Diskuze o textových hrách
Všeobecná kategorie => Všeobecná diskuse => Téma založeno: KaiN 30. Září 2010 - 11:23
-
Zdravíčko,
nebyl by někdo schopen a ochoten udělat pár ASCII "obrázků" to téhle nové textovky? Jedná se mi o pár nápisů vytvořených z takovýchto znaků: █▓░▒█▄▀ atd., určitě to znáte.
Jako betatester je v mých poznámkách panprase, platí to?
Také jsem chvíli uvažoval o nějaké té medaily pro toho, kdo dosáhne ve hře plný počet bodů, jako to bylo v nějaké té textovce, co se tu o ní někde píše, ale nejspíš by mě to zruinovalo. :)
-
beta testing je jasnej jako facka...
s tou ascii grafikou bych asi zkusil napsat misticjoe@centrum.cz dělal si na Amigu ascii grafiku do textovky DOOM XIV
-
Fajn. Doufám, že příští týden ti to budu moct poslat. Zkrátil jsem to na 2/3 původního plánu hry, protože jinak bych to asi nedodělal vůbec. Ne asi, ale určitě.
Dík za tip. Odvolám se v mailu na tebe. :)
-
Posli posli, pristi tyden bude fajn ;) jsem na to zvedavej.
-
No, tak jsem asi byl přehnaně optimistický. Nějak se to zase zkomplikovalo, neboť nemůžu najít nějaké už hotové texty do hry. :( Psát na třech různých počítačích opravdu není dobrý nápad. Jinak MisticJOE mi poslal dost dobrý úvodní screen (btw. je to ANSI grafika, ne ASCII jak jsem tu psal), takže alespoň jedna dobrá zpráva pro tento týden. :)
-
Tak tohle mne něco silně připomíná, nejlepší bylo, když jsem měl něco v práci, něco na flash disku a něco doma. Jednoho krásného dne jsem se naštval a pořídil si DropBox, teďko mám aktuální data všude a zjistil jsem, že ani ten blbej flashdisk nepotřebuju...
Držím palce při hledání.
-
No jo, DropBox, ale já jsem jaksi věčně bez připojení. :( Jo a těch flashek mám teď pět, vlastně čtyři, neb jedna se nějak rozbila či co, ale tam ty texty naštěstí nebyly. :) Ještě budu hledat, ale spíš to napíšu znova, ostatně ty texty jsem psal hned na začátku, takže tam např. byly narážky na seriál Čtyři v tanku a pes, co po fůře let vysílali na Primě či kde, a na to už by si teď stejně nikdo nevzpomněl a působilo by to, že jsem to psal nalitej (což je občas pravda).
-
Sakra, ona jde vložit jen jedna anketa. Mno tak ještě by mě zajímalo tohle:
2. Chcete, aby postava ve hře automaticky sebrala nalezené předměty? (Např. Otevřel jsi truhlu a na jejím dně nalezl legendární ZX Spectrum. Počítač jsi ihned zařadil do svého inventáře.) ANO - NE.
3. Chcete uspořádat soutěž, kdo hru jako první dohraje a kdo v ní dosáhne maximálního počtu bodů? ANO - NE
-
2 - ANO
3 - ANO
:-)
no jak koukám, tak opravdu můžeš udělat jen jednu anketu na příspěvek
-
Betatester je samozřejmě z účasti v případné soutěži vyloučen. ;)
-
Hmm, škoda. Ale zase budu uveden v creditech hry :-)
-
Tak, být v credits, to je lepší než vyhrát soutěž. :-)
Mohl by ještě někdo odpovědět na ty anketní otázky, aby to bylo alespoň trochu reprezentativní? Dík.
-
No, když já nechci kazit tak jednoznačné vyznění ankety. Ale celkově mě trošku překvapuje, že na 1. i 2. otázku je odpověď ano, mě se zdá, že jdou trošku proti sobě. Osobně bych od textovky neočekával, že se předměty automaticky seberou a moc se mi nelíbí nutnost mikromanažmentu (přemýšlet, kolik toho unesu, odkládat si věci,...), pokud to nedává nějaký hlubší smysl v rámci příběhu. Co se týče soutěže, tak já si rád zahraji, ale asi ne dost rychle na nějakou výhru. I když, pokud byl panprase vyloučen, tak třeba bych měl šanci ;-)
-
Máš samozřejmě pravdu, pokud bude omezený inventář, postrádá automatické braní předmětů smysl. Já omezený inventář rovněž nemám rád (už jsme to tu někde rozebírali), ale pokud ho tam hráči budou chtít, klidně ho tam dám, ať si užijí psaní poznámek atd., kde co nechali a kam se pro to musí vrátit. :)
Rychlost není vše. K dohrání té hry není třeba uskutečnit všechny bodované akce. Proto budu zvlášť vyhodnocovat toho, kdo hru dohraje nejrychleji, a zvlášť toho, kdo dosáhne nejvyšší počet bodů (Sám jsem dost zvvědav, zda někdo zvládné (bez nápověd a spolupráce) maxima bodů. Každý bude mít jen jednu možnost zaslat výsledek své hry, žádné průběžné výsledky sdělovat nebudu a až uplyne předem stanovené datum, vyhlásím vítěze.
-
Tak, být v credits, to je lepší než vyhrát soutěž. :-)
Jo máš recht, v credits to bude lepší, aspoň budu první kdo to bude hrát :-)
-
No, takže anketa super. :( Pouze dva účastníci. :( Díky těm, co se vyjádřili. Mno, dal jsem tam omezení na 5 předmětů. Je to teda horor, při ladění jsem to musel rozšířit na 10, jinak bych přišel o zbytky duševního zdraví.
-
No já jsem nehlasoval jen z důvodu, že mě spíše baví nejaké programy (hry) dělat (i když to není vidět). Jinak jsem taky za limitovaný počet předmětů v textovce. Já jen něchtěl si vůči Tobě otevírat závazek, že bych ten Masakr pak musel projít :)
-
No, takže anketa super. :( Pouze dva účastníci. :( Díky těm, co se vyjádřili. Mno, dal jsem tam omezení na 5 předmětů. Je to teda horor, při ladění jsem to musel rozšířit na 10, jinak bych přišel o zbytky duševního zdraví.
No bezva, takže se příprav, že tě zabiju :)
-
No já jsem nehlasoval jen z důvodu, že mě spíše baví nejaké programy (hry) dělat (i když to není vidět). Jinak jsem taky za limitovaný počet předmětů v textovce. Já jen něchtěl si vůči Tobě otevírat závazek, že bych ten Masakr pak musel projít :)
Závazek projít mou hru? :) To opravdu ne. :) To mi zní jako: "Tak jo, já si teda chvíli zahraju tu tvojí hru, ale pak už mi dáš pokoj, jo?" ;)
-
No bezva, takže se příprav, že tě zabiju :)
Jakpak to? Copak jsem udělal špatně? Je tam akční mezihra? Není. Jsou tam hádanky? Nejsou. Dá se kreslit mapa? Ano (i když je tam využito osmi směrů: S,J,Z,V,N,D,IN,OUT). A to omezení inventáře? To je výsledek ankety. :) KaiN za nic nemůže, KaiN nic neudělal. ;)
-
No hlavně aby Kain už poslal testovačku, se nemůžu dostat, zabiju tě až pak... Dopředu, za ty hádanky, co tam nejsou...
-
Závazek projít mou hru? :) To opravdu ne. :) To mi zní jako: "Tak jo, já si teda chvíli zahraju tu tvojí hru, ale pak už mi dáš pokoj, jo?" ;)
Jak jsem psal, mě spíše baví se s programováním hrát, než se hrát :). Rád se na tvou textovku kouknu, hodnotím ale spíše provedení, své možnosti (slabé) a tak :). Budu rád když mi nedáš pokoj (v jistém smyslu), rád zde píšu (pokuď mám co).
-
No hlavně aby Kain už poslal testovačku, se nemůžu dostat, zabiju tě až pak... Dopředu, za ty hádanky, co tam nejsou...
Dělám na tom nocí i nocí. Zítra. Ehm. Snad. Dodělávám ještě hlášky k nějakým kombinacím, které sice nejsou správně, ale mají alespoň nějakou logiku, tak aby si hráči moc nestěžovali, že tohle a tohle nešlo, když je přece jasné, že to jít musí. A taky dodělávám nějaké popisky. Některé místnosti jsou tam totiž doposud takto: "Kuchyň. Lednice.". Jinak těch místností je přes 70 a objektů skoro 200, takže to holt nějakou dobu trvá.
-
No nehoním tě, jen mne zajímá, jak pokračuješ a docela se teším, skoro jako malej kluk před vánocema, vím jaké to je, dělat textovku...
-
Tak to máš v poště. Ale jestli se těšíš jako před Vánoci, tak se obávám, že zažijež velmi hořké zklamáni. Leda bys jako malý pod stromečkem nacházel takové skvosty jako např. červotoči prožraného houpacího koně.
-
Tak 70 místností a 200 objektů, to už dalo nejakou práci. Jak dlouho na tom děláš?
-
No, intenzivně jsem na tom začal nedávno, ale už před dvěma lety vznikl scénář, ten napsala jedna slečna ze Slovenska. Začátek toho scénáře jsem zpracoval už tehdy, pak jsem na tom ale dlouho nedělal. Na slečnu jsem mezitím ztratil kontakt. Byl jsem nucen se pak od toho scénáře výrazně odchýlit, jednak jsem ho neměl celý a jednak tam po slušném "adventurním" začátku pak už bylo jen prosté střílení na zombie bez dalšího, takže jsem to předělal, dal tam zcela jiné úkoly a lokace resp. jsem nechal lokaci a zcela změnil to, co se v ní bude odehrávat a co se tam bude řešit. Pro oživení jsem tam šoupnul i nějaké vedlejší postavy "ne-zombie". Dělal jsem to po nocích, takže se zeptám přítelkyně, ta určitě bude mít přesný přehled o tom, jak jsem ji těžce zanedbával. :-)
-
Tak přátelé, hra je hotová, takže kdo chce, může se zúčastnit soutěže. Hru uveřejním v pondělí 01.11.2010 v 16:00. Odkaz ke stažení bude zde a na mých stránkách. Jak jsem avizoval, půjde o to, hru dohrát co nejrychleji (1. soutěžní kategorie) a získat co nejvíce bodů (2. soutěžní kategorie). Podrobná pravidla budou přibalena ke hře.
-
Budeš vyrábět i krabicovou verzi na disketách? S přibaleným bonusovým plakátem?
-
Předpokládám, že šlo o řečnickou otázku. ;)
-
No už abys to pomalu balil do beden a připravoval k expedici ne?
-
No už abys to pomalu balil do beden a připravoval k expedici ne?
Podívej se na kalendář. :-) Kdyby bylo, řekněme, o pátnáct, dvacet let méně, tak možná.
-
Takže hra je ke stažení zde: http://petr.kain.sweb.cz/MASAKR_2.ZIP. Pravidla jsou připojena v archivu. Hodně štěstí. :)
-
Moc se omlouvám, bohužel byla zjištěna chyba ve hře. :-[ Hned jsem to opravil, takže si hned můžete z výše uvedeného odkazu stáhnout opravenou verzi hry (1.01). Pokud jste ve hře nezadali příkaz "táhni prádlo", tak jen přemažte původní exe soubor a pokračujte klidně dál. Pokud jste tento příkaz zadali, tak to, bohužel, budete muset sjet od začátku. Velmi moc se omlouvám. Neustále chyby v indexech je důvod, proč už jsem žádnou další hru nechtěl dělat. Škoda, že jsem to, debil, nedodržel a ještě se do něčeho pouštěl. >:( A díky moc Gaspodovi za upozornění.
-
Včera večer jsem si to cvičně znovu dohrál, chtěl jsem si vytvořit victory.dat a jako jsem nikde žádný problém nezpozoroval...
A debil nejsi a jsme tu všichni tuze moc rádi, žes udělal další hru, je to tak pánové.
-
No, byla tam. Hloupá, blbá a navíc zcela zbytečná chyba. Včera jsem to ještě skoro do půlnoci celé projížděl, řádek po řádku, a našel jsem ještě pár drobných, nevýznamných chybiček, které jsem hned opravil. Naprosto žádný vliv na dohratelnost, řešení, body atd. to nemá a s největší pravděpodobností si toho ani nevšimnete, takže tu opravenou verzi (1.02) stahovat nemusíte, ale je prostě k dipozici.
Mimochodem, hraje to vůbec někdo kromě Gaspody?
-
Chvíli jsem to hrál, ale zatím jsem se nehnul z baráku. Přiznám se, že ze začátku mi docela vadilo malé písmeno a u toho fontu, které mi připadalo spíš jako e, ale už jsem si trochu zvykl.
-
Takto já se z baráku už dostal, tak to mám snad i šanci vyhrát tu nehynoucí slávu? V to jsem ani nedoufal... Mě zatím nejvíce deptá omezený inventář, kteří tu nejmenovaní viníci odhlasovali a pomalá animace úvodní obrazovky.
-
Chvíli jsem to hrál, ale zatím jsem se nehnul z baráku. Přiznám se, že ze začátku mi docela vadilo malé písmeno a u toho fontu, které mi připadalo spíš jako e, ale už jsem si trochu zvykl.
Je to fakt, je to poněkud hůř čitelné, ale má to písmo takový strašidelný nádech, tak jsem to tam šoupnul. "a" a "e" mi dělalo také problémy, díky čemuž jsem přehlédl řadu chybek v textu, nepř. vedle a vedla apod. Pokud by byl zájem, tak to můžu zkompilovat bez tohoto fontu.
-
Takto já se z baráku už dostal, tak to mám snad i šanci vyhrát tu nehynoucí slávu? V to jsem ani nedoufal... Mě zatím nejvíce deptá omezený inventář, kteří tu nejmenovaní viníci odhlasovali a pomalá animace úvodní obrazovky.
Nehynoucí sláva a aj to tričko bude, pokud mi vítěz(ka) sdělí adresu a velikost. Pomalá animace? :( To je divné, na čem to spouštíš? Ano, omezený inventář je vskutku šílený, ale za to já tentokrát fakt nemohu. :)
-
Takto já se z baráku už dostal, tak to mám snad i šanci vyhrát tu nehynoucí slávu? V to jsem ani nedoufal... Mě zatím nejvíce deptá omezený inventář, kteří tu nejmenovaní viníci odhlasovali a pomalá animace úvodní obrazovky.
Omezený inventář má něco do sebe, líbí se mi to. Pomalá animace? Se mi nezdá...
-
Nehynoucí sláva a aj to tričko bude, pokud mi vítěz(ka) sdělí adresu a velikost. Pomalá animace? :( To je divné, na čem to spouštíš? Ano, omezený inventář je vskutku šílený, ale za to já tentokrát fakt nemohu. :)
No na DOSBoxu, jiná možnost není - trvá to asi půl minuty, než se objeví a zase zmizí úvodní obrázek.
-
Nehynoucí sláva a aj to tričko bude, pokud mi vítěz(ka) sdělí adresu a velikost. Pomalá animace? :( To je divné, na čem to spouštíš? Ano, omezený inventář je vskutku šílený, ale za to já tentokrát fakt nemohu. :)
No na DOSBoxu, jiná možnost není - trvá to asi půl minuty, než se objeví a zase zmizí úvodní obrázek.
Půl minuty? No potěš koště. Mně to na nejslabším pc, co mám momentálně k dispozici (celeron,w2k) trvá dohromady několik málo sekund. Tak já tu animaci vypnu a pošlu ti tuto speciální kompilaci. Tu ale, prosím, dál nešiř.
-
Půl minuty? No potěš koště. Mně to na nejslabším pc, co mám momentálně k dispozici (celeron,w2k) trvá dohromady několik málo sekund.
V DOSBoxu na 8000 cyklů mi trvá 17 vteřin vykreslení a stejně dlouho zmizení úvodního obrázku. Když držím Alt+F12, tak je to 7+7.
-
OK. Doufám, že teď už to nebude takový vopruz: http://petr.kain.sweb.cz/MASAKR_2.ZIP Je to teda pro všechny, takže jako nová verze 1.03. Všem se omlouvám. Pokud by to stále trvalo věčnost, dejte mi vědět a já to vyhodím úplně. Díky.
-
Neustále chyby v indexech je důvod, proč už jsem žádnou další hru nechtěl dělat. Škoda, že jsem to nedodržel a ještě se do něčeho pouštěl.
Takže radši vymýšlíš příběhy, než to pak dáváš do programu? V čem pak to děláš, že se to více kamarádí s DOSem?
-
OK. Doufám, že teď už to nebude takový vopruz: http://petr.kain.sweb.cz/MASAKR_2.ZIP Je to teda pro všechny, takže jako nová verze 1.03. Všem se omlouvám. Pokud by to stále trvalo věčnost, dejte mi vědět a já to vyhodím úplně. Díky.
Vyhazovat to by byla škoda, když už se s tím autor kreslil. Teď je to zhruba 5x rychlejší, a to by už snad nikomu nemělo vadit.
-
Takže radši vymýšlíš příběhy, než to pak dáváš do programu? V čem pak to děláš, že se to více kamarádí s DOSem?
Tak, ale jako baví mě třeba i vymýšlet nějaký algoritmus, ale víc to psaní textů. Je to dělané ve stařičkém, skoro už dvacetiletém, Borland Pascal 7.0. Já to zkoušel i zkompilovat ve FreePascalu pro Win, ale vůbec se to nedařilo, věčně to padalo, i když jsem předělal všechny dokumentované rozdíly mezi BP a FP.
-
Vyhazovat to by byla škoda, když už se s tím autor kreslil. Teď je to zhruba 5x rychlejší, a to by už snad nikomu nemělo vadit.
