20. Říjen 2017 - 03:27

Autor Téma: GLKOTE  (Přečteno 3799 krát)

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
GLKOTE
« kdy: 3. Září 2010 - 16:23 »
Našel jsem jeden super engine, no on to vlastně ani tak není engine, jako javascriptová knihovna, která by se dala použít k tomu, že by se dala napsat online textovka, tak jak ji máme všichni rádi.

http://www.eblong.com/zarf/glk/glkote.html

Kuk tam, je tam aj demo, vypadá luxusně, běží to snad na každém prohlížeči. Jelikož mne tohle začalo docela zajímat, tak se chci zeptat, je tu někdo kdo umi Javascript tak, že by napsal frontend, nebo alespoň pomohl s implementací knihovny, která by ajaxem hlásila serveru co hráč udělal a server by vracel zpět hlášky?

PHP část kódu mám jakž takž napsaný jen, jsem nějak nepochopil onen javacript.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #1 kdy: 3. Září 2010 - 17:00 »
To vypadá zajímavě, ale na rychlé přečtení se v tom dostatečně nevyznám. Ale není právě glkote tím js frontendem, takže vlastně není potřeba nic psát, ale maximálně poladit styly? Spíš by mě zajímalo, jak je řešené napojení enginu na straně serveru, tam musí být nějaký démon, který se stará o udržování instancí hry pro hráče. Později to prozkoumám důkladně.

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #2 kdy: 3. Září 2010 - 21:58 »
Tak už jsem přišel na to, v čem je zásadní problém. Glkote je hezký terminál, ale je míněný pro klient-side použití. Sice existuje myšlenka udělat serverový backend pro spouštění některého interpretru, který podporuje glk, ale není to autorova priorita.

Samotný Ajax není zase tak složitý, když bychom měli např. serverový skript ajax.php, který pro jednoduchost dělá echo serialize($_REQUEST), tak by poměrně jednoduduchá úprava http://kapsa.cz/~tomasb/glkote/sample-demo.patch zařídila tohle: http://kapsa.cz/~tomasb/glkote/sample-demo.html. 0tázkou je, co si představuješ na té straně serveru.

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #3 kdy: 3. Září 2010 - 22:49 »
Mno jde o to, že prostě nechápu ten JS, jako upravit CSS a design v pohodě, ale nechápu to... v tom Javascriptu, četl jsem, že autorova priorita to není.

na straně serveru poběží php, který bude parsovat to co zadá hráč, když napíše: prozkoumej pana prasete tak to vyhodnotí a vybleje tomu javascriptu text který vypíše, předpokládám, že se to dá udělat jaksi taksi přes Ajax, ale v tom sem se nedostal daleko a jsem rád, že mi chodí tohle: panprase.cz/gamesa

server si bude hlídat sessionama kdo hraje atd. zatím tedy je to ve fázi ranného vývoje.. i když gameska už funguje, prostě a jednoduše, chci aby to vypadalo jako GLKOTE a ne to co tam mám teďko, sice to vypadá jako textovka, ale klasická to není a to se mi jaksi nelíbí.

asi bych napsal i ten engine v javascriptu sám, tzn. po několika měsících by mi to asi dělalo to co GLKOTE, otázkou je jak moc dobře :)


První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #4 kdy: 3. Září 2010 - 23:43 »
A četl (a zkoušel) jsi ten můj patch? Tak jinak - tady máš svojí hru naroubovanou na glkote: http://kapsa.cz/~tomasb/glkote-panprase/sample-demo.html Samozřejmě je to jen koncept, ve skutečnosti by se toho muselo upravit více (včetně serveru), glkote např. rozlišuje poslání celé příkazové řádky a interaktivní poslání jednoho písmenka, také se neinterpretuje HTML, protože glk api má na formátování své prostředky, tvá hra opakuje popisek místnosti před výsledkem příkazu, což glkote neočekává atd. Ale v zásadě klient-server komunikace funguje.

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #5 kdy: 4. Září 2010 - 09:22 »
Mno to vypadá už hodně pěkně. V podstatě mi jde o to, aby GLKOTE poslalo celý řádek ke mne na server já ho zpracoval a poslal zpět nějaký text, ať už je to výpis lokace, či nějaká hláška, vlastně nic jiného nepotřebuju, to co běží teďko na serveru je taková prasečina, aby to tak nějak fungovalo.

Otázkou zůstává, jak je složité na pochopení a zprovoznení GLKOTE a nebo si zkusit napsat něco jiného, třeba něco co má Joye Frohikey tady: http://numipupi.idiology.com/
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

gaspoda

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 97
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #6 kdy: 4. Září 2010 - 11:08 »
To je jeden z mnoha js/ajax terminálů, konkrétně http://wterminal.appspot.com/. Glkote je v podstatě to samé, ale hlavním rozdílem je jeho zaměření na IF hry a tím pádem má ty funkce a možnosti, které IF hry očekávají. Tím myslím např. kromě hlavního okna s textem má možnost přidat bannery např. s nadpisem místnosti, směry či skóre, také umí prezentovat interaktivní menu atp. Mně se jeví glkote sympatičtěji, než univerzální terminál.

To co chceš, tak v podstatě funguje. Chtělo by to ještě vyřešit odřádkování a základní formátování (tučné nadpisy místností atp.) a ošetření neočekávaných stavů, ale to by neměl být problém. Chce to ale ruku v ruce se změnami na té serverové straně, jakým způsobem odpovědi zasílá. V podstatě nejde o nic jiného, než co bys musel řešit s kterýmkoliv terminálem.

Ale mám pocit, že na té serverové straně budeš mít trochu více problémů, php resp. cokoliv bezstavového není úplně nejšikovnější na tvorbu textovky. Před časem jsem narazil na jeden IF engine v PHP a nebyl moc výkonný kvůli soustavné serializaci a deserializaci sezení. Možná kdyby používal databázi, neměl by takový problém, ale zase by musel být hodně jinak tvořený. Každopádně pokud se ti něco povede vytvořit, tak se neváhej pochlubit i technickými detaily.

Hunterz

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #7 kdy: 4. Září 2010 - 11:46 »
Pro ucel online textovky jsem pro svuj engine nasel a upravil webshell v pythonu, ktery spusti webserver a pak i samotnou aplikaci - hru. Ma to nekolik much jako treba, ze v tom javaskriptu, nejdou psat slozene (composed) znaky - kdyz zmacknu carku a pak o, neudela se o s carkou apod.

Online demo: http://62.182.234.12:8022/

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
  • Příspěvků: 565
    • Zobrazit profil
Re: GLKOTE
« Odpověď #8 kdy: 4. Září 2010 - 23:32 »
A četl (a zkoušel) jsi ten můj patch? Tak jinak - tady máš svojí hru naroubovanou na glkote: http://kapsa.cz/~tomasb/glkote-panprase/sample-demo.html Samozřejmě je to jen koncept, ve skutečnosti by se toho muselo upravit více (včetně serveru), glkote např. rozlišuje poslání celé příkazové řádky a interaktivní poslání jednoho písmenka, také se neinterpretuje HTML, protože glk api má na formátování své prostředky, tvá hra opakuje popisek místnosti před výsledkem příkazu, což glkote neočekává atd. Ale v zásadě klient-server komunikace funguje.

Tak a je to :-) zatím jsem si trošku pohrál a zdá se že to jde :-)

panprase.cz/gamesa

Si řikam, že asi budu muset nějak poštělovat to game_print bo jako mi asi nebude stačit jen čistej text a když už je to html tak bych tam mohl dát jakoby něco navíc, třeba farby a nebo tak, co?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Re: GLKOTE
« Odpověď #9 kdy: 5. Září 2010 - 11:45 »
Zatím to vypadá docela pěkně. Trochu mi nevyhovuje (ale asi je to věc názoru), že prozkoumané věci si hned seberu, např. prozkoumej ptačí hnízdo vede rovnou k sebrání vejce. Graficky to ale vypadá velice sympaticky, těžko říct, jak moc do toho komponovat barvy, já bych byl osobně opatrný, aby to nevypadalo na dnešní dobu příliš "standartně" (tj. jak reklama na cirkus), takhle decentní se mi to i vcelku líbí  ::)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.