20. Říjen 2017 - 03:28

Autor Téma: SDL Basic  (Přečteno 3497 krát)

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
SDL Basic
« kdy: 7. Červenec 2010 - 14:36 »
Jistý, nejmenovaný kolega mne navedl, že bych se měl podívat na SDL basic. Prý je hodně podobný tomu mému oblíbenému jazyku. Amos se jmenoval. Na Amize jsem v něm programoval...

http://www.sdlbasic.altervista.org/main/

Jo má pravdu chlapec, ono to fakt vypadá moc podobně, docela i jednoduše, dala by se v tom naprogramovat textovka, asi i pro jiné platformy, než Windows, popravdě, na Maca jsem to nezkoušel, ale jelikož se poslední verze datuje k roku 2007, tak silně pochybuji, že by to chodilo na Intelu Macu.

Takže kdyby někdo chtěl tak může zkusit naprogramovat něco v tomhle, osobně se do toho zatím pouštět nebudu, jsem líný a jak je vidno, nejde to kompilovat, což je věčná škoda.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: SDL Basic
« Odpověď #1 kdy: 11. Srpen 2010 - 09:51 »
Je to dobrý, záleží na co si člověk zvykne  ::) Podle mě je na PC absolutní špičkou FreeBasic, ve kterém jsem udělal řadu věcí, takže můžu poreferovat kdyby někdo chtěl, příp. dát bližší informace (jak pracovat s knihovnami, ve kterém prostředí atd.), ale jak říkám, Amos byl na Amize vynikající (FreeBasic je tomu hodně blízko!) a SDL vypadá taky výborně  ::)

P.S. Mimochodem zaujalo mě, že to má příkazy i pro sprity (jako na C64/128), což je nezvyklé a hodně dobré ::)
« Poslední změna: 6. Říjen 2012 - 11:19 od amigainspired »
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.

wankes

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
    • Zobrazit profil
Re: SDL Basic
« Odpověď #2 kdy: 19. Duben 2013 - 16:57 »

Zdravím

tak co SDL Basic - či FREE Basic,
udělal v tom někdo něco zajímavého? dejte vědět prosím !!!
(ex-STklub Brno, Sega MegaDrive, Sharp MZ, kalkulatory HP/TI)

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: SDL Basic
« Odpověď #3 kdy: 19. Duben 2013 - 23:43 »

Zdravím

tak co SDL Basic - či FREE Basic,
udělal v tom někdo něco zajímavého? dejte vědět prosím !!!

Tak já se pokusím odpovědět po svém a trošku ze široka  :)

Řeknu asi něco úplně základního, ale protože se to všude hemží "expertama" C++, C#, JAVA a komfortníma vývojovýma prostředíma, kde uživatel skládá program jako lego a myslí si, že programuje (naštěstí si ale většinou trefně říká vývojář a ne programátor), tak mám pocit, že to zopakovat musím.

Programovací jazyk je lidský jazyk a počítač mu nerozumí. Počítač rozumí jen strojovému kódu, takže ať napíšeš program v jakémkoli jazyku, je třeba to zkompilovat, tj. přeložit do strojáku. Výsledkem jsou tedy vždycky jen jedničky a nuly. Pokud programuješ v assembleru, jseš strojáku hodně blízko (je to ostatně taková polidštěná podoba strojáku), takže máš také větší možnosti ovlivňovat víc věcí důsledněji, ale stojí to podstatně víc práce.

Otázka tedy, zda někdo udělal něco zajímavého ve FreeBasicu nebo SDL, se jeví v kontextu těchto znalostí evidentně pochybně. Je úplně jedno, v čem budeš program psát, záleží jen na vkusu, na tom, co ti víc vyhovuje, zda tahle forma vývojového prostředí nebo jiná. Zda tenhle umělý lidský jazyk nebo jiný. Tenhle syntax nebo jiný. Zda tenhle editor nebo tamten. Počítači je to úplně jedno, dostane pouze svůj stroják, jedničky a nuly.

