Diskuze o textových hrách

Tvorba Textových her => Programování => Téma založeno: SoulSoft 27. Duben 2012 - 20:55

Název: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 27. Duben 2012 - 20:55
Zdar textovkari!
Chcel by som Vam tu predstavit moj java projekt. Program funguje zaroven ako editor a aj ako interpreter hry. Vytvorene moduly si mozete jednoducho vymienat a spustat. Pribalil som tam aj nejaky ten mini navod a maly modul tak snad bude vacsina veci jasna. Kludne sa pytajte ak sa Vam program paci alebo niecomu nerozumiete. :)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 28. Duben 2012 - 09:10
A kdepak je nějaký odkaz nebo přiložený soubor ke stažení?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 28. Duben 2012 - 14:10
Pardon :) nejak som mal pocit ze som to tam vcera daval. Tak uz to tam je v prvom poste ako priloha.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: panprase 5. Květen 2012 - 22:07
to vypada moc pěkne, v tom by mohl něco napsat tady Mistr Kain, ne?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 12. Červenec 2012 - 23:01
Zdar, robim druhu verziu textovkoveho enginu a zaujimalo by ma co by tvorcovia a hraci ocakavali od projektu.

Ovladanie :
- Nechat ovladanie hry pomocou zadavania prikazov (minimalne 4 pismena z prikazu) ?
- Urobit ovladanie pomocou tlacitok (vezmi, poloz, sever, juh...) ako napriklad u KaiNovych textoviek ?

Editor
- Miestnosti, objekty a premenne (stavy) budu po novom organizovane v stromovej strukture takze by to malo byt ovela prehladnejsie.
- Editor scriptov by som nechal aj nadalej klikaci (predsa len je to jednoduchsie pre ne-programatorov pochopit). Zmenil by som len sposob akym sa pracuje s prikazmi (podpora copy, cut, paste a ine vymozenosti).

Ak mate napad ktory ste chceli realizovat ale nebol cas, alebo neviete ako, tak kludne piste. :)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: FLY 21. Červenec 2012 - 11:40
hlasove ovladani....
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 28. Červenec 2012 - 06:51
Použij "předmět x" na "předmět y", to asi nepůjde, že?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 28. Červenec 2012 - 12:04
Preco by to nemalo fungovat? Alebo lepsie povedave v com vidis problem?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 28. Červenec 2012 - 18:53
No, vůbec netuším, jak to udělat. Např. ve tvé hře bych si představoval, že se poklop otevře příkazem "použij kost na poklop" a nikoliv tak, jak to máš uděláno. Můžeš mi vysvětlit, jak to udělat? Popř. mi poslat upravenou binárku?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 29. Červenec 2012 - 09:17
Da sa to urobit takto :

1. do synonym som pridal slovicko use a pod deho definoval tieto slova pouzi, pouzij
2. v objektoch kliknes na kost
3. pridas akciu napriklad s nazvom pouzij kost na poklop (moze byt aj iny nazov, na hre to nic nemeni)
4. prikaz pre akciu musi byt tento : use kost na poklop
5. script potom vyplnis napriklad takto
Message 'text co sa stalo napr kost posluzila ako sperhak a blabla...'
SetObject kost, @void
SetState 'nasiel kanal v cele' set 2


Snad to pomohlo. V prilohe je este upraveny modul.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 29. Červenec 2012 - 16:11
Aha, dík. Už se v tom začínám orientovat.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: panprase 29. Červenec 2012 - 20:08
Netvoří nám tu náhodou Kain něco pěkného?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 29. Červenec 2012 - 20:10
No, tak jsem v tom začal odpoledne psát a bohužel, když jsem si teď nahrál uložený modul, že ještě něco večer napíšu, tak jsem zjistil, že veškeré znaky s diakritikou byly nahrazeny "smetím".  >:(
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 29. Červenec 2012 - 20:16
Netvoří nám tu náhodou Kain něco pěkného?

Zkusil jsem začátek toho, však víš čeho, ale všechny popisky jsou...  :(
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 29. Červenec 2012 - 21:01
Problem s kodovanim, moja chyba.  >:(
Dal som to teraz na unicode tak by to uz malo fungovat aj s háčkami a čárkami. 
V rarku je aj novy base modul. Stare moduly sa nebudu dat nacitat (lebo by to z textov urobilo este vacsi bordel).

Pripadne este pockaj s tvorbou modulu kym nebude druha verzia enginu. Tam bude gui viacej user friendly a projekt stromovo zobrazeny.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: panprase 29. Červenec 2012 - 21:55
No, tak jsem v tom začal odpoledne psát a bohužel, když jsem si teď nahrál uložený modul, že ještě něco večer napíšu, tak jsem zjistil, že veškeré znaky s diakritikou byly nahrazeny "smetím".  >:(

Výborně, takže SoulSofta taky narazíme na kůl?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: Lisiak4 29. Červenec 2012 - 22:36
Problem s kodovanim, moja chyba.  >:(
Dal som to teraz na unicode tak by to uz malo fungovat aj s háčkami a čárkami. 

Máš na mysli ukladanie v unicode?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 30. Červenec 2012 - 07:42
Problem s kodovanim, moja chyba.  >:(
Dal som to teraz na unicode tak by to uz malo fungovat aj s háčkami a čárkami. 
V rarku je aj novy base modul. Stare moduly sa nebudu dat nacitat (lebo by to z textov urobilo este vacsi bordel).

Pripadne este pockaj s tvorbou modulu kym nebude druha verzia enginu. Tam bude gui viacej user friendly a projekt stromovo zobrazeny.

OK. Počkám. Texty si každopádně budu pro jistotu ukládat v záložním textovém souboru. Bylo by možno ve druhé verzi nastavit nějaký "přepínač" mezi popisky v SK/CZ (nachadzas sa v, vzal si atd.)? Anebo udělat, aby se daly editovat?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 30. Červenec 2012 - 07:44
Výborně, takže SoulSofta taky narazíme na kůl?

Tobě se to nějak zalíbilo.  :) A přitom na Kladensku žádné čarodějnické procesy nebyly.  ;)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 30. Červenec 2012 - 07:57
OK. Počkám. Texty si každopádně budu pro jistotu ukládat v záložním textovém souboru. Bylo by možno ve druhé verzi nastavit nějaký "přepínač" mezi popisky v SK/CZ (nachadzas sa v, vzal si atd.)? Anebo udělat, aby se daly editovat?

Jasne, rataj s tym.  ;)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 30. Červenec 2012 - 16:37
Bezva.  :) A ještě bych měl jeden návrh, a to aby se přístup do editoru konkrétní hry dal zaheslovat, tj. aby se zabránilo tomu, že by někdo podváděl při hraní tím, že si hru prostě zedituje.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: tekket 5. Srpen 2012 - 15:38
Zatím jsem se na engine díval dost zběžně, ale jednu věc jsem nikde nenašel. Dají se v editoru mazat již vytvořené položky (např. synonyma, objekty apod.)?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: tekket 5. Srpen 2012 - 15:39
Bezva.  :) A ještě bych měl jeden návrh, a to aby se přístup do editoru konkrétní hry dal zaheslovat, tj. aby se zabránilo tomu, že by někdo podváděl při hraní tím, že si hru prostě zedituje.

Ve verzi, kterou mám je možnost nastavit heslo.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 5. Srpen 2012 - 16:34
Spravne. V prvej verzii je tiez moznost zaheslovat modul proti editovaniu. Malo by to byt hned v prvom tabe v nastaveniach.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 8. Srpen 2012 - 09:45
No, co na to rici? Cetl jsem dokumentaci ponekud nesoustredene.  :)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 21. Srpen 2012 - 23:14
Zdravim vsetkych,
uplynula nejaka doba a aby som len nekecal ze na niecom pracujem a skutek utek.. tak tu to mate. Beta verzia enginu a editora textoviek v jednom programe. Aby toho nebolo malo prikladam este mini hru (modul) na styl Dizzyho ako ukazku.

Oproti verzii 1 doslo hned k niekolkym zmenam :
* hru je mozne ovladat tlacitkami (planuje sa aj ovladanie pisanym textom pre hardcore textovkarov)
* v editore (sa uz snad) lepsie pracuje a aj strom hry je lepsie organizovany a prehladnejsi
* texty su plne prekladatelne

Mozete teda testovat a pripadne pripomienky, napady na vylepsenia alebo bugy poprosim hlasit cez PM. Dakujem :)

Edit : Verzia v prilohe bola stiahnuta a nahradena novsou.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 26. Srpen 2012 - 15:07
No, nefachá mi to, nefachá. Na jaké verzi Java to bylo odzkoušené?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: panprase 26. Srpen 2012 - 21:42
No souhlasim s Kainem, mne to taky nejde spustit.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 27. Srpen 2012 - 07:47
Tak jsem nainstaloval poslední udate JAVA verze 7 a poté už to šlo.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 27. Srpen 2012 - 08:01
Verzia jre/jdk sa nemenila. Ak funguje TextGame engine verzia 1 tak musi bezat aj tato verzia. Skusal niekto spustat program cez debug.bat? Mohla sa tam totiz vypisat chyba, ktora by pomohla vyriesit tento problem.

Inac ja pouzivam jre a jdk verziu 6u34.

PS : Skusim to skompilovat na nizsej verzii nez mam doma. Vecer sa ozvem.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: KaiN 27. Srpen 2012 - 08:20
TG1 mi běžel, TG2 ne. Spouštěl jsem to i přes debug.bat, ale ta obrazovka zmizela vždy dřív, než jsem stačil zaostřit zrak.  :) S JAVA 7u6 to už funguje.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: tekket 27. Srpen 2012 - 18:36
Jo, mám Java 32bit 7U5 a běží v pohodě.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 27. Srpen 2012 - 20:53
Ok chyba bola v tom ze som to kompiloval na notebooku kde som mal defaultne v netbeans jdk 1.7. V prilohe je program kompilovany pod verziou 6e34. A este zakladny modul kde je startovacia miestnost, miestnost na odkladanie nepotrebnych objektov, objekt hraca a skript ktorym sa nastavi hrac v hre.

Zoznam zmien :

Game
+ opravena metoda ktora spustala udalost TURN v module
+ pridane farby do textu
+ je mozne zadavat slovne prikazy

Editor
+ pridany drag & drop v strome projektu
+ pridane tlacitko overenia modulu (vypisuje chybajuce miestnosti, smery, objekty, stavy, skripty)

Editor skriptu
+ pridana farebna syntax
+ pridana informacia o cisle riadku a poctu riadkov skriptu
+ pridany drag & drop riadkov v skripte
+ ked sa okno zatvori bez stlacenia OK tlacitka, neulozia sa pridane instrukcie
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: severak 6. Prosinec 2012 - 00:04
Pěkný program. Vypadá velmi důstojně.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: panprase 18. Prosinec 2012 - 22:50
Ok chyba bola v tom ze som to kompiloval na notebooku kde som mal defaultne v netbeans jdk 1.7. V prilohe je program kompilovany pod verziou 6e34. A este zakladny modul kde je startovacia miestnost, miestnost na odkladanie nepotrebnych objektov, objekt hraca a skript ktorym sa nastavi hrac v hre.

Zoznam zmien :

Game
+ opravena metoda ktora spustala udalost TURN v module
+ pridane farby do textu
+ je mozne zadavat slovne prikazy

Editor
+ pridany drag & drop v strome projektu
+ pridane tlacitko overenia modulu (vypisuje chybajuce miestnosti, smery, objekty, stavy, skripty)

Editor skriptu
+ pridana farebna syntax
+ pridana informacia o cisle riadku a poctu riadkov skriptu
+ pridany drag & drop riadkov v skripte
+ ked sa okno zatvori bez stlacenia OK tlacitka, neulozia sa pridane instrukcie

Tohle se mi zacina hodne zamlouvat.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 20. Prosinec 2012 - 13:32
Dakujem :)

Ten program je prakticky dokonceny a je mozne v nom hru urobit a hrat.
Jedine co som zatial nezvladol implementovat je automapa. Nefungovala by totiz ak by tvorca hry nedodrzal mriezkove prepojenie miestnosti alebo by robil rozne zatacky (ides na sever z miestnosti a vyjdes na zapad v novej miestnosti). Sice som premyslal uz o inom sposobe prevedenia ale tu radsej este pomlcim a nebudem rozoberat detaily...
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 28. Prosinec 2012 - 19:36
Update enginu

prekladove okno editora
+ pridany stlpec TAG pre lepsiu informaciu o editovanom riadku
+ stlpec SK je uz plne editovatelny
+ pridany preklad prikazov ktore zacinaju tagom cmd, ak ma prikaz viacero variant zapisuju sa slova prikazu za sebou oddelene iba ciarkou napr "vezmi,seber,vem,zober"

