Diskuze o textových hrách

Tvorba Textových her => TXT => Téma založeno: panprase 14. Únor 2014 - 11:11

Název: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 14. Únor 2014 - 11:11
Moc rád bych vytvořil svojí textovou hru z indiánského prostředí, myslím si, že o něco takového se ještě nikdo nepokusil, bohužel nejsem programátor a s TADSem jsem zatím moc nepochodil, ten se podle mého názoru bez alespoň minimální znalosti programování nedá použít. Takže se taky přimlouvám za uvolnění tohoto enginu, vypadá správně starobyle a hrát textovku právě v něm má nezapomenutelnou atmosféru.

Máš pravdu o indiánskou hru se fakt nikdo nepokusil. Jestli se ti bude chtít tak můžeme použít i můj engine. Jakože bych ti to naprogramoval a ty si napsal nějaký ty textíky.

Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 16. Únor 2014 - 22:04
Výborně, děkuji za nakopnutí, hru už jsem konečně dohrál a zkusil všechny tři závěrečné způsoby, teda, ani jeden nestojí za to, brrr... Byla to ale paráda, na novou hororovku se už moc těším a na engine také.

Pro pana vepře - určitě rád zkusím jakýkoli engine, já bych rád naprogramoval indiánskou textovku (je to moje obrovská záliba, moc se mi líbí jejich životní styl, rád tak i vypadám a jezdím v tomto stylu na koni) a kamarád by zase vytvořil něco na motivy Majora Zemana, to by v dnešní době oslovilo určitě dost lidí. Mám teď přes zimu více volno, na jaře a hlavně v létě mě čekají delší vyjížďky a dětské tábory u koní, takže bych rád začal co nejdříve. Texty připravím a zašlu (musíme společně dohodnout formát) nebo bude-li nějaká testovací verze engine, vložím přímo tam.

A nejlepší bude textovku naprogramovat v obou, ať si hráč může vybrat ten, který mu vyhovuje, já sám jsem někdy otráven z ne příliš pohodlných rozhraní a je pravda, že každý máme jiné preference (ale musím mlčet, sám jsem dříve pracoval jako admin, ne vývojář).

Pedrův engine je bez problémů spustitelný i pod Linuxem ve Wine, přimlouvám se i pro nativní Linuxovou verzi, holt my indiáni máme rádi svobodu ve všem...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 17. Únor 2014 - 08:34
Hehe, si myslím, že jak Pedrův tak můj engine je boží, ať nejsem tak nekritickej, ten Pedrův má silnej potenciál, u mne je to to taková prasečinka spíš, ale účel světí prostředky, v podstatě se koukni na 12tku a tak nějak to může vypadat, možná, že i líp.

Co se týče Linuchu, no toť otázka, zkoušel jsem rozchodit BlitzMax v nějakým Ubuntu, ale tak trošku bezvýsledně, kdyby se mi to povedlo, pak asi nebude problém udělat nativní verzi přímo, si myslím.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 17. Únor 2014 - 11:40
Výborně, děkuji za nakopnutí, hru už jsem konečně dohrál a zkusil všechny tři závěrečné způsoby, teda, ani jeden nestojí za to, brrr... Byla to ale paráda, na novou hororovku se už moc těším a na engine také.
Ho ho ho, tak to prrrr :) hra ma 8 koncov, aj ked teda zaratame najvacsie rozdiely tak dajme tomu 4
Jeden je vyslovene dobry :) asi napisem navod na kompletne riesenie ;)

A nejlepší bude textovku naprogramovat v obou, ať si hráč může vybrat ten, který mu vyhovuje, já sám jsem někdy otráven z ne příliš pohodlných rozhraní a je pravda, že každý máme jiné preference (ale musím mlčet, sám jsem dříve pracoval jako admin, ne vývojář).
Momentalne nie je sofistikovany editor a tak vsetko (myslim data) su pisane v textovom editore, preto bez dokumentacie by to bol problem ;) ale znie dobre, ked budu texty nemam problem to tam nabachat.


Pedrův engine je bez problémů spustitelný i pod Linuxem ve Wine, přimlouvám se i pro nativní Linuxovou verzi, holt my indiáni máme rádi svobodu ve všem...

Tak to cumim teda :) pre mna nativna verzia asi nehrozi, nie je to v mojich terajsich silach. Ale budem rad ked sa mi podari zachovat spustitelnost pod Wine :) ked uz o tom viem budem rozmyslat tak aby to volajake nove ficury neposkodili.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 17. Únor 2014 - 11:42
Hehe, si myslím, že jak Pedrův tak můj engine je boží, ať nejsem tak nekritickej, ten Pedrův má silnej potenciál, u mne je to to taková prasečinka spíš, ale účel světí prostředky, v podstatě se koukni na 12tku a tak nějak to může vypadat, možná, že i líp.

Tak to dakujem :D ale "boží" je az ta nova verzia :) stale sa pohravam s myslienkou na volajaku mobil verziu alebo aspon web ale zatial neviem ako to uchopit :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 17. Únor 2014 - 12:01
Mobilni verze je asi problem. Protoze bys to musel udelat na vsechny mobilni platformy, hlavne teda na jabka. ;)

Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 17. Únor 2014 - 12:04
Hele todle vypada docela cajk na mobilu. http://eblong.com/zarf/glk/glkote/sample-demo.html
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 17. Únor 2014 - 12:18
jo to vyzera dobre, s tym si experimentoval nie? http://panprase.cz/parodya/ ? :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 17. Únor 2014 - 13:37
Nojo maj pravdu, dokonce to i ještě běží.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 18. Únor 2014 - 10:35
No, pánové, já si tu mobilní verzi moc neužiju, lepší telefon z mé poslední práce mi moje milovaná kobylka vesele zadupala do země, SIMka to naštěstí přežila a teď mám Nokii 105ku, kde mě podobná kratochvíle tak mrzet nebude ;). Ale nemá OS, takže s hraním to asi nepůjde, zase mě ale nepolíbí žádné viry, to má taky něco do sebe...

Ještě zpátky k Salome, fíha, 8 konců jsem nečekal, takže určitě budu vděčný za komplet návod, rád si jí ještě jednou projdu. Ve Wine se dá dnes rozchodit docela dost věcí a v nejhorším je tu Virtualbox. Problém je v tom, že novější verze Wine nemusí spustit hry, které fachaly předtím, ale to se dá docela pořešit přes Playonlinux.