Samozřejmě tehdy byly jazyky dost limitované, např. Basic na ZX nebude to samé co FreeBasic, Turbo Pascal nebude to samé co FreePascal, nebo Fortran nebude to samé co C++. Ale v dnešních gigantických jazykových komplexech jako je FreeBasic, C++ aj. záleží už jen na rukou a schopnostech programátora, co udělá, jestli něco pořádného anebo jen dětskou hloupůstku...

Takže abych to uzavřel: Něco pořádného, zajímavého se určitě dá udělat v libovolném dnešním jazyku s bohatou syntaxí, a je to téměř úplně jedno ve kterém. Znám Američana, který udělá ve FreeBasicu to, co neudělají mistři v C# a zase naopak. Prostě záleží, co ti vyhovuje, na co si zvykneš a pak můžeš jen rozšiřovat obzory a dělat divy.
« Poslední změna: 21. Duben 2013 - 00:18 od zxretrosoft »
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.

wankes

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
    • Zobrazit profil
Re: SDL Basic
« Odpověď #4 kdy: 21. Duben 2013 - 15:29 »
Ano, myslím, že máš zcela pravdu


já o tom vůbec nepochochybuji a můj dotaz byl zcela upřimný, na C/C++ nemám, ve Visual Basicu jsem svého času programoval, ale je hodně limitovaný - víc jsem přemýšlel JAK to udělat aby moc nekřičel, než na to aby program dělal CO bych rád :-)


Opakuji - jsem fanda, nadšenec na Basic - můj dotaz byl zcela bez postranních invektiv - je tu téma Programování textovek, v něm SDL Basic, někdo tu zmiňoval i FreeBasic - proto se ptám jak to pokračuje, co zajímavého za textovky či softík už je k dispozici :-)


umí SD či Free nějak snadno tvořit výstup v (třeba holém) okně pod WIN s tím, že vyprodukuje spustitelné exe, nebo jde vždy vyloženě o "klasický" basic - tj. bas ? (to není problém, když tvoří člověk progámek pro sebe, ale těžko takto šířit něco ven - třeba hru typu Diktátor, na kterou si dělám zálusk)
(ex-STklub Brno, Sega MegaDrive, Sharp MZ, kalkulatory HP/TI)

tekket

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil
Re: SDL Basic
« Odpověď #5 kdy: 21. Duben 2013 - 17:16 »
SDL neznám. Freebasic je compiler, takže zdrojový kód je ke spuštění třeba zkompilovat do klasického exe souboru(mimojiné).

Pro textovky se dá vystačit s výstupem na konzoli. Moc do hloubky jsem si s ním nehrál, ale na textovky je více než postačující.

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: SDL Basic
« Odpověď #6 kdy: 21. Duben 2013 - 19:00 »
wankes: Jo jo, já to ani tak nemyslel  :)

Je mi jasné, na co se ptáš, spíš jsem předjímal, aby se neobjevil někdo, kdo rozumí programování asi jako dítě ekonomice - tj. ví, že jsou peníze a dají se za ně koupit hračky - a pohrdal a priori Basicem, páč mu ve škole řekli, že je to starý jazyk i překonaný jazyk ;D

Každopádně já jsem hru BrainSport celou od první tečky po poslední pohyb naprogramoval ve FreeBasicu, strukturovaně:

http://mujsoubor.cz/logicke-hry/brainsport

http://www.slunecnice.cz/sw/brainsport/

Teď se pokouším udělat dungeon na bázi Elviry z Amigy, resp. kombinace Dungeon Mastera a Elviry. Ještě nevim, co z toho bude, ale bude to celé ve FreeBasicu. Pohyby mám už vymyšlené a naprogramové, jen ten příběh mi pořád chybí. Obávám se, že když to udělám tak složité jako Elvira, nebude to v dnešní době nikoho bavit procházet. Na druhou stranu nechci, aby to bylo moc jednoduché. A na třetí stranu se obávám, že nic lepšího než je Elvira udělat nejde ani s dnešníma možnostma  :)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.