herne okno
+ pridana moznost prepnut jazyk za behu v menu - ovplyvnuje to gui, vypis v okne a zadane prikazy
+ parser textu uz vie rozlisit unicode znaky, je teda mozne pisat prikaz s alebo bez unicode a engine pochopi vyznam (mozes napisat vez zapalky alebo vez zápalky)
+ prikaz 'open' a 'close' uz funguje aj na predmety v inventari
+ pri rucnom zadani instrukcie napr 'poloz zap' sa v okne hry vypise zadany prikaz cely tak ako ho chape parser teda : 'polož zápalky'
+ program je mozne spustit s parametrom nazvu modulu, zadava sa toto : java -jar TextGame2.jar
  (plati tu ze sa zadava len nazov modulu a modul musi byt ulozeny v zlozke data, pozri dizzy.bat)
+ modul mozte taktiez spustit pomocou zastupcu kde sa za cestu k textgame.jar zadava este nazov suboru bez pripony (pozri dizzy.lnk)

data
+ v zlozke data pribudol subor editor.lng ktory obsahuje preklad programu
+ ak potrebujete v svojom module updatnut preklad da sa to vyvolanim okna prekladu cez editor->modul->preklady->import
+ kazdy novo vytvoreny modul obsahuje automaticky preklad zo suboru data/editor.lng
+ je mozne si v module upravit preklad a nasledne ho exportovat a prepisat subor editor.lng, pripadne si zalohovat preklad pre neskorsi import do dalsieho modulu
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: mop 22. Září 2014 - 08:31
Hraju si teď s tímhle pěkným vývojovým nástrojem a dost se mi to líbí. Zkoušel jste v tom někdo napsat textovku?
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: pedromagician 22. Září 2014 - 16:50
nemam javu rad ale pozriem sa veru na to :) ale len kvoli inspiracii co by som si doplnil do enginu :)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 24. Říjen 2014 - 17:38
Ja som v tom robil mensiu textovku pre kamosa len tak k jeho narodeninam. Nieje to verejne pretoze to obsahovalo kopu sukromnych udajov a vtipy boli smerovane len na tu jednu osobu.

Java je derava a ma uz poriadne zlu povest. Ale co dnes este nema diery, vsade su bugy. Zatial to je pre mna jediny programovaci jazyk ktory sa da spustit vo windowse/linuxe bez problemov.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 6. Říjen 2015 - 21:28
Hey wassup. Chystam ze vypustim na svet novu verziu enginu+editora TextGame2. Ubehlo hodne vela dni od poslednej verzie a ja som uz nevedel ci v tom niekto vobec nieco vytvori a ci ma zmysel to este rozsirovat. Ale co uz, mna bavi programovanie uz asi viac nez tvorba samotnych hier :D. Tak som sa par dni nudil popri testovani Tads a rozhodol sa ze este par uprav tam predsa len pre pokoj svojej duse pridam.

Tak co hlavne noveho prinesie novsia verzia :
- konecne funkcnu automapu ktora ukazuje objavene miestnosti!
- editor mapy taky ze tvorca hry moze doplnovat jednoducho nove miestnosti a prepajat ich medzi sebou vizualne. to znamena ze vidite proste komplet cele mapy tak ako by ste si ich kreslili na stvorcekovany papier aj s prechodmi medzi miestnostami.
- vytvorenie noveho modulu uz aj s preddefinovanym scriptami a celym zaciatkom. proste aby zakazdym nebolo nutne naklikavat prve miestnosti, prve skripty, prveho hraca. novy projekt jednym klikom existuje a da sa hned pozriet v hre. potom uz postaci len doupravit text pre intro atd a zvysok si uz tvorca doplni sam.
- prepracoval som umiestnenie projektov v data adresari koli lepsej prehladnosti
- podpora pre prehravanie muziky a zvukov (bohuzial zatial len ogg format)
- zobrazovanie obrazkov v hre (png, jpg) nech mozu byt hry o cosi zivsie
- ikony som premiestnil rovno do jar nech nevznika zbytocny bordel na disku
- manual rozmyslam ze urobim stylom hry. tam by som chcel vysvetlit aspon zaklady. a ak by bol zaujem tak zlozitejsie veci okolo scriptov uz by sa riesili trebars tu na forume. v podstate platia udaje zo stareho manualu.

Pre tych co nevedia o com tocim tak v skratke :
Ide o plne funkcny editor textovych hier ktore nemusite uz kompilovat. Vsetky akcie su skriptovatelne a samotne scripty su velmi jednoduche takze aj ne-programator snad pochopi co ma naklikat. Netreba k tomu uz dalsie programy ani nic neinstalujete. Vsetko to bezi v jednom jar subore (bohuzial vela ludi javu neznasa ale snad by to slo skompilovat do exe?).

Tento program sa snazi ulahcit tvorenie hier. O to hlavne ide. Vsetko co tvorca prida v editore je okamzite pouzitelne aj v rozohranej hre. Na obrazku je screen z rozpracovanej testovacej hry pre predstavu.
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 10. Říjen 2015 - 18:49
Tak a je to tu!

Slubeny den prisiel. Engine a editor som doladil a doplnil este instrukciu do scriptu pre spustenie casovaca (trebars ak chcete urobit hru s limitom casu). V prilozenom subore je aj kratky tutorialovy modul ktory ukaze zakladne moznosti pri tvoreni hry.

Bezi to stale v jave7 tak ako predosle verzie.

Som tu a rad pomozem a poradim ak su otazky.  ;D
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: pedromagician 12. Říjen 2015 - 21:30
diky, preštudujem :-) Nie že by som ho použil, ale skôr ako inšpiráciu čo ešte môj TXT nevie a mohol by som ho naučiť ;-)
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 27. Říjen 2015 - 20:53
Opet sa chysta dalsi vacsi update planovany na vikend. Tentokrat opravujem par drobnych kozmetickych chyb a pridavam kopu dalsich vylepseni pre zjednodusenie prace pri tvorbe textovky. Je sa naco tesit ;).
Název: Re: TextGame engine
Přispěvatel: SoulSoft 2. Listopad 2015 - 08:50
Pridavam novu verziu enginu do prilohy. Kompatidebilita zachovana.

legenda:
! = opraveny bug
* = pridana featura

Vypis novych zmien v TGE2
hra
! Automapa sa nespravne updatovala a neukazala aktivnu miestnost za urcitych podmienok.
* Dokovanie okien uz ovela lepsie rozmiestni okna ak su zobrazene : hra/editor/automapa.
* Ak bezi casovac nastaveny scriptom tak vedla titulku miestnosti a oblasti sa ukazuje zostavajuci cas.

editor
* V strome su zvyraznene objekty hraca a startovacej miestnosti.
* Tlacitko na prepinanie medzi pohladom editora a debugovacim nahladom.
* Debugovaci nahlad ukazuje aktualne pozicie objektov a stavy v hre. A je mozne nastavit stav v hre pravym kliknutim na node v strome pocas hrania!
* Editor sa uz pri nacitani modulu neskryva pokial modul nieje zaheslovany.
! Zrusene presuvanie scriptov pod iny node v strome.

editor scriptu
* Pravym tlacitkom mysi mozete oznacit suvisly blok instrukcii.
* Pribudla cut/copy/paste funkcionalita pomocou klavesovych skratiek ctrl+x, ctrl+c a ctrl+v.
* Okno na vyber urciteho typu objektu (stav, miestnost, objekt) uz umoznuje ukazat len ten typ objektov ktory sa tyka vyberu aby toho nebolo privela v strome.
* Prikaz setExitFlag dostal novu moznost 'hidden both ways' ktora nastavuje flag na ano/nie v oboch smeroch.
* Prikaz setMessage bol upraveny tak aby sa dala napisana sprava hned skontrolovat ako vyzera farebne.
* Pridana moznost umiestnit stavovu premennu do textu spravy prikazu setMessage!
! Opravene vizualne skakanie scriptu ked v nom bolo vela riadkov.
! Ak sa pri vybere objektu/stavu/miesntnosti dialogove okno zrusi tak uz nezrusim nastavenu hodnotu predosleho vyberu.
* Tam kde fungovali dvojkliky a bolo to zbytocne som to prerobil tak aby single click vykonal prislusnu akciu.
! U instrukcii kde bol operand < a <= je uz opraveny znak.
* Pridane instrukcie na spustenie/zastavenie casovaca startTime, stopTime.
* Pridana nova udalost timeout pre scripty umiestnene pod modulom ktora sa spusti pri skonceni nastaveneho casu.
* Pridane prikazy setOption a IfOption kde sa da nastavit dialog pre moznosti ktore si hrac moze pocas hrania v urcity kriticky moment zvolit. Pripomina to sposob hrania ako u gamebook enginov.