12ku už jsem dohrál a zavzpomínal na svojí dávnou Amču pětistovku a dvanáctku, bezva jsou i enginy od Kaina nebo ten nejnovější Salome, taky mě zaujal Simple Python Engine for Adventure Games, který už se asi nevyvíjí. Každopádně co nejdříve připravím nějaké textíky a pošlu Vám je na email, ať se někam dostaneme.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 18. Únor 2014 - 21:16
Klidně můžeš, nebo to hoď nějam do mraků, dobrý jsou asi GDocs na kooperativní tvorbu. Nebo můžu zkusit tady udělat nějakou skrytou sekci s tvorbou. Ale beztak sem nikdo nechodí, takže by to bylo plýtvání časem.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 18. Únor 2014 - 21:49
Gdocs znie dobre,  mne sa osvedčili :-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 20. Únor 2014 - 12:57
Paráda, zatím jsem připravil celkový popis hry a o čem to bude, prosím pročtěte a vesele namítejte a kritizujte :) Začnu připravovat lokace a postupně doplňovat předměty a rozhovory.
Cestu k souboru máte oba v emailu.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 21. Únor 2014 - 22:20
Precital som, vyzera to dobre, len smelo do toho :)

mozes to pls. prehodit do ich nativneho formatu? gdocs robi volajake obstrukcie s txt :(
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 22. Únor 2014 - 17:36
Jojo. Taky si rikam.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 23. Únor 2014 - 17:10
Ja, ja, všechny dokumenty jsem předělal do jejich formátu, teď už snad problém s nabodeníčky zmizí... . Vytvořil jsem dokument Změny, kde budu vždy popisovat novinky. Hru bych rád rozdělil do několika úrovní, pro první jsem vytvořil mapu v Dungeon Crafteru, snad bude dost přehledná. Vezi 1.4.1 jsem stáhnul odsud:

http://www.dracidoupe.cz/index.php?rub=downloady&skin=silver&relid=&form=1&n_s=10&skupina_form=vsechny&ord=id&format_form=exe&j_ord=ASC

na internetu je k dispozici už trojka, ale ta stávající určitě stačí, určitě se na novou časem juknu.

Mapu westernového městečka živícího se obchodem se stříbrem jsem vytvořil podle reálné předlohy, tak snad tam nic nechybí, aby dnešní kovbojové moc neprudili - já se v tomhle moc nevyznám, mě ke štěstí stačí týpí, kůň a indiánská žena :D

Zítra a pozítří mě čeká školení Linuxu, ve středu se zase dostanu k textovce a připravím popis lokací, předměty a návod na hru, pak už konečně budete moci začít tvořit.

Mimochodem, napadlo mě, že by nebyla od věci česká i slovenská jazyková mutace, jestli budeš mít Pedro čas a chuť, já sice řeči našich východních bratrů rozumím, smysuplně to přeložit si ovšem netroufám...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 23. Únor 2014 - 20:22
Jo dobry ta ceskoslovenska verze se mi libi.

A co anglickou, kdo si na to troufa? Ja teda ne ;)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 26. Únor 2014 - 11:32
Určitě se někdo najde, ale angličtina nespěchá, my máme přeci rádi češtinu a slovenštinu :). Mě by se moc líbil překlad do lakotštiny, která je mezi milovníky indiánů docela oblíbená, viz např. toto fórum:
http://www.lakotadictionary.org
to už bych viděl jako dokonalou finální úpravu...

Dnes jsem začal s popisem lokací ve městě, až si vyřídím vše okolo koní a dřeva, budu zase pokračovat, do konce týdne chci mít hotový popis první části včetně předmětů. Můžete vesele editovat a psát své poznámky, zkusil jsem se odhlásit z účtu a vypadá to, že práva jsou OK.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 26. Únor 2014 - 21:51
Myslite ze lokalizacia do Slovenciny ma vyznam? Momentalne sa mi to zda ako triestenie sil :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 26. Únor 2014 - 21:56
- navrhujem vytvorit nove tema nech sa to nemiesa so Salome

- texty sa mi pacia, zatial nemam co dodat :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 27. Únor 2014 - 17:47
Téma jsem rozdělil. zítra se snad k tomu nějak dostanu, sem nějakej marod.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 27. Únor 2014 - 17:53
Gdisk dobrý, takže my se s Pedrem dohodneme v čem to budeme psát, si myslím abyhom to dělali 2x je asi fakt holej nesmysl.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 27. Únor 2014 - 19:01
Prave mne sa celkom pozdava skusit to v 2och enginoch :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 27. Únor 2014 - 21:17
Výborně, nové téma je určitě super nápad. Mě by se rozhodně líbíly 2 engine a čeština i slovenština, jsem rozhodně pro to, aby si hráč mohl vybrat, v tuto chvíli to ale nespěchá, nejdříve udělejme českou verzi. Text první úrovně jsem zase doplnil a budu postupně doplňovat, nejde to tak rychle, ale snažím se - je to jako u textovky, když už si nevím rady, nejlepší je zalehnout a druhý den na řešení přijdu, u tvorby je tomu zrovna tak.
Dohodněte se společně na engine, pokud Vás napadne cokoli změnit nebo doplnit do textu, hurá na to, více hlav víc ví.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 27. Únor 2014 - 22:13
No jasně, takže dvě verze, ok. Dva enginy taky ok, tedy.

Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 5. Březen 2014 - 22:17
Teprve dnes jsem se zase dostal k pokračování, od neděle do úterý jsem školil Linux, takže jsem si od počítadla chtěl dát chvíli oddych. Ale v týpí o uhýnku mě napadla docela zajímavá novinka, která pokud vím ještě v žádné textovce nebyla - pokud hráč chce jít do lokace, kam by hlavní hrdina v žádném případě nešel, hráče přímo oslovím a vysvětlím mu své důvody. To by mohlo mnoho lidí oslovit, snažím se každému mluvit až do duše právě z indiánského pohledu. Jo, nutit indiána toužícího po svobodě a nespoutanosti chodit k holiči opravdu nepůjde, to si pak na takovém hráči zatraceně smlsnu :D
Doplnil a rozšířil jsem text prvních deseti lokací a v dalších dnech budu pokračovat. Už je na světě i pár předmětů a časem vymyslím další. Rozhovory jsem také více rozpracoval, příběh se mi začíná stále více vybarvovat.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 6. Duben 2014 - 23:40
Hurá, dnes jsem dokončil textový popis první části od začátku až do konce. Prosím o přečtení, dává-li vše smysl a případné upozornění na chyby. Zase jsem se vyřádil ve vzpomínkách a myšlenkových pochodech našeho indiána, tohle mě prostě baví a plně odráží i můj vlastní pohled na svět.
Teď mě čeká doplnění potřebných i nepotřebných předmětů a změnový popis toho, co se stane. Ještě doplním přesnější popis těchto předmětů a postav po prozkoumání hráčem.
Nyní už můžete začít programovat, lhostejno v jakém engine, moc se těším na první testovací verzi...

Ještě jsem si všiml v chybě v odkazech u diskuze v sekci Kroužící orel:

Z hlavní nabídky, pokud kliknu v sekci Kroužící orel na odkaz 2, odkaz je správný a dostanu se do druhé části naší diskuze:
http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=202.15

Pokud se nacházím v první části diskuze o textovce a chci klidnout na tlačítko další, objeví se špatný odkaz ještě na starou diskuzi v Salome:
http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=202.0;prev_next=next#new

Jdu teď spát, všem návštěvníkům přeji po další dny modrou oblohu nad hlavou

Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 1. Srpen 2014 - 08:04
Trvalo to ale kedze OTB nie je teraz v mojich rukach tak od pondelka zacnem... 0:-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 4. Srpen 2014 - 22:41
Prace zacali, texty su fakt vymazlene. Skoda ze si to nebudem moct zahrat ;-(
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 4. Srpen 2014 - 23:29
No, tak ja si to zahraju, no.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 13. Srpen 2014 - 17:08
ALFA 001

https://drive.google.com/file/d/0B20gVnjMnt9GTGl5VkVrNWx2eXc/edit?usp=sharing

- musel som pridat predmet LEK a ako odmena su $
- obchody nie su dorobene
- prikazy treba prelozit ;)

Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 13. Srpen 2014 - 20:58
Hej!
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 13. Srpen 2014 - 20:58
A co o té mrtvácké lodi?
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 13. Srpen 2014 - 22:54
Jako ale, je to moc pekny...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 13. Srpen 2014 - 23:20
tiež sa mi to páčilo :-) loď bude neboj ;-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 17. Srpen 2014 - 20:53
Krásný večer, pánové,

moc, moc a ještě jednou strašně moc děkuji za naprosto super alfa verzi naší textové hry. Už toto zpracování působí naprosto stylově a nádherně, jsem prostě nadšen, ascii grafika společně s hudbou jsou k takové hře to pravé ořechové. Já se teď k počítači moc nedostanu, protože u mě probíhají letní tábory. Každopádně další průběh hry už mám připraven na papíře, stačí jej přepsat do počítače a zkontrolovat předměty. Připravuji i druhou a třetí část, které mám rámcově zpracovány.

Přes týden, až budu mít volno, vše zpracuji a hodím na sdílený disk, aby bylo možné dále pokračovat. Od září budu zase pilně pracovat a mít mnohem více času, tábory s koňmi jsou holt náročné. Alfa verzi postupně projdu, hlavně ty překlady a vše, nač přijdu, hodím zase do oblak.

Zatím se loučím s přáním modré oblohy

Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 18. Srpen 2014 - 11:15
Pochopil jsem dobře, že Indiáni byli něco jako Rychlé šípy, kteří mezi sebou nikdy neválčili, nikdy nelhali, nikdy neukradli ani koně, jen si stavěli svá týpí a občas ulovili bizona, a rozhodně teda nikdy nikoho neskalpovali?  :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 18. Srpen 2014 - 11:21
Jasne ze skalpovali, po tom ako ich to naucili belosi. O tom ostatnom nic neviem :D
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 18. Srpen 2014 - 12:21
Jo, říká se, že to iniciovali zlí běloši, aby hodným indiánům nedávali ohnivou vodu jen tak na čestné slovo, že někoho zabili, ale to mi zcela nesedí. Podle mě tam nějaká tradice skalpování být musela, běloši na ni jen navázali a využili ji.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 25. Srpen 2014 - 00:06
A máme tady další aktualizaci, doplnil jsem další tři potřebné lokace a předměty nutné k dohrání hry. Nyní zbývá ještě změnit číslování místností včetně rozdělení jedné lokace na dvě, dokončit správnou interakci s předměty a rozepsat peníze, které budou nutné k dokončení první části. Mám před sebou poslední turnus letního tábora, pokud budu mít chvíli, budu pokračovat, nejpozději však hned první dny v září. Následně pečlivě projedu celou alfaverzi a dám dohromady korektury. Už se nám to začíná moc pěkně vybarvovat, nemohu se dočkat na kompletní první část.

Docela jsem se zasmál, když tady porovnáváte indiány s Rychlými šípy, to by mě opravdu nenapadlo snad ani po přečtení klasických májovek, přeci jen se už těmihle lidmi zabývám nějaký čas. Doufám, že hra tímto způsobem nepůsobí, tak rozhodně nebyla myšlena. Má spíše dnešnímu člověku ukázat to, co je na naší společnosti špatné a kde je možné se poučit, protože spoustu věcí některé z indiánských kmenů dělali jinak a jak stále více zjišťuji, mnohem lépe. Já v současné době v žádném případě neříkám, že běloši, indiáni, češi, němci, rusové, amíci, brazilci nebo číňani jsou dobří nebo špatní, když už musím hodnotit, vždy jednotlivce a nikdy ne národy. A stále více zjišťuji, že je lepší nikoho nehodnotit, každý máme svůj vývoj, kterým musíme projít a co se zdá být špatné nebo nepřijatelné jednomu, je pro druhého zcela přirozené a někdy i nutné, např. lov. Tady je moc důležitá tolerance, která nám často tak chybí, což nepřekvapuje, žádný "bělošský" systém řízení, ať už je to monarchie, komunizmus nebo kapitalizmus toto nepodporuje, pochopitelně, individualita a tolerance je pro tyto způsoby žití průser.

U indošů se mi spíše líbí celkový způsob života, jsou zde lidé různí stejně jako u jiných ras, ale přeci jen jejich styl života podporuje individualitu, toleranci, schopnost postarat se sám o sebe a nevylučuje děti, dospělé ani staré lidi z běžného života, což, jak se mi zdá, vytváří duševně i fyzicky zdravější lidi. Ovšem indiánů byly stovky, možná tisíce kmenů, já se zabývám stepními kmeny ze severní ameriky, které jsou mému celkovému životní stylu velikým vzorem, tady je zase nutné postupovat individuálně.

Ohledně skalpování bych si netroufnul odhadnout, kdo s ním začal, podle dostupných pramenů některé stepní kmeny věřily, že duše je ukrytá ve vlasech, i proto si je mnozí nechávali narůst tak dlouhé a druhým skalpovali, aby jejich duše trpěla (tohle je teda fakt hnus). Jiné a nejen stepní kmeny tohle neřešily, protože stejně jako např. budhisti věřili v reinkarnaci duše, která se má vyvíjet v pozemském těle a sbírat zkušenosti, když se v jednom životě chovají jako prasata, v dalším se jim tohle vesele vrátí a oni pochopí, co udělali špatně - to ale není špatně, je to přirozený vývoj, neumím si představit, jak jinak bych se mohl vyvíjet, než z vlasních chyb, které ale opravdu osobně prožiji (tohle mě sedí a připadá logické i spravedlivé, beru...).

No a běloši? Španělé i mexičané nabízeli různě odstupňovanou finanční odměnu za skalp dítěte, ženy a muže, to samé dělali i američané. Kdo teda začal dříve? Opravdu nevím, odsuzovat nikoho nehodlám, kdybych byl např. na dně a neměl jinou možnost, asi bych to v tu dobu také dělal, nevím, do této situace jsem se zatím nedostal. Ovšem přemýšlet o těchto věcech je dobré, když si člověk dá např. jednodenní půst nebo je celou noc venku pod širákem nebo v týpí, když je hlad a zima, mnozí z nás mě nevyjímaje začínají uvažovat jinak...

Uff, to jsem se zase rozepsal. Tyhle věci jsou ale spíš na osobní probrání. Vidím, že noc už se přehoupla, takže jdu spát, ať jsem zítra čerstvý na koně, ta banda člověka pořádně utahá.

Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 22. Září 2014 - 23:23
Hurá, první část je kompletně hotova.

