Diskuze o textových hrách

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - mop

Stran: 1 ... 7 8 9 10 11
121
Sharp MZ-800 a ostatní / Re: Shatterhand
« kdy: 17. Srpen 2010 - 14:21 »
Konečně jsem se dostal k tomu, abych prošel i druhý díl. Vzhled a ovládání jsou stejné jako u jedničky, ale obsahově hra přináší nové prvky. Např. poměrně velké bludiště, ve kterém se hráč pohybuje do relativních směrů vůči své aktuální poloze (dopředu, dozadu, doprava, doleva). Při mapování bludiště se proto musí dávat trochu víc bacha na směry, než kdyby to bylo klasicky S, J, Z, V.

Po zařazení této hry do archivu bude v sekci Sharp už pěkných 20 kousků. Jsem zvědav, jestli se ještě něco podaří objevit.

122
Sharp MZ-800 a ostatní / Damien
« kdy: 13. Srpen 2010 - 13:37 »
Narazil jsem na tuhle českou textovku pro Sharpa. Je to docela kuriozita, protože je to předělávka a zároveň překlad anglické textovky pro ZX, takže česká verze pro ZX pravděpodobně nikdy nevznikla. Anglická verze se navíc ani nevyskytuje jako plná hra na World of Spectrum. Dá se dohledat jen jako type-in v časopise:

http://www.worldofspectrum.org/showmag.cgi?mag=SinclairUser/Issue033/Pages/SinclairUser03300118.jpg

Hru jsem poslal přes formulář na textovky.cz.

123
Sharp MZ-800 a ostatní / Re: Batman
« kdy: 8. Srpen 2010 - 15:43 »
Stáhl jsem si ten emulátor od M. Franzena a po chvíli pokusů bych řekl, že problém bude ve verzi systému CP/M. Emulátor se nejspíš nekamarádí s verzí 4.1, která je na disketě s Batmanem.

Zkoušel jsem prázdné systémové diskety z téhle složky:
http://www.scav.cz/download/MZ-800/MZ-800_Software/DSK/PROGRAMY/_Systemy/

Všechny se v tomhle emulátoru normálně nabootují, kromě právě zmíněné CPMv41. Bohužel tomu tak dalece nerozumím, abych to dokázal vyřešit. Zkoušel jsem nakopírovat soubory s hrou na disketu se starší verzí CP/M, ale po nabootování z této diskety jsem tam viděl jen hlavní soubor .COM, naopak nebyly tam vidět soubory .GEN. Co s tím, to netuším.

124
Sharp MZ-800 a ostatní / Re: Batman
« kdy: 7. Srpen 2010 - 19:18 »
S tímhle emulátorem bohužel neporadím, v nejbližší době se ho ale chystám nainstalovat a vyzkoušet. Zkus ještě tenhle image diskety (z toho jsem ten upload vytvořil odmazáním všech ostatních her):
http://www.scav.cz/download/MZ-800/MZ-800_Software/DSK/HRY/CPMv41_Hry_COM_B.zip

Jsou tam dva Batmanové, textovka je pod názvem BATMAN-A.COM.

Nebo jestli tě zajímá jen základní vzhled hry, tak tady je jeden obrázek:
http://www.scav.cz/download/MZ-800/MZ-800_Navody/Hardcopy_hry/Bat-a.jpg

125
Sharp MZ-800 a ostatní / Re: Princ Jasoň
« kdy: 7. Srpen 2010 - 13:18 »
Tedy když si koupíš oblek princa a pak projedeš přes potok tak oblek zas nemáš. Nevím, jestli je to chyba a nebo autoři šli až do takové hloubky, že si si jako ten oblek v potoku ušpinil a proto už proste nebudeš vypadat jako princ :).

Testoval jsem to ve verzi pro Sharpa a děje se to tam taky. Nezpůsobuje to řeka, ale jedna lokace v lese (tam, kde je napsáno "Větve vám rozdírají šaty"). Řekl bych, že je to spíš záměr než chyba.

126
Sharp MZ-800 a ostatní / Batman
« kdy: 7. Srpen 2010 - 09:47 »
Dnes jsem na textovky.cz uploadoval obrázkovou textovku pro Sharp nazvanou Batman. Nevyčetl jsem z ní rok výroby, ale zřejmě vznikla v relativně pozdější době, protože neexistuje v jiné než disketové verzi. Kdybyste někdo potřeboval poradit, jak na diskety v emulátoru, dejte vědět.

127
Sharp MZ-800 a ostatní / Re: Shatterhand
« kdy: 6. Srpen 2010 - 20:57 »
Takže zatím jsem prošel první díl. Děj je poměrně jednoduchý, lineární a ne příliš dlouhý. Ovládání třemi klávesami ve stylu "menu-driven" textovek, akorát že bez menu. Celkově sympatická hra, vytknul bych jen nedořešené konce řádků, takže je tam hodně přepůlených slov a hůř se to čte. Posláno na textovky.cz, časem snad bude i návod.

128
Programování / Re: Assembler z80
« kdy: 6. Srpen 2010 - 14:21 »
To je divný, že ti to nešlo s tou nulou. Změnil jsi to na obou místech? (u instrukce CP a na konci u DEFB)

129
Programování / Re: Assembler z80
« kdy: 6. Srpen 2010 - 11:39 »
Máš pravdu, lepší bude nula, nebo prostě jakákoliv hodnota, která se nevyužívá k nějakému jinému účelu.

130
Všeobecná diskuse / Re: Chybejici textovky na textovky.cz
« kdy: 6. Srpen 2010 - 11:10 »
Já jsem tu výtku rozhodně nemyslel tak, že by se něco mělo vyhazovat. Mě tam ty hry vůbec nevadí. :)

131
Programování / Re: Assembler z80
« kdy: 6. Srpen 2010 - 11:04 »
P.S. Nešlo by to i bez těch instrukcí and a bit ? případně bez toho zvláštního psaní posledního znaku?  ::)

Určitě šlo, já bych na konec těch dat dal normálně bajt o hodnotě 13, což je taková tradiční hodnota pro end-of-line neboli koncový znak jakéhokoliv řetězce.

Kód: [Vybrat]
ent $
call #D6B
ld a,2
call #1601
ld hl,TEXT1
call TEXTOUT
ret
TEXTOUT ld a,(hl)
cp 13
ret z
rst 16
inc hl
jr TEXTOUT
TEXT1 defb 22,15,10
defb 16,1
defm "ZX Spectrum"
defb 13

Tedy hodnotu hned po uložení do A testujeme na koncový znak 13. Při rovnosti bez dalších cavyků ukončujeme podprogram. Jinak vypisujeme znak, zvyšujeme ukazatel HL a jdeme na začátek cyklu.

132
Programování / Re: Assembler z80
« kdy: 6. Srpen 2010 - 10:40 »
Např. změním na defb 21,15,10 a zasekne se to. Změním na defb 1,15,10 a text je nahoře zleva, ale před ním jsou 3 otazníky. Zdá se, že tomuhle ještě nemůžu přijít na kloub  ::)
Nesmíš měnit ten bajt 22, ten právě určuje, že chceme použít fuknkci AT. Měň až ty dvě číla za ním, což jsou ty souřadnice.

133
Programování / Re: Assembler z80
« kdy: 6. Srpen 2010 - 00:13 »
Měl bych k tomu příkladu pár poznámek:

1. Ty dva znaky na konci tam máš proto, že po vykonání podprogramu TEXTOUT program normálně pokračuje tím, co následuje za instrukcí call TEXTOUT, a tedy vlastně znovu vykonává ten TEXTOUT. Řešