Diskuze o textových hrách

Tvorba Textových her => Programování => Téma založeno: panprase 7. Květen 2010 - 14:56

Název: Atari basic
Přispěvatel: panprase 7. Květen 2010 - 14:56
Si tak říkám, že by mohlo někoho zajímat, jak si naprogramovat takovou textovku na Atari, že bych mohl předat své dlouholeté zkušenosti. Měl by někdo zájem?
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: zxretrosoft 7. Květen 2010 - 20:00
Možná by se to hodilo i jako návod pro programování textovek vůbec...  ::) Možná by to stálo za to tady zveřejnit - pokud ovšem se chceš chlubit svýma nápadama (což není vždy nejlepší  :-X chápeš... )
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: panprase 7. Květen 2010 - 21:22
Mno právě, že mne to ani nevadí. Ono se to dá jako použít tak nějak všeobecně aj na tom Spektru bys to dal a nebo C64, ale tam jsem ten Basic ani neviděl....

Tak kde začneme?
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: zxretrosoft 7. Květen 2010 - 23:38
Předpokládám, že se to dá udělat tak, že každá místnost je jedním podprogramem, kam se dá z jiného podprogramu zase skočit. Postupně se sbírají a plní různé věci, takže to kontroluje jen kontrolní proměnné a pouští vás to dál. Nakonec je to vlastně jedna velká podmínka, která musí být splněná.
To jsem dneska ale nějakej chytrej!  :)

Tak nějak bych na to šel já, ale na menších strojích jako jsou 8-bity by to mohlo být náročné (nevím jak)  ::)
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: FLY 8. Květen 2010 - 15:20
Já bych taky potřeboval poradit, jak na ty textovky.....  :P
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: panprase 8. Květen 2010 - 20:16
No lokace mám pořešeny tak, že každá lokace má x, y a z souřadnici, pokud dojde k pohybu, tak se k dané souřadnici přičte hodnota, tzn. když je hráč na lokaci y=0 a jde na sever pak se k hodnotě y přičte 1 a je v jiné lokaci, jde to řešit několika způsoby, třeba zapsat do data a nebo pomocí podmínek, i když ty data mi připadají lepší z důvodu úspory místa, nejhorší na atari basicu je omezení délkou řádku, takže na popis místnosti zbude málo místa.

ale i to jde vyřešit :)
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: misticjoe 1. Červen 2010 - 10:10
Psaní textovek na 8mi bitech je obrovská pakárna. Pokud to člověk pořádně neoptimalizuje, tak mu hodně rychle dojde RAMka. To ale znamená hru napsat v hodně krátkém časovém horizontu, protože týdení přestávka může znamenat, že už se v tom kódu nevyzná.
Mě zase napadlo moje textovky přeportovat pod STčko. Neměl by to být vůbec problém, protože STOS je defacto AMOS. Jen optimalizovat grafiku a jelo by to.
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: frohikey 4. Září 2010 - 01:05
panprase: zrovna ty lokace se vetsinou z duvodu uspory pameti resej tak, ze pozice je pouze jedno cislo. kdyz mas mapu rekneme sirokou max 10 mistnosti, tak pohyb na sever udelas trebas -10, na jih +10, vychod +1, zapad -1, nahoru +100, dolu -100. umisteni predmetu pak lehce urcis jen jednim cislem (samo x,y,z lehce prekopnes na jedno cislo, ale budou to hausnumera).
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: FLY 14. Září 2010 - 09:43
panprase: zrovna ty lokace se vetsinou z duvodu uspory pameti resej tak, ze pozice je pouze jedno cislo. kdyz mas mapu rekneme sirokou max 10 mistnosti, tak pohyb na sever udelas trebas -10, na jih +10, vychod +1, zapad -1, nahoru +100, dolu -100. umisteni predmetu pak lehce urcis jen jednim cislem (samo x,y,z lehce prekopnes na jedno cislo, ale budou to hausnumera).

O to jsem se jednou pokousel.... ;D
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: panprase 14. Září 2010 - 13:51
A jak to dopadlo pane pokusníku?
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: FLY 21. Červenec 2012 - 11:41
Dopadlo to tak, ze pouzivam radsi jeden praseci engine....
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: wankes 25. Duben 2013 - 11:30
Nejsem si jist, zda tohle zvládál klasický atari basic
ale já bych to celé řešil polem. A to pro každou formu zvlášte.


Jak ?  program by běžel a vždy při změně by se koukl Mistnosti (1,12,23,0) první číslo podlaží, druhá místnost, třetí (třeba počet opakování) čtvrý jako flag 1= můžeš se sem vrátit, 0 = ne už jsi vyřešil.


a takhle i pro Předměty, Postavy, Poklady....stejným způsobem by se ukládala pozice, prostě jen postupně načíst pole a ty hodit do vhodného souboru na disketu, odkud by se zase četlo...


moc snadná představa ?
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: zxretrosoft 25. Duben 2013 - 22:06
Ale jo, řešit se to dá víc způsobama, záleží co komu vyhovuje. Já bych na to šel přes proměnné, nebo udělat jedno 2-rozměrné pole, kde by se měnila jen čísla podle situace.
Atari pokud vím zvládá jen 2-rozměrná pole, takže bys to stejně musel nějak obejít.

Ale radši nechť promluví ti, kteří mají nějakou tu textovku už za sebou ;) (Což už se i stalo  :) )
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: wankes 11. Listopad 2014 - 21:53
Tak co nějaké pokračování? Ty "zkušenosti" ...mimochodem rozumnější asi bude Turbo Basic, ten už umí přeci jen víc a spousta lidí na Atárku psala právě v něm.
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: zxretrosoft 11. Listopad 2014 - 23:35
No ty bys měl spíš už ukázat, co za tu dobu máš  ;)
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: wankes 12. Listopad 2014 - 11:42
No ty bys měl spíš už ukázat, co za tu dobu máš  ;)

hihi bída a děs.... já se trošku "utopil" v tom, že jsem vybíral možnosti v čem to dělat - všechny možné Basic pod DOS/WIN od Pure, přes Free, až po GFA...potom chvíli byl problém v rodině, takže šlo vše stranou, potom jsem dopisoval jednu akční novelu

...mezitím jsem zkusil nápad zda to třeba nedělat v Pascalu (TP DOS / Lazarus Win - Sharp MZ CP/M)
........a nyní jsem zpět a koukám spíš na přechod na Atari 800 XL/XE + C64.

....takže zatím zkouším CO umí emulátory a JAK to v tom nějak nacvakat.
Název: Re: Atari basic
Přispěvatel: zxretrosoft 12. Listopad 2014 - 12:12
Rozhodnutí, zda to dělat pod WS nebo emulátory, je tedy asi zásadní. Ale pokud chceš Atari/C64, tak to jsou zrovna špičkové emulátory (ostatně můžeš zkusit i C128).

Pod WS je to na druhou stranu samozřejmě velmi pohodlné a člověk se může takříkajíc rozšoupnout  :)