějakou základní zkušenost se psaním příběhu, a když k další hře přidám i lepší vzhled tak by hra již mohla být uspěšnější.
Navíc hra vypadá například naprosto stejně jako textovka Dark Paladins, která má na google play několik stovek tisíc stažení, takže to možná až tak strašné s tou formou nebude :-D.

Co se týče mobilů, tak hra bude dostupná i v offline verzi, na té se také pracuje. Myslím si, že takhle hra bude mít větší potenciál (když bude dostupná nejen online, ale i offline ke stažení).

No já si myslím, že grafika sehnat, v porovnání s například programátorem, je skutečně velmi náročné (pokud mu samozřejmě nezaplatíš). Co se týče těch webů co jsi zmínil, tak ty jsem právě objevil relativně nedávno, už s touto grafikou experimentuji a těším se, až ji budu moci využít v nějakém ze svých budoucích projektů.

Co se týče jazyka tak hra je překládána i do angličtiny, něco málo přeloženého už je, ale nejdříve vydám CZ verzi, jelikož hru nejprve píšu v češtině a až poté překládám do AJ.

No, jak říkáš, ono to může dopadnout tak, že si hru vážně zahraje jen pár lidí. Samozřejmě, čím více lidí tím lépe, ale to není to důležité teď pro mne. Důležité je, že pracuji na hře a získávám plno zkušeností, které doufám zúročím v budoucích projektech.

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: Temné noci Toferunu
« Odpověď #10 kdy: 3. Prosinec 2017 - 20:28 »
Nemáš zač & přeji hodně štěstí!  ;) 8)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.