21. Říjen 2017 - 23:17

Autor Téma: Ovládání textovky  (Přečteno 14268 krát)

tekket

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #15 kdy: 18. Červenec 2010 - 14:13 »
Celkově jsem schopen hrát textovku s libovolným ovládáním, pokud mě něčím dokáže zaujmout. Kdysi jsem hrál jakýsi v podstatě dosti primitivní gamebook české provenience, který mě udržoval při hraní tím, že každá špatná volba(a logicky nešlo správné od špatné nijak rozeznat) ukončila program a ten bylo nutné spustit znovu a hrát pěkně od začátku.

jinak mám ale rád textovky napsané v některém ze špičkových if jazyků - inform, tads, hugo. Ty jsou po technické stránce opravdu daleko. Umí rozeznat desítky-stovky příkazů včetně velmi složitých, umějí automaticky rozeznat objekty, či poradit jaký má hráč na mysli, u složitějších her je inteligentní hint system: Líbí se mi například komplexní dialogy vedené kombinací dotazů i řešené pomocí menu(zažil jsem i kombinaci).

Celkově dávám přednost hrám s textovým parserem. Psaní příkazů má prostě velké kouzlo. Zvláště u her s velkým slovníkem a bohatou odezvou - pak si často člověk hodiny užívá psaní příkazů jen pro tu odezvu.

KaiN

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 419
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #16 kdy: 20. Červenec 2010 - 10:20 »
BTW když je řeč i o TADS/Inform/Hugo, můžeš mi doporučit nějakou hru vzniklou po r. 2007?

tekket

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #17 kdy: 20. Červenec 2010 - 15:36 »
v poslední době jsem spíše zkoušel hrát hry s horrorovou příchutí. Mám rozehranou Anchorhead, ale to je starší hra. Tuším tak 2000 možná i starší, z hlavy nevím.

Chvíli jsem zkoušel hrát Suveh Nux, to je z konce roku 2007, ale je to one room hříčka s magií, což zrovna nebylo to, co jsem si chtěl zahrát. Jinak jsem se posledních pár měsíců k žádné textovce pořádně nedostal.

zkus třeba...
http://ifdb.tads.org
...se snaží fungovat jako taková databáze textovek(hlavně  v angličtině) jsou tam seznamy, recenze, komenty a hodnocení, což se při výběru hodí.

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #18 kdy: 20. Červenec 2010 - 21:36 »
BTW když je řeč i o TADS/Inform/Hugo, můžeš mi doporučit nějakou hru vzniklou po r. 2007?

Což mne tak napadá, nedělal někdo něco česky?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 98
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #19 kdy: 20. Červenec 2010 - 23:35 »
Což mne tak napadá, nedělal někdo něco česky?

Ahoj, když už se ptáš, tak si občas pohrávám s myšlenkou lokalizace TADS3 enginu do češtiny. Bylo by to pro někoho zajímavé?

KaiN

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 419
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #20 kdy: 21. Červenec 2010 - 08:06 »
tekket: Dík za odkaz. Jestli je Anchorhead horrorová hra inspirovaná Lovecraftem, tak to jsem hrál a dohrál (asi 2x jsem ale musel kouknout do návodu, holt nejsem tak dobrý a poctivý hráč  :) ) Dobrá hra to byla.

KaiN

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 419
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #21 kdy: 21. Červenec 2010 - 08:09 »
Ahoj, když už se ptáš, tak si občas pohrávám s myšlenkou lokalizace TADS3 enginu do češtiny. Bylo by to pro někoho zajímavé?
Pro mě určitě! Patlat se se hrou v BP7 s vidinou, že to pak řada lidí pod Win nespustí a s DosBoxem se obtěžovat nebudou, je docela demotivující. :)

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #22 kdy: 21. Červenec 2010 - 12:17 »
Ale to já s Dosboxem problém nemám. A co zkusit ten Hunterzův engine?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

tekket

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #23 kdy: 21. Červenec 2010 - 16:17 »
Citace
Ahoj, když už se ptáš, tak si občas pohrávám s myšlenkou lokalizace TADS3 enginu do češtiny. Bylo by to pro někoho zajímavé?

Pokud se na to cítíš, tak jen do toho:). Osobně bych si na počeštění TADS3 netroufnul, ale  doma mi ladem leží rozpracovaná česká knihovna pro inform 6, odhadoval bych to tak na z padesáti procent hotový s tím, že výsledek by nebyl perfektní, ale dostatečně funkční.
Až se koncem srpna vrátím domů, tak můžu klidně nahodit online, třeba by se někomu chtělo na tom zapracovat.

 
Citace
Dík za odkaz. Jestli je Anchorhead horrorová hra inspirovaná Lovecraftem, tak to jsem hrál a dohrál (asi 2x jsem ale musel kouknout do návodu, holt nejsem tak dobrý a poctivý hráč   ) Dobrá hra

tak to bude určitě ona.
« Poslední změna: 21. Červenec 2010 - 16:22 od tekket »

KaiN

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 419
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #24 kdy: 22. Červenec 2010 - 14:05 »
Ale to já s Dosboxem problém nemám. A co zkusit ten Hunterzův engine?

Jasněže ty ne  ;), ale řada lidí, co hrála tu trilogii, se nedostala dál, než že stáhli a spustili nějaký "install.exe" a odklikali "next".  ::) No, python se mi nějak nezamlouval, ta syntaxe mi vůbec neseděla. Navíc to znamená, že si ho budou muset nejprve nainstalovat, ne?

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #25 kdy: 22. Červenec 2010 - 14:11 »
Ale to já s Dosboxem problém nemám. A co zkusit ten Hunterzův engine?

Jasněže ty ne  ;), ale řada lidí, co hrála tu trilogii, se nedostala dál, než že stáhli a spustili nějaký "install.exe" a odklikali "next".  ::) No, python se mi nějak nezamlouval, ta syntaxe mi vůbec neseděla. Navíc to znamená, že si ho budou muset nejprve nainstalovat, ne?

Jojo přesně tak, nainstalovat už pripravenej balík, kde je asi 5 her. A pak už jen psát...
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 98
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #26 kdy: 30. Červenec 2010 - 10:06 »
Pokud se na to cítíš, tak jen do toho:). Osobně bych si na počeštění TADS3 netroufnul, ale  doma mi ladem leží rozpracovaná česká knihovna pro inform 6, odhadoval bych to tak na z padesáti procent hotový s tím, že výsledek by nebyl perfektní, ale dostatečně funkční.
Až se koncem srpna vrátím domů, tak můžu klidně nahodit online, třeba by se někomu chtělo na tom zapracovat.

Tak to já jsem, alespoň co se týče programování, poměrně troufalý. Neříkal bych to jen tak do vzduchu, už nějaký čas si s tím pohrávám a zkouším možnosti. Výhoda je, že TADS je přímo ukázkově na překlady připravený. Pokud nejste programátoři, tak to třeba tolik nedoceníte, ale architektura je připravená na lecjakou vylomeninu českého jazyka. A tak mé zkoumání ze zvědavosti přerostlo v odhodlání to časem nějak splácat. Na http://kapsa.cz/~tomasb/tads3-cesky/ jsem hodil několik základních informací a malé demo možností.

Hunterz

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #27 kdy: 9. Srpen 2010 - 20:48 »
Což mne tak napadá, nedělal někdo něco česky?

Ahoj, když už se ptáš, tak si občas pohrávám s myšlenkou lokalizace TADS3 enginu do češtiny. Bylo by to pro někoho zajímavé?

Na TADS3 jsem taky narazil, ale nez se crcat s definovani gramatickych pravidel a dlasich slozitosti  a zkoumat, jak tam spravne rozchodit cestinu vcetne diakritiky, radeji jsem napsal engine vlastni, ryze cesky.

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 98
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #28 kdy: 9. Srpen 2010 - 22:33 »
Na TADS3 jsem taky narazil, ale nez se crcat s definovani gramatickych pravidel a dlasich slozitosti  a zkoumat, jak tam spravne rozchodit cestinu vcetne diakritiky, radeji jsem napsal engine vlastni, ryze cesky.

Jo, já vím, narazil jsem asi před rokem na diskusi na abc. Kdosi v té diskusi psal, že se o překlad TADS pokoušel, ale pohořel, což mě zaujalo a začal jsem ho zkoumat více, trošku experimentovat, až nakonec jsem se nějak odhodlal se do toho vážně pustit.

Tvůj engine má tu nespornou výhodu, že je jednoduchý na pochopení a pro málo komplikované hry asi může fungovat. Jenže pokud budeš chtít implementovat více funkcí, možná zjistíš, že napsat vlastní engine je vlastně obrovská hromada práce.

Hunterz

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
Re: Ovládání textovky
« Odpověď #29 kdy: 10. Srpen 2010 - 08:23 »
Na TADS3 jsem taky narazil, ale nez se crcat s definovani gramatickych pravidel a dlasich slozitosti  a zkoumat, jak tam spravne rozchodit cestinu vcetne diakritiky, radeji jsem napsal engine vlastni, ryze cesky.

Jo, já vím, narazil jsem asi před rokem na diskusi na abc. Kdosi v té diskusi psal, že se o překlad TADS pokoušel, ale pohořel, což mě zaujalo a začal jsem ho zkoumat více, trošku experimentovat, až nakonec jsem se nějak odhodlal se do toho vážně pustit.

Tvůj engine má tu nespornou výhodu, že je jednoduchý na pochopení a pro málo komplikované hry asi může fungovat. Jenže pokud budeš chtít implementovat více funkcí, možná zjistíš, že napsat vlastní engine je vlastně obrovská hromada práce.

Ta necela desitka her funguje :-) Psani engine je jako i psani her prace, ale hlavne pak poteseni, kdyz to funguje.