OK. Nechám to tedy už tak. Nemyslel jsem vyhodit obrázek úplně, ale to jeho postupné "vykreslování" a "mizení". To mě vždycky napadne nějaká blbost, aby to jako vypadalo pěkně, a pak to takhle dopadá. :(
-
Tak, ale jako baví mě třeba i vymýšlet nějaký algoritmus, ale víc to psaní textů. Je to dělané ve stařičkém, skoro už dvacetiletém, Borland Pascal 7.0. Já to zkoušel i zkompilovat ve FreePascalu pro Win, ale vůbec se to nedařilo, věčně to padalo, i když jsem předělal všechny dokumentované rozdíly mezi BP a FP.
Na Borland Pascal si vzpomínám. Já v té době se neměl trpělivost moc učit programovat. Tak a tedy by si časem zatím mohl vymyslet nějaký nový příběh a někdo by to snad už dal dohromady do počítače. Když jsem četl tvé texty si myslím, že máš na příběhy talent a bylo by škoda ho nevyužít :). Já bych to taky třeba mohl převést, ale mé možnosti jsou omezené. Práci s GUI se zatím úspěšně vyhýbám. V jazyku Python bez GUI nezměníš ani barvu písma. Zatím zvládám řídit program dávkově (větvení programu) ve spolupráci se seznamem. Takže nejzákladnější textovka.
-
Dík. :) Já už zkoušel najít někoho, kdo by to programoval, ale marně.
-
Tak to zatím nějak nedopadá. Mám prodloužit uzávěrku té soutěže? ;)
-
FYI: Já jsem zaseknutej tak někde zhruba v půlce...
-
Prodloužím to tedy o týden. Jen upozorňuji, že je tam několik nepovinných věcí, myslím, že se to dá dohrát s minimem bodů někde lehce přes 120.
gaspoda: pošli mi kdyžtak poslední úložku, sice to bylo betatestováno, já to pak ještě několikrát projel, zdroják s prstem na monitoru pročetl, ale vždycky se může stát, že něco uteče. Tak kdyby to byl tento případ...
-
Dohrát to každopádně jde... i já se potrápil.
-
Dohrát to každopádně jde... i já se potrápil.
Neříkej. Ty že ses potrápil? ;)
-
Jinak na základě mailu od gaspody sděluji ostatním, že žádná chyba ve hře naštěstí nebyla zjištěna. (Teď jsem to hned raději třikrát zaklepal hlavou do sádrokartonové příčky.)
-
Zajisté, že jsem potrápil, taky jsem to hrál celičký víkend, na ženu nemluvil, se sebou nemluvil, ale pobavil se. Ono to zase až tak těžké není. Když tam nejsou hádanky, které je já tuze nerad a zvládl to na krásný plný počet bodů.
-
Tak to jo. Já to vždy (nesprávně) posuzuju podle sebe a tak dokud na něco nemůžu přijít méně než dva až tři dny, tak to pořád neberu jako trápení. :) Chápu ale, že u velezkušených a velezdatných hráčů je trápení, když na něco nemohou přijít do půl hodiny (minuty?). ;)
(Mimochodem, vyhrál jsem o víkendu ten Chánov, a to kupodivu i bez návodu, akorát jsem to musel sjet celé odzačátku, když jsem na konci zjistil, že jsem na začátku opomněl něco udělat. Díky za tip!)
-
Tak vítěze první kategorie, tj. o nejrychlejší řešení, bychom měli. Velká gratulace! ;) Tak teď se ještě čeká na vítěze v kategorii skóre. :)
-
Že bych vyhrál obě kategorie?
-
Ty jsi byl přece betatester... ;-)
-
Bohužel, nikdo další už výsledek hry neposlal. Takže končím soutěž a vyhlašuji absolutního vítěze, kterým je...
...(chvíle napětí)...
gaspoda!
Budiž mu věčná sláva!!! :)
Tímto dále otvírám v této diskusi poradnu, zákysník, první pomoc.
-
Tak to tedy gratuluji.
-
Sláva patří samozřejmě i betatesterovi. ;)
-
Tak to je škoda, hra si určitě zasloužila větší odezvu. Sám jsem se chtěl taky zúčastnit, ale v poslední době na to nějak nebyl čas. Snad někdy brzy si to v klidu zahraju...
-
Holt textovky hraje už jen pár "podivínů", soustředěných na tomto foru. :-) Navíc ta moje hra ještě potřebuje, počínaje Vistama nutně, DOSBox a to je další obrovská překážka. Takže pokud to hrálo alespoň pět lidí, tak je to úspěch. :( :)