Provedl jsem mohutnou úpravu stávajícího textu, doplnil nezbytnosti, nové lokace i předměty. Doplněn popis všech postav i předmětů, připraven stručný návod na dohrání první části hry oběma možnými způsoby. Text byl kompletně revidován a zpřehledněn. Vytvořena nová mapa a sjednocena čísla lokací. Mapu jsem rozdělil na dvě části z důvodu nemožnosti editace v Dungeon Crafteru po reinstalaci OS, první tedy ukazuje kostel a druhá zbytek mapy první části.

Nyní už zbývá celková revize alfa verze, zde prozkoumám každou místnost a připravím dokument ohledně změn. Ten zašlu Pedrovi a po zapracování můžeme vydat betaverzi.

Co myslíte, mělo by smysl hnedle po dokončení vydat zatím jen ukončenou první část hry? Myslím si, že textu je docela dost a méně zkušeným pařanům bude chvíli trvat, než hru dokončí. Také zjistíme reakce, ať mohou být další díly zase o něco lepší.

Pomalu začínají přicházet podzimní měsíce, což bude znamenat mimo jiné méně jízd na koni pro návštěvníky (samozřejmě ne pro mě, já s řechtáky řádím celoročně), budu mít tedy více času pro naši hru. Už se těším...

Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 23. Září 2014 - 08:36
pozriem na to :)

urcite by som siel formou vydat prvu cast samostatne :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 24. Září 2014 - 08:05
Paráda, jsem rozhodně pro vydání samostatného prvního dílu. A zkusím zařídit, aby byl ke stažení kromě webu textovky.cz, panprase.cz a mých stránek taky třeba na plnehry.cz nebo bonusweb.cz, nových textovek je tam míň, než šafránu a mohou jí i zrecenzovat. A jako linuxák často chodím na root.cz, kde vychází zajímavá série o textových hrách, ostatně už jste se o tom tady na fóru bavili. Tam mohou být všechny naše novotiny, ať každý vidí, že textovky stále žijou. A v linuxu není s jejich spuštěním problém, parádně zde frčí DOS, Tvůj engine i AROS nebo přímo Amiga nebo Atari verze, emulátorů je v distribucích dost.

Až prozkoumáš nový text, prosím dej mi vědět, jestli pro Tebe bude lepší, když Ti pošlu všechny označené změny v místnostech nebo to lze zapracovat z Úprku z města.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 20. Říjen 2014 - 13:57
Dnes jsem přidal jazykové korektury a začínám připravovat druhou část, příběh už mám rozmyšlený a v konečné fázi budou části čtyři. Už se těším na novou alfu...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 22. Říjen 2014 - 17:42
Korektury su zapracovane, pokracujem v doplnani dat  8)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 4. Listopad 2014 - 11:46
Tak druhou část už mám vymyšlenou, máme se nač těšit - čeká nás co nejpodrobnější popis indiánské vesnice včetně veškeré symboliky, obřady, tance, hledání vize, koně a i nějakou tu ženušku proženeme po vsi, samozřejmě se vší diskrétností. Do oblak jsem vložil seznam všech lokací a prozatímní popis, který budu postupně doplňovat, ještě si musím dostudovat symboliku šajenských týpí, ať si i znalci užijí.
Tahle část bude rozsáhlejší, než první a o něco složitější.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 11. Listopad 2014 - 15:58
A to skalpování bude?
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 19. Listopad 2014 - 13:01
Pro skalpomilce mám dobrou zprávu, určitě na něj dojde, jen si musíme počkat na třetí část - noční prérie je pro takovou kratochvíli ideální scenérie. Druhý díl už mám na papíře, teď ho jen hodím do počítače, dokončím předměty a bude vystaráno.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 19. Listopad 2014 - 19:55
Fajn. Jak vlasy ubývají, chuť skalpovat druhé roste.  :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 25. Listopad 2014 - 11:19
No tak to si budu muset dávat pozor, moje hříva i po pětatřicítce roste a mám jí hodně pod ramena, i když tomu pravda dost pomáhám, vlasy jsou pro mě stejně důležité jako dobře nabroušená kudla... Naštěstí mám nůž nebo tomahawk dycinky při sobě, takže svůj skalp ubráním, ale neměj strach, v nejhorším se jako příčesek dá použít koňská ocasní hříva, to vypadá fakt dobře hlavně v černém provedení ;)

Jardovi moc díky za úpravu mapy, já holt na tu grafiku moc nejsem.

Hodně jsem změnil druhou část, doplnil a vyhodil věci, které byly špatně popsané.

Pedro, pro druhou část potřebuji střídat den a noc - toto bude důležité při hledání vize, obřady, tance nebo randění s fešnou indiánkou. Je možné po nějaké události (např. rozhovor s indiánem, použití předmětu nebo třeba příkazu odpočiň si / čekej) přehodit denní dobu? Samozřejmě u všech lokací bych připravil popis den / noc.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 25. Listopad 2014 - 19:14
Jasne striedat den a noc je mozne :) Chcem uistit ze aj ked je ticho, na jednotke sa stale pracuje :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 25. Listopad 2014 - 19:26
Jardovi moc díky za úpravu mapy, já holt na tu grafiku moc nejsem.

Super dik, spojil si ale starsiu verziu mapy :) nevadi radsej uz na to ani nekukaj nech si to mozes zahrat potom.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 26. Listopad 2014 - 21:23
Kdo co jakej Jarda? Ja nic tu nic ani sem se na to nekouk.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 26. Listopad 2014 - 21:45
predmet $ je hoto, krasa pricitavaju sa prachy odcitavaju a ja sa o nic nemusim starat :-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 28. Listopad 2014 - 12:20
No to je paráda s tím počítáním peněz, hlavně mě potěšilo, že střídání dne a noci nebude problém. Text jsem zase doplnil, začíná nám pěkně nabobtnávat. Možná stihneme vydat první díl do konce roku, bude to ideální dáreček nejen pro nadšence starých osmi a šestnáctibitů.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 4. Prosinec 2014 - 21:19
Fu to nakupovanie a nasledne reklamacie je masaker :D neviem o textovke kde by nieco take bolo. Teste sa, nakupovacie peklo :D
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 6. Prosinec 2014 - 20:39
Odist na koni uz sa da, beta sa nam blizi :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 8. Prosinec 2014 - 09:18
Pedro, už jsem natěšenej jak malej kluk na novou betu. Na ty reklamace se moc těším, alespoň i já si ve hře užiju něco, o čem nevím. Ale mám v nich obrovské zkušenosti, dříve jsem pracoval v bazaru jako prodejce použitých počítadel a byly téměř na denním pořádku, rád zavzpomínám na staré časy, kdy jsem ještě denně pracoval pro buržuje ;D.

Hnedle, jak bude beta venku, všechno pečlivě testnu a slibuju, že si dám sakra záležet.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 9. Prosinec 2014 - 17:26
Prejst sa to uz da oboma sposobmi :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 9. Prosinec 2014 - 22:21
Mame uz záverečný obrazok ;-) zajtra uz vážne beta
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 10. Prosinec 2014 - 18:12
Beta je vonku, kukni na to a daj vediet. Nech to stihneme :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 11. Prosinec 2014 - 09:12
Výborně, betu se mi podařilo stáhnout a jdu testovat. Zkusím hru projít oběma způsoby, prozkoumám ty uzdy (určitě může být jak tažná, tak jezdecká), sedla i vězení. Budu na tom pracovat dnes i zítra, zítra sem hodím všechny případné chyby, na které jsem přišel. Moc se těším...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 12. Prosinec 2014 - 09:26
Revize betaverze je hotova. Hru jsem kompletně dohrál oběma způsoby, navštívil jsem všechny lokace, prozkoumal předměty i doprovodné texty, jsou zde jen dvě větší chyby v domě pí. Briggsové a u obchodníka s potravinami, kde při určitém způsobu hraní není možné betaverzi dokončit. Zbytek jsou většinou jazykové korektury mých chyb v textech nebo se některé věci opakují dvakrát. Také je problém se čtením delšího textu, zde je nutné skutečně počkat, až hráč klávesou dá najevo, že je se čtením hotov. Přidal jsem také několik dalších náhodných textů pro zpestření hry.

Hnedle jako bude na světě další beta provedu tento test ještě jednou a pak už můžeme finišovat.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 15. Prosinec 2014 - 22:03
pribudla dalsia beta :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 17. Prosinec 2014 - 19:20
Tady se furt ohlašují nové a nové bety, ale já nikde nic ke stažení nevidím. :) Kde je chyba? :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 17. Prosinec 2014 - 21:59
ok tak ohlasujem RC kandidata :) dufam ze do 24.12. to pojde von  8)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 17. Prosinec 2014 - 22:01
Tady se furt ohlašují nové a nové bety, ale já nikde nic ke stažení nevidím. :) Kde je chyba? :)
vyvoj mal svoje uskalia kedze sme na tom makali dvaja a komunikacia bola len cez dokumenty :) preto zatial ziaden link :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 18. Prosinec 2014 - 13:05
Dnes konečně mohu slavnostně prohlásit, že poslední RC verze = verze hotová, vše šlape a hru je možné dohrát oběma způsoby. Pedrovi jsem do dokumentu změny ještě poslal nějaké mé nápady a tipy především na umístění na herních serverech. Link na kompletní verzi sem určitě hodíme, jsem moc moc zvědav na ohlasy...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 18. Prosinec 2014 - 21:32
Fajn vytvoril som instalator a archiv, uploadol ich. Takze staci dohodnut datum pustenia :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 19. Prosinec 2014 - 18:00

Hurá, hurá a ještě jednou hurá, Kroužící orel I je již venku. Zatím mohou zájemci stahovat z Pedrových odkazů zde:

https://drive.google.com/open?id=0B20gVnjMnt9GbU9Qdlk2dEZ1UGs&authuser=1

nebo

https://mega.co.nz/#F!CRMwiJKC!u5pbDhiozZclyiJRmMNW6g

V neděli večer hru umístím na své stránky a oslovím herní weby, všechny odkazy poputují samozřejmě také sem. Doufám, že i majitel tohoto fóra nový počin patřičně zrecenzuje ;).  Příjemné hraní a ještě příjemnější předvánoční víkend přeje Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 19. Prosinec 2014 - 21:33
Tak vospolok smelo do toho :)
(https://lh6.googleusercontent.com/-s9chza4qXsk/VJSJluJfZ5I/AAAAAAAAAfE/SAHQHprlJWk/w707-h553-no/uzm1.jpg)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 20. Prosinec 2014 - 11:35
Super. Už se těším na to skalpování.  :) Budou se také prznit dcery bělošských přivandrovalců? :) Zabírám si právo recenze na textovkách.  ;)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 20. Prosinec 2014 - 11:41
Co to? Chci nainstalovat Kroužícího orla a nutí mě to předtím odinstalovat On Boat?
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 20. Prosinec 2014 - 11:50
heh opravim O:-) zatiaľ môžeš skúsiť rar ;-)

(hash ktory sluzi ako ID aplikacie bolo treba zmenit)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 20. Prosinec 2014 - 20:11
instalator som opravil, tak dufam ze uz bez chyb :)

treba si zazalohovat stare pozicie
odinstalovat
nanovo instalovat :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 21. Prosinec 2014 - 16:04
Skalpování samozřejmě bude, ale vypadá to, že až ve třetím díle. Každopádně skalpovat budeme zlé imperialisty, aby byl soudruh Manitou spokojen :P. Žádné prznění tentokráte nebude, chápu, že pan Kain bude zklamán, musíme si však uvědomit, že každá indiánka má za opaskem nůž a ty dcérenky bělošských přistěhovalců se to naučí taky, takže bacha na ně. Moc se těším na recenzi, doufám, že absence prznění se negativním způsobem nepodepíše na celkovém hodnocení ;).
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 21. Prosinec 2014 - 16:06
Kroužícího orla lze stáhnout také z mých stránek, připravil jsem novou sekci s popisem hry i různé způsoby instalace:

http://stastnystatek.cz/indianska-textova-hra-krouzici-orel/zivot-v-indianskem-typi/indianska-textova-hra-krouzici-orel

Zatím oslovím herní weby a postupně vložím odkazy další.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 21. Prosinec 2014 - 22:36
Super. Už se těším na to skalpování.  :) Budou se také prznit dcery bělošských přivandrovalců? :) Zabírám si právo recenze na textovkách.  ;)

Je tvoje, ta recenze.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: gaspoda 22. Prosinec 2014 - 10:09
Ahoj, v první řadě gratuluji k vydání nové hry. O víkendu jsme s kamarádem něco přes hodinu hráli, než nám to spadlo někde ve stáji. Těžko říci, čím to bylo. Pouštěl jsem to pod winem, takže může být i chyba v něm. Je celkem osvěžující vidět, že hra není moc těžká a soustředí se hlavně na vyprávění příběhu.

Mám pár otázek, na které bych se rád zeptal. Je nějaká možnost rolovat v textu zpátky? Na žádnou klávesu jsem nepřišel a když se vyrojil delší odstavec textu a za ním v rychlém sledu nějaké atmosféry, tak hlavní text brzo zmizel z dohledu. Podobně když něco prozkoumám a pak při druhém prozkoumání se už ukáže jen zkrácená verze, tak se k popisu nedokážu vrátit. Možná to nevadí a v popisech nejsou klíčové informace pro hraní, ale třeba mi takhle celkem utekly rady od kamaráda, co mám nakoupit.

Druhou věc, na kterou se chci zeptat, jsou rozhovory. Některé postavy mají menu, jiné, zdá se, reagují na klíčová slova. Učitelky jsem se dokázal zeptat na mapu, ale ne na nic dalšího (zkoušel jsem se ptát, kde bydlí paní Briggsová). Je to tím, že nic dalšího v tu chvíli nezná? Musím postavu vždy znovu oslovit, nebo mohu položit více otázek za sebou? A píšu jen to klíčové slovo, na co se chci zeptat? A záleží na mluvnickém pádu?

Jinak fakt pěkné, texty doladěné, ani jsem neviděl žádné zásadní gramatické chyby, snad jen v instrukcích chybí kroužek nad u ve slově dolů a velké písmeno Ty, Tvůj apod. se píše jen v dopisní formě). Možná bych si jen dával pozor, aby popisy místností byly formulované neutrálně s ohledem na směr pohybu (třeba když jdu od oltáře zpátky, tak to napíše "vstupuješ do kostela"). Ale to jsou drobnosti. Jestli bych si směl něco přát, tak aby v některé další verzi fungovala jednopísmenná zkratka "p" pro prozkoumej a "vem" jako synonymum k seber. Díky!
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 22. Prosinec 2014 - 17:11
Ahoj, v první řadě gratuluji k vydání nové hry. O víkendu jsme s kamarádem něco přes hodinu hráli, než nám to spadlo někde ve stáji. Těžko říci, čím to bylo. Pouštěl jsem to pod winem, takže může být i chyba v něm. Je celkem osvěžující vidět, že hra není moc těžká a soustředí se hlavně na vyprávění příběhu.
Vdaka :) ak by sa ti podarilo zopakovat padanie pozriem na to, bez postupu to ide tazko :(

Mám pár otázek, na které bych se rád zeptal. Je nějaká možnost rolovat v textu zpátky? Na žádnou klávesu jsem nepřišel a když se vyrojil delší odstavec textu a za ním v rychlém sledu nějaké atmosféry, tak hlavní text brzo zmizel z dohledu. Podobně když něco prozkoumám a pak při druhém prozkoumání se už ukáže jen zkrácená verze, tak se k popisu nedokážu vrátit. Možná to nevadí a v popisech nejsou klíčové informace pro hraní, ale třeba mi takhle celkem utekly rady od kamaráda, co mám nakoupit.
text sa neda rolovat spat :(

Druhou věc, na kterou se chci zeptat, jsou rozhovory. Některé postavy mají menu, jiné, zdá se, reagují na klíčová slova. Učitelky jsem se dokázal zeptat na mapu, ale ne na nic dalšího (zkoušel jsem se ptát, kde bydlí paní Briggsová). Je to tím, že nic dalšího v tu chvíli nezná? Musím postavu vždy znovu oslovit, nebo mohu položit více otázek za sebou? A píšu jen to klíčové slovo, na co se chci zeptat? A záleží na mluvnickém pádu?
ano menu ma len jedna postava(obchodnik) ostatny reaguju na konkretne slova.

<spoiler>
p. Ucitelka reaguje len na jednu vec, a to mapu/atlas/cestu
</spoiler>

moznosti su dve oslovit a potom zadat predmet rozhovoru alebo rovno napisat osl ucitelku predmet
Snazili sme sa aby postavy reagovali na viacero nazvov(padov) nie len na jeden konkretny.

Jinak fakt pěkné, texty doladěné, ani jsem neviděl žádné zásadní gramatické chyby, snad jen v instrukcích chybí kroužek nad u ve slově dolů a velké písmeno Ty, Tvůj apod. se píše jen v dopisní formě). Možná bych si jen dával pozor, aby popisy místností byly formulované neutrálně s ohledem na směr pohybu (třeba když jdu od oltáře zpátky, tak to napíše "vstupuješ do kostela"). Ale to jsou drobnosti. Jestli bych si směl něco přát, tak aby v některé další verzi fungovala jednopísmenná zkratka "p" pro prozkoumej a "vem" jako synonymum k seber. Díky!
- dolů opravene
- "vem" pridane
- p funguje

tak v dalsej verzii to bude :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 23. Prosinec 2014 - 13:45
Kroužícího orla jsem testoval v klasických Windows 7 32b, zde se mi kromě občasných pádů stalo i to, že se nezobrazil správný text v lokaci, ovšem po restartu hry bylo vše OK, bylo to tak jednou ze dvaceti případů. Pod Wine se mi zdá stabilnější ;), zde pády nebývají, jen při minimalizaci a následném návratu do hry se někdy stane, že okno se extrémně zmenší a proces je nutné zabít. Pokud toto nedělám, vše je v pohodě, toto platí i pro další Pedrovy hry. Vše vyzkoušeno pod Wine 1.6.2 v Ubuntu, Mintu, Slackware a FreeBSD.

Také jsem z českých textovek zvyklý na příkaz vezmi a ne jen seber, Pedro jej doplnil a nyní je ovládání paráda. S tím Tvůj, Tvý apod. jsem si tak nějak zvyknul vždy psát velikými písmeny, snad to moc neruší.

Pokud budou problémy pod Wine pokračovat, pošli mi jeho verzi včetně distribuce a zkusíme poladit. Já v takových případech zkouším pod Linuxem Playonlinux s různými verzemi, často to pomůže.

Po zaslouženém volnu se vrhneme na další část, koncepci už mám rozmyšlenou, tentokrát bude o něco náročnější, myšlenky hlavní postavy a podrobné popisy indiánů samozřejmě zůstanou.

Krásné svátky Vánoční přeje

Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: gaspoda 23. Prosinec 2014 - 16:39
Co se týče toho spadnutí, tak tam to bylo takové nahodilé a žádnou užitečnou informací asi nejsem schopen přispět. Ano, také to bylo Wine 1.6.2, v mém případě na Gentoo s kořenem na NFSce, takže dost neobvyklá konfigurace a zda je problém v programu nebo wine se špatně odhaduje. Myslím, že jsem přišel do stájí (z hlavní promenády jednou na jih) a prostě jsem začal psát nějaký příkaz na prozkoumání a během ťuknutí nějakého písmenka (ne odeslání, prostě jen psaní) se to stalo. Nepředpokládám, že by se dal vysledovat nějaký zopakovatelný postup.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 29. Prosinec 2014 - 08:43
Tak skalpování dosud žádné, namísto prznění jsem akorát natřel nějaký holce záda, zato mám ale pocit, že jsem už přečetl ekvivalent Jiráskova Temna (anebo spíš Marxova Kapitálu?).  :)  :)  :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: panprase 29. Prosinec 2014 - 22:00
Tak skalpování dosud žádné, namísto prznění jsem akorát natřel nějaký holce záda, zato mám ale pocit, že jsem už přečetl ekvivalent Jiráskova Temna (anebo spíš Marxova Kapitálu?).  :)  :)  :)

Mistře, todlencto by se mělo tisknout na obal hry. To je prostě tak dokonalé, že si vás pak půjčím do recenze, teda jestli nějakou vůbec napíšu, protože sem se k tomu sakra ještě ani nedostal.

Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 30. Prosinec 2014 - 22:44
Tak je tam trošku viac textu no ;-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 2. Leden 2015 - 15:21
Teda to je trefa, můj strejda mi právě ten Marxův kapitál doporučoval, já jsem si ho ani nestihl přečíst a jen tak mimochodem vytvořil nový ;D. Ale buržuj potřebuje trochu poškádlit, na soudruha už jsme nadávali moc dlouho.
Na recenzi se moc těším a ten její název Kroužící orel aneb Marxův kapitál bude super!
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 5. Leden 2015 - 09:14
S Novým rokem vesele pokračuje další práce na druhém dílu. Napadla mě další možnost rozšíření příběhu, první díl byl hodně filozofický a vážněji pojatý, druhý bude určen především milovníkům koní. Hru v některých částech trochu zlehčíme včetně některých obřadů, dost se zde vyřádí hlavně nadšenci do poníků, ostatně jeden takový lump bude hlavní postavu doprovázet celým druhým dílem a bude to pěkná příšera ;D. Text postupně doplňuji a ještě v tom budu pokračovat, nyní to vypadá, že tento díl dosáhne asi trojnásobku délky, než předchozí, ztížíme také obtížnost, ať si i otrlí textovkáři přijdou na své. Postupně budu informovat o dalším postupu.

Slibuji, že kdo dohraje dvojku, ten bude mít takové teoretické základy k chovu a jízdě na koni, že za pár dnů praktické jízdy může vesele řádit po planinách ;D.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 8. Leden 2015 - 07:50
Díky za varování.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 9. Leden 2015 - 09:01
Neboj, budou tam i ty dvounohé kobylky a věřím, že s nimi si užiješ víc, jen bacha, tyhle rudošky viděj chlapa radši na koni, to ale doladíme.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 13. Leden 2015 - 07:42
Dobře, s rudoškou klidně nejdřív na koníčka, když potom na pejska. V tomhle ohledu textem šetřit nemusíš.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 13. Leden 2015 - 07:45
:-D no pekne, čo tá recenzia? bude? ;-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 13. Leden 2015 - 13:22
Bude. Spoléhám na to, že orel ze zásady neskalpuje.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 14. Leden 2015 - 10:43
Už se také těším na recenzi, mám pro Vás smutnou zprávu hoši, dnes bych musel skalpovat jenom holky. To, co má většina chlapů na hlavě za to prostě nestojí, radši jsem si na týpko připíchnul koňskou žíni, na to se dá koukat.

Takže Kaina potěším, indiánska vhodná jen a jen pro něj ve hře nakonec je a jestli se mu jí podaří ohřebčit, klobouk dolů. Dám tam ale ještě jednu, která má raději ty noční projížďky na koni po stepi, uvidíme, kde bude úspěšnější... Vše už jsem hodil do textu a frčím dále, objevil jsem i vhodnou hudbu pro druhý díl, více v oblacích.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 16. Leden 2015 - 14:02
Správnej heterosexuál má hlavu jako Bruce Willis.
Dobře, tak tam teda dej i jednu frigidní, když musíš... :)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 20. Leden 2015 - 10:44
Doufám, že taky takhle nesvítíš na sluníčku jako pan Vilík, to by byla vostuda, kdyžtak řekni, nějakou paruku snad splašíme. Neboj, u ženskejch tam bude větší výběr, přemejšlel jsem i o indiánské drsňárně zvané berdache, to bych ale asi fakt nezvládnul popsat :P

Ale právě čtu super šajenskou knížku, kde je parádně popsán posmrtný obřad, to tam prostě musím hodit. Krucinál, stále mám v mysli nové nápady a text nám bobtná, kdo ví, kdy se zastaví...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: KaiN 21. Leden 2015 - 17:38
Nesvítím. Nosím kulicha a navíc je pod mrakem. Berdache, to je nějaká indiánská obdoba transsexualismu, nebo co?
Méně textu, více hry.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 28. Leden 2015 - 11:49
O Berdache jsem se poprvé dozvěděl v češtině odsud:

http://indiancorral.cz/cz/index.php?a=socialni-antropologie/fenomen-berdache

Rozhodně doporučuji pročíst, na některé věci jsem docela zíral...

Méně textu určitě nebude, právě naopak, tahle kapitola stále narůstá, ale věřím, že si dvojku užiješ i Ty. Hlavně zvýšíme obtížnost, první díl je určen hlavně těm, kteří toho moc o indošech netuší, tady už se pořádně rozjedeme.

Mimochodem, včera jsem si z Prahy dovezl Raspberry PI s malým displejem, musím to vše rozchodit a pak budu moci tvořit v týpku bez omezení, tahle kreditka je skvěle mobilní a skoro nic nežere, jedna powerbanka jí dává šťávu cca na den a půl. Takže můžu vesele vařit a ještě tvořit, paráda.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: gaspoda 28. Leden 2015 - 22:57
U dobré textovky se předpokládá, že v ní bude hodně textu, o tom žádná. Ale je lepší, když ho hra dávkuje po menších kusech a dává větší prostor pro interakci. Ono když na jednu akci, jako pokus navštívit holiče, vybalíš několik obrazovek textu, tak to člověk má spíš tendenci číst stylem: "blá blá, zase nějaké moudro nedůležité pro hru, blá blá". Lepší je vyjevit postoje hrdiny třeba v nějakém rozhovoru, třeba ten s knězem funguje lépe.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 29. Leden 2015 - 07:36
Berdache, cha to je teraz u nas aktualne :-D
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 9. Únor 2015 - 10:20
Tak konečně zkončily jarní prázdniny a mohu se zase věnovat hře. Přečetl jsem si Gaspodův
příspěvek a musím uznat, že má pravdu, moc díky za něj. Já samozřejmě jako milovník všeho
indiánského bych takové texty hltal stejně jako vyprávění nebo knihy a místo přeskakování
bych si naopak spoustu pasáží přečetl ještě několikrát, ono k pochopení třeba významu
lakotského obřadu nestačí jej vidět, ale všímat si i symboliky a snažit se vcítit do lidí,
kteří jej provádějí a to jako evropan rozhodně nedám na první pokus, ne každý je ale takový
nadšenec. Budu tedy text dávkovat postupně, druhý díl bude více akčnější, takže mi v tom
ponechává prostor, text se bude zobrazovat vždy po konkrétní akci nebo rozhovoru, s tím
nebude problém.
V průběhu února se vedle další tvorby chci také dostat na Základnu na asteroidu, v Raspberry si ještě musím
pohrát s rozlišením malého displeje v Raspbianu a jdu do toho.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 17. Únor 2015 - 10:09
Konečně se mi podařilo dokončit akci s koňmi a popis bizoního lovu. Na základě doporučení jsem vše překopal do rozhovorů nebo více interaktivně, ať se hráč neztratí v haldě textu. I tak je ho dost... Oproti jedničce se dvojka pěkně nafukuje, ale spíše do akčnosti, budu v tom pokračovat, určitě tak bude pro většinu lidí stravitelnější. Vše musím stihnout do konce února, ať se můžu vrhnout na Základnu a tu novou DOSovku H01, moc se těším, ale do té doby budu tvořit.

Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 3. Březen 2015 - 12:48
Moc se omlouvám, už je tady březen a se scénářem stále nejsem hotov. Ale na druhou stranu věřím, že se pár dnů navíc kladně podepíše na kvalitě. Hlavní příběh už je popsán, zbývá doplnění některých lokací. Hra je pojata mnohem, mnohem více interaktivně, než první díl se spoustou rozhovorů a mnohem více předměty. První díl byl dost filozoficky pojat, tady si více užijí i zkušenější textovkáři a věřím, že se jim indošská vesnice i okolí bude líbit.

Pro milovníky koní, tedy dnes se bohůmžel jedná spíše o ženy, je zde jedna akce s velkým i malým koněm a nejenom s nimi, starostové stájí by mohli vyprávět, co takový řechták dokáže vyrobit :P. Lov bizonů bude zase určen spíše chlapům, tam se ukáže, co se kdo naučil a jak dobře poslouchal rady zkušenějších jezdců. Ještě lepší zpráva pro chlapy je ale ta, že dívek zde bude mnohem více, jen jim budete muset zatancovat a indiánský tanec není jen tak nějaké hopsání po parketu, na ten se musíte sakra dobře připravit, zvláště když na Vás bude koukat spousta švitořících krasavic :P. Odměna bude ale jistě sladká, ta se ukáže po závěrečném obřadu.

Pedro, text v oblacích už jsem aktualizoval, ve Změnách jsou popsány lokace, které bych potřeboval prozkoumat a zpětnou vazbu, zda jsou popsány srozumitelně a bude možné je naprogramovat. Jedná se i o všechny rozhovory, které jsou někdy dost provázány a mění příběh ve hře.

Zatím budu pokračovat v popisu, za pár dnů bude vymalováno. 
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 21. Březen 2015 - 09:01
Začal som kontrolovať texty a vyzerá to dobre :-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 23. Březen 2015 - 21:11
Super, to jsem rád. Zítra doplním zbytek textů ke hře a přidám předměty navíc, tím bude scénář hotov. Pokud na tom začneš dělat, dej prosím vědět, pak už budu úpravy vkládat zeleně stejně jako jsme se dohodli u jedničky.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 8. Duben 2015 - 21:53
takže konečne prečítané. vyzerá to ok, určite bude treba pár úprav, ale nič zásadné som nevidel, ukáže sa to pri naskriptovani. to s koblihou vyzerá drsne :-D

keďže som práve utrpel zranenie a nie som schopný trénovať :'( tak dúfam aspoň o to rýchlejšie dokončím nový engin a niečo na ňom :-)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 16. Duben 2015 - 08:08
No tak paráda, jsem moc rád, že texty jaksepatří sedí. S koblihou jsem si tedy sakra vyhrál, tohle už nebude tak jednoduché jako v jedničce. Hodím do oblak zbytek textu a už se moc těším nejen na hru, ale hlavně na ten engine.

Zranit se v tuhle dobu je sakra hnus, venku je nádherně a konečně mi jeden nadšenec vyrobil pravý indošský luk, neumím si představit, že bych se ho a hlavně řechtáků musel zrovna teď vzdát. Takže se koukej rychle uzdravit, engine rád počká...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 9. Červen 2015 - 13:07
Je to neuvěřitelné, ale scénář k druhému dílu jsem dokončil až dnes. Celý text dost drsně nabobtnal a nyní čítá cca 100 stran. Vzal jsem si k srdci rady všech diskutujících, hra je mnohem interaktivnější a s každou postavou lze konzervovat, je zde spousta potřebných i nepotřebných předmětů. Tradičně lze hru dohrát dvěma způsoby, buď sám nebo se sličnou indiánkou, pro pana Kaina zde mám ještě jednu neméně pěknou...

První díl nebyl těžký, i tak mi přišlo pár dotazů od hráčů, kteří si jí stáhli z mých stránek nebo z herních webů. Jsem rád, že i dnes hrají textovky lidi také mimo toto fórum, i kdyby potěšila jen jediného z nich, naše práce stála za to.

Do druhého dílu jsem zakomponoval mnoho z původně plánovaného třetího, takže Kroužící orel bude nakonec trilogie. Scénář budu postupně připravovat, ale asi až po táborech, které mě za necelý měsíc čekají. Po indiánské akci už mám připraven scénář s ruské občanské války a pak možná taky ze španělské, to ještě uvidíme.

Budu se snažit co nejlépe otestovat všechny alfaverze, už se nemohu dočkat, až vydáme tu plnou.

Kroužící orel
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 13. Srpen 2015 - 13:07
Zacal som to pomalicky buchat a pisem poznamky tak ako minule do cloudu.
Chyba nam mapa ;)
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 17. Srpen 2015 - 01:15
A sakra, to jsem opravdu zapomněl. Ale nevadí, mapu jsem doplnil včetně světových stran přímo do textu, takže teď už by mělo být vše komplet. Dvojka dala strašně zabrat, takže se klepu jak osika...
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 24. Prosinec 2017 - 10:27
Vianočný update, opravené chyby a nový engine :)

https://wolfsworlds.wordpress.com/2015/09/10/krouzici-orel-i-utek-z-mesta/
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 3. Leden 2018 - 10:48
Paráda, moc díky za aktuální engine, jsem moc rád, že se stále vyvíjí. A ještě více mě potěšil Tvůj web, kde jej testuješ na Linuxu pod WINE a ReactOS. Všechny Tvé hry na linuxu parádně frčí, jen se někdy stane, že po minimalizaci okna se toto tak zmenší, že není nic vidět a aplikaci je nutno ukončit, třeba pomůže třetí verze, která tady bude co nevidět.

Já jsem se vrhnul na velezajímavý TADS a díky neustálé podpoře Gaspody už s ním alespoň trochu umím pracovat plus začínám chápat objektový model, který použiji při svém dalším studiu linuxu pomocí C++, Pythonu a nezapomenu ani na klasické Cčko.

Díval jsem se i na zdrojáky Syrečků, zatím jen uloženo a prozkoumám výhledově, teď se zase vrhnu na TADS a dokončení Exotera. Poté přijde už mnohem rozsáhlejší středověká hra malinko inspirovaná Bad Nightem a nakonec se vrhnu i na Kroužícího Orla včetně jeho druhého dílu, tak se konečně snad naučím doopravdy programovat a třeba časem zmáknu i Tvůj engine postavený na SDL2.
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: pedromagician 19. Leden 2018 - 20:54
Ano o tomto probléme viem, na ReactOS som to fixol znovu nastavením pozície a veľkosti okna. Žiaľ pod wine to nestačí, skúsil som všetko. Mne sa nestrácalo úplne ale ostalo také malé cca 10x10px a keď som zúrivo klikal tak sa občas zväčšilo.
V novej verzii bude fungovať kláves F10 na znovu vytvorenie okna. Takže keď aplikácia získa focus tak to pôjde riešiť.

Odoslané pomocou Tapatalku
Název: Re: Kroužící orel
Přispěvatel: Kroužící orel 22. Leden 2018 - 10:57
Přesně ten samý problém jsem měl ve WINE a vypadá to, že ani třetí verze na tom nebude lépe. Je super, že na tom pracuješ, až bude nová verze, sem s ní a moc rád vyzkouším pod aktuálním Debianem a Archem.