Diskuze o textových hrách

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - tekket

Stran: 1 2 3 4 5
16
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 14. Listopad 2015 - 14:25 »
Přidal jsem do seznamu her.

Předpokládám tedy, že spustit lze zdroják v emulátoru amigy a v něm je třeba mít AMOS professional? Ty dms soubory, to jsou nějaké disk image? Pro amigu znám jen adf. 

17
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 13. Listopad 2015 - 15:28 »
Jo, zkopíroval jsem si pro druhé VerbRule k opravit právě z CutWithWhat, které má badness 500 a řeší to, že když se příkaz nezadá celý, tak se parser hráče dotáže(nebo automaticky doplní, když nemám u akce v objektu nonObvious).

Jen mi přijde zvláštní, že kód v constructu se dle mého tváří, že doplní pouze chybějící iobj, ale podle hry doplní i dobj, pokud chybí.

Kód: [Vybrat]
VerbRule(RepairWithWhat)
    [badness 500] ('oprav' | 'sprav') singleDobj
    : RepairWithAction
    verbPhrase = 'opravit/opravuj{eš}/opravil{a} (co) (čím)'
    construct()
    {
        iobjMatch = new EmptyNounPhraseProd();
        iobjMatch.responseProd = singleNoun;
    }
;

Pořád mi není úplně jasné askDobjResponseProd a askIobjResponseProd (je např. v CutWith, mám podle něj RepairWith) - to má pochopit v jaké podobě očekává doplnění příkazu? Znamená to, že to nějak pracuje ve spojení s CutWithWhat, bez kterého se hra na doplnění vůbec ptát nebude a příkaz prostě nepochopí?

18
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 12. Listopad 2015 - 22:56 »
Ok, takže nonObvious ve verify objektu to vcelku řeší. Další varianta je mít verzi akce pouze s dobj a vypsat u ní pouze nápovědu/upřesnění jak je příkaz třeba zadat.

19
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 10. Listopad 2015 - 23:53 »
Svyho casu sem tydle basicovsky enginy studoval. A vetsinou nic moc. Ten Chram Zkazy je na urovni.

Jo, třeba Akce Triton na C64 je slušná perlička. V podstatě vytiskne text a čeká na input. Pokud jsi telepat a povede se ti přečíst autorovu mysl(nebo se podíváš do zdrojáku), tak víš, že musíš napsat přesně: letet na zemi - což vytiskne další text a čeká na input:)

20
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 10. Listopad 2015 - 20:03 »
Tak, na to si rád počkám:)

21
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 10. Listopad 2015 - 17:07 »
Ve VerbRule se také často nastavují různé vlastnosti, ale nic, z čeho bych byl moudrý, jsem o nich nenašel. Možná jsem špatně hledal, ale třeba v Library Reference k některým je krátká věta, k některým nic.

22
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 10. Listopad 2015 - 17:05 »
Mimochodem, kdy bude další díl seriálu?

Řeším teď nové VerbRule. Mám dle CutWith, CutWithWhat z knihovny vytvořené RepairWith, RepairWithWhat.

Normálně neúplný příkaz např. oprav nůž hra(přes RepairWithWhat) automaticky doplní vhodným objektem, pokud je přítomný. Já bych spíše chtěl, aby se v podobném případě parser pouze zeptal, pomocí čeho chci nůž opravit.

Když úplně odstraním RepairWithWhat, tak neúplný příkaz vede k tomu, že hra ho nepozná vůbec. Napadlo mě jediné řešení, že bych vytvořil obecnější TAction Repair, ale nejlepší by bylo mít pro příkazy zahrnující přímý a nepřímý předmět řešení s doplňujícím dotazem, ale u některých neumožnit automatické doplnění nepřímého předmětu.

23
Nápady hodné k realizaci / Re: Textovka v umělém jazyce
« kdy: 9. Listopad 2015 - 23:36 »
Existují také třeba textovky v esperantu. Zajímalo by mě, jestli existuje i textovka v klingonštině:)

24
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 9. Listopad 2015 - 19:53 »
No u toho C64 je problem nejak poslat ven listing. Coz zase neni problem u Atari textovek.

Našel jsem prográmek DroiD64 a umí načíst D64, zobrazit u prg basic listing a přitom jde normálně text označit a zkopírovat. Zkusil jsem u jedné hry a jde to. Ukázka v příloze.

Jo, prográmek je v javě.

25
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 8. Listopad 2015 - 14:12 »
A hra ti zobrazila diakritiku správně? Šlo psát příkazy? Že by se v tom Alan 2 lišil od trojky?

26
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 8. Listopad 2015 - 14:10 »
Pěkně se to rozrůsta.

Objevil jsem, že někdo dal dohromady pěkný archiv textovek pro C64, kde doufám najdu pár z textovek, které jsem hrál mezi prvními. A určitě se najde pár, které budou v basicu a nezkompilované. Díky C64 jsem pro sebe textovky objevil. První byla textovka Dracula v angličtině, kterou jsem hrál s otrhaným slovníkem. Pak si vzpomínám na hru, která se jmenovala Tony a hrál jsem ještě asi dvě další český hry. Sám jsem se pokoušel tvořit, ale to už je naštěstí dávno ztracené na kazetách, které skončily kdoví kde. Moje znalosti basicu byly dost omezené(měl jsem pouze německý manual k C64 a neuměl jsem německy:)), ale aspoň jsem byl jediný mezi svými známými, který dokázal vytvořit funkční inventář a změny stavů předmětů v herním světě. Jo, parser samozřejmě nic z toho nemělo. Prostě jsem ukončil lokaci inputem a blokem podmínek a gosubů:)

27
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 7. Listopad 2015 - 22:15 »
To je bezva řešení. Elegantnější, než PreferredIobj - kde vždy může nastat problém s tím, že se u každé TI akce přehodí na nepřímý objekt.

28
TADS / Re: Seriál o programování textových her v TADS 3
« kdy: 7. Listopad 2015 - 21:43 »
Teď si říkám, co se stane, když mám nůž s třídou PreferredIobj a chci hi použít v akci, kde ho chci mít jako dobj?

29
Programování / Re: Syrečky
« kdy: 7. Listopad 2015 - 12:51 »
Tak tady je ta verze, kvůli které toto téma vlastně začalo. Syrečky v jazyce ALAN (2). V příloze je zdroják i aplikace pro DOS.

Pracuju na Syrečkách pro INSTEAD (v kterém v současnosti vyvíjím něco jiného).

ALAN se mi líbí, někdy v roce 2008 jsem v něm něco zkoušel(zkusím projít stará cd, jestli se něco zachovalo), ale nikdy jsem se nepřenesl přes nemožnost používat diakritiku. Dodnes kompiler i interpretr natvrdo jedou v ISO-8859-I (otázka je nakolik by bylo složité upravit a zkompilovat třeba pro ISO-8859-II ... no pro mě příliš:))

30
Programování / Re: České textovky se zdrojovým kódem
« kdy: 7. Listopad 2015 - 12:21 »
Přidáno Další dobrodružství Heidi. Hru do češtiny převedl Gaspoda.

Stran: 1 2 3 4 5