Diskuze o textových hrách

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - tekket

Stran: 1 2 3 ... 5
1
Tohle opravdu stojí za přečtení.

50 Years of Text Games: P.R.E.S.T.A.V.B.A. (1988)
https://if50.substack.com/p/1988-prestavba

Aaron Reed(sám úspěšný autor textovek) v nedávné době rozjel velmi zajímavý seriál o historii textových her, kde se v každém příspěvku věnuje jedné textové hře. Nechybí samozřejmě Adventure od Crowthera a Woodse, či první hra od legendárních Infocom - Zork. A nyní k mému velkém překvapení zavítal i na druhou stranu železné opony, do komunistického Československa.


2
TXT / Re: TUX aneb Velké dobrodružství malého tučňáka
« kdy: 28. Prosinec 2020 - 15:05 »
Já bych pouze dodal, že JETA není úplně ztracená. Mám tu ve svém archiv dvě verze: 1.3 a 1.8

Dávám do přílohy, kdyby měl někdo zájem...

3
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 18. Srpen 2019 - 11:10 »
Zkusil jsem DOS verzi v DOSBoxu na Linuxu. Hra funguje, jen bych k intru přidal, že je třeba napsat pokračovat, aby se hráč dostal do samotné hry. Případně zobrazit intro a hned skočit do hry. Pár minut mi trvalo, než jsem přišel, jak na to.

Tak podle zdroje se má příkaz pokračovat provést automaticky, ale u mě to nefunguje(připomínám, že jsem zkoušel jen DOS verzi v DOSBoxu)

4
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 18. Srpen 2019 - 11:08 »
Zkusil jsem DOS verzi v DOSBoxu na Linuxu. Hra funguje, jen bych k intru přidal, že je třeba napsat pokračovat, aby se hráč dostal do samotné hry. Případně zobrazit intro a hned skočit do hry. Pár minut mi trvalo, než jsem přišel, jak na to.

Chybí mi tam inventář a automatické sbírání předmětů jsem nečekal. Podle zdroje vidím, že nemáš příkaz vezmi. Maska se koukám používá také automaticky.

Přidal jsem tvojí verzi do svého volně přístupného archivu všech verzí syrečků, o kterých vím.
https://mega.nz/#F!HU9RWDSJ!VNPZ6tURyUwI6D9sl_8RMQ

5
Tak mám dohráno. Měl bych pár poznámek ke hře. Nevím jestli zde v diskuzi existuje nějaká funkce pro skrytí spoileru, tak pokud někdo hru ještě nehrál, nečtěte dále....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

drobnosti
- přidal bych více synonym např. upiluj
- brána do hradu reaguje na otevři - to není něco, co by se dalo otevřít
- drobností by bylo více, ale nepsal jsem si je a navíc předpokládám, že hra ti sloužila hlavně jako prostředek k učení TADS a nehodláš ji nějak zbytečně pilovat k dokonalosti:)

truhla nejde otevřít ani odemknout, ale místo toho odhalí obsah prostým prohledáním - působí divně a lze přehlédnout

rozbij kouli - napíše, že by to bylo k ničemu a odvádí pozornost od toho, že rozbít lze a je to nutné(ve zdroji to vypadá, že má poradit, že nápověda existuje, ale neaktivuje se)

když ji rozbiji, tak se střepy a kaluž objeví vždy v knihovně, místo v lokaci, kde jsem ji rozbil.

hlavy - tady jsem se na chvíli zasekl, protože jsem sekal hlavu a nikoliv hlavy...

po zabití psa máš překlep agánii místo agonii

Největší problém pro mě bylo to odvedení pozornosti od rozbití koule s jedem, kde jsem se musel podívat do kódu, protože jsem si říkal, že nic rafinovanějšího, než rozbití koule nevymyslím, ale zároveň mi hra psala, že to je k ničemu.






6
Programování / Re: Text-BAG
« kdy: 2. Leden 2017 - 16:22 »
Díval jsem se, ale mám jen archiv Textbag bez dokumentace. Archive.org má sice archivovanou stránku s odkazy na dokumentaci, ale soubory dokumentace nikoliv. Snad jedině zkusit kontaktovat autora.

7
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 10. Leden 2016 - 18:28 »
Super, už jsem si zdroják stáhnul, jen jsem to narychlo prosvištěl, je to hodně rozsáhlé. Na tads teď nějak nezbývá čas, tak snad mezitím všechno nezapomenu.

