Diskuze o textových hrách

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - adent

Stran: 1
1
Všeobecná diskuse / Jak ovládat textovku?
« kdy: 12. Červenec 2014 - 21:59 »
Přemýšlím, jakému ovládání dát přednost. Menu je podstatně jednodušší na vytvoření a umožňuje líp držet příběh, ale není to "čistá textovka". Vstup pomocí slov je správně puristický, ale jeho správné naprogramování není legrace (jako ZVE SRO a PRO STU zvládne kdekdo, ale správně naimplementovat SEBER NUZ A KLESTE nebo DEJ NUZ KARLOVI A JDI DO POKOJE, to je docela maso). Tak než se do toho pustím, tak bych rád znal názor milovníků textovek.

2
Nikdy nevydané hry / Re: Lunar Crazyman
« kdy: 19. Červen 2014 - 11:06 »
Nad textovkovým multiplayerem online jsem přemýšlel, technicky to není problém, dokonce by bylo možné, aby hráči interagovali sami se sebou a s prostředím (např. jeden otevře dveře, druhý je uvidí už otevřené), ale přináší to spoustu problémů se synchronicitou, s časováním, s tím, jakou míru interakce s prostředím zvolit - musely by být třeba dvě kategorie předmětů, unikátní (co jeden sebere, to už další nemohou) a obecné (klíče, nástroje, co každý potřebuje k vyřešení úkolu) atd.

3
Nikdy nevydané hry / Lunar Crazyman
« kdy: 17. Červen 2014 - 11:28 »
Byl rok 1990 a my, Invalid Coin, se chystali vydat textovku pro dva hráče, Obrazovka byla rozdělená na dvě půlky, každý hráč měl vlastní ovládání přes menu, a princip byl prostý - každý hráč byl někde trošku jinde na měsíční základně a textovku šlo dohrát jen když oba kooperovali. Engine byl hotový, jenže pak přišla maturita, vejška, a už holt nebyl čas to dopsat... Ale možná to byl ujetý nápad!

4
Programování / Jak psát textovku
« kdy: 21. Únor 2013 - 18:54 »
Prošel jsem si tu pár témat a viděl jsem, že někteří sháníte "návod jak naprogramovat textovku". Jestli tedy mohu přispět svou troškou do mlýna: http://www.misantrop.info/piseme-textovku-dil-prvni/

5
Programování / Re: Textovka v Basicu na ZX
« kdy: 3. Listopad 2011 - 12:07 »
Myslím, že z českých má smysl "vykrást" jen IJ 3 (viz. hra Nemesis 2, On the road).

Já bych k tomu pár slov dodal:

Je to asi dvaadvacet let, co jsem napsal Nemesis 2, už nevím přesně. Možná jen 20. (Bylo mi šestnáct, sedmnáct a byl jsem v plném rozpuku mladické nerozvážnosti - ale o tom někde jinde). Ten "engine" si ale trochu pamatuju, tak jestli dovolíte lehký offtopic:

Textovka (IJ3 i Nemesis 2) je vlastně furt BASIC, stejně jako v těch starších. To, co bylo ve strojáku, byla především rutina na výpis textu (proporcionálním fontem a s vyrovnáváním řádků). Tu napsal, jestli se nemýlím, Mirek Fídler. Druhá věc, o kterou se stroják staral, bylo zachytávání stisků kláves během výpisu, jejich "bufferování" a zpracování později. Proto se dalo psát dřív než text odscrolloval. Další věc, co řešil ten stroják, bylo "ukládání do paměťových lokací". Celé jsem si to poctivě ručně disassembloval V.A.S.T.em, přepsal do sešitu, prozkoumal, opsal a přeložil znovu v PIKASMu. Už si nepamatuju, jestli jsem použil naprosto stejný kód, nebo ten svůj přeložený...

Zbytek "engine" je klasický BASICový textovkový základ: lokace, předměty příkazy, všechno zapsané v DATA, v BASICu udělaný parser a hlavní herní smyčka. Stejné to bylo jak u IJ3, tak u Nemesis 2. (Plně strojákový byl až Belegost.)

Takže zase žádný nástroj, žádný univerzální engine, ale poctivý BASICový bastl, okořeněný trochou strojáku. :)

Ad hudba - nevím jestli to nakonec v Nemesis 2 bylo nebo ne, ale měl jsem nějakou hudbu od Franty Fuky pro AY. Dokonce jsem mu jednou volal a koktavě (byl to přeci textovkový pámbu!) ho žádal o svolení to použít. Jeho odpověď si pamatuju dodneška: "Dělej si s tím co chceš!" :)

Stran: 1