8
Amiga / Re: Cesta Bojovníka
« kdy: 6. Prosinec 2015 - 00:30 »
No, tak jsem to taky dohrál. Obtížnost opravdu není pro každého:)

9
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 30. Listopad 2015 - 16:32 »
Na Linuxu se pokud vím UAE už nevyvíjí, mnohem lépe vypadá FS-UAE, kde nové verze vycházejí snad až příliš často a na jejich stránkách jsou velmi zajímavé informace. Ale všechny amigácké hry a programy jsem tady zatím spustil. Zajímavě vypadá i Icaros Desktop, který má zase Janus-UAE, ten jsem ale zkoušel jen ve virtuálu.

Jj, nakonec jsem zprovoznil FS-UAE. Mám tam funkční ClassicWB a základní instalaci WB3.1. FS-UAE se integruje  s Open Amiga Game Database, což sice spoustu her nerozezná, ale jinak dobrý. Např. WHDLoad hry stačí dvojklikem spustit, všechno se nakonfiguruje právě dle té databáze a běží. Icaros Desktop neznám, podívám se na to. To bude asi nějaká linux distribuce, co spustí AmigaOS v emulaci, ne?

10
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 19. Listopad 2015 - 00:09 »
Všechny Syrečky, o kterých vím, na jednom místě:

https://mega.nz/#F!HU9RWDSJ!VNPZ6tURyUwI6D9sl_8RMQ

Opravil jsem link. Nyní by neměl chtít žádný klíč.

11
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 18. Listopad 2015 - 00:21 »
Všechny Syrečky, o kterých vím, na jednom místě:

https://mega.nz/#F!HU9RWDSJ!VNPZ6tURyUwI6D9sl_8RMQ

12
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 16. Listopad 2015 - 21:22 »
Ještě jeden dotaz. Všechno funguje, mám nainstalovaný ClassicWB, stažený AMOS Pro collection, ale AMOS se nechce instalovat, tvrdí mi, že mám neoriginální disk - asi mi uniká nějaký fígl.

tak nic, našel jsem jinou verzi a ta vypadá funkčně.

13
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 16. Listopad 2015 - 21:01 »
Ještě jeden dotaz. Všechno funguje, mám nainstalovaný ClassicWB, stažený AMOS Pro collection, ale AMOS se nechce instalovat, tvrdí mi, že mám neoriginální disk - asi mi uniká nějaký fígl.

14
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 15. Listopad 2015 - 15:23 »
S Win-UAE zkušenost mám, ale mezitím jsem přešel na linux, tak budu muset zjistit, co místo Win-UAE. Taky si pamatuju, že bylo třeba shánět romky. No, možná je mám někde zálohovaný.

15
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 14. Listopad 2015 - 14:34 »
Citace
Kdybys do toho chtěl více nahlédnout, tak je možné kdykoliv zapnout ladění parseru pomocí příkazu libGlobal.parserDebugMode = true; a pak se třeba o příkazu "uřízni", kterému chybí oba objekty, dozvíš, že byl zachycen oběma predikáty CutWith i CutWithWhat a to díky gramatice singleNoun(empty):

Dobrý tip, vyzkouším. Asi si rovnou přečtu něco o ladění v Tads. Čtu vše víceméně podle aktuální potřeby na přeskáčku.

Citace
Vlastnosti askDobjResponseProd a askIobjResponseProd ovlivňují to, jakým způsobem bude parser zpracovávat odpověď hráče na otázku ohledně chybějícího objektu. Při odpovědi na otázku "čím chceš liánu uříznout?" hráč asi odpoví "nožem". Některé příkazy ale mohou vybízet k odpovědi obsahující kromě samotného objektu i předložku, např. na otázku "na koho chceš zaútočit?" může hráč odpovědět "na Borise". Výchozí hodnotou obou vlastností je nounList a právě příkazy, u nichž je očekávána možnost, že hráč odpoví s předložkou, mají nastavenou některou z možností inSingleNoun, onSingleNoun a dalších, které jsou někde kolem řádku 6000 v cs_cz.t. U žádné z těchto variant není předložka povinná.

To jsem víceméně odhadl dobře, jen mi to nesedělo s tím, že obě vlastnosti jsou definovány v CutWith, ale to pokládání upřesňujícího dotazu funguje díky CutWithWhat - no nechám to zatím být a budu předpokládat, že obě VerbRule prostě nějak pracují dohromady.


Stran: 1 2 3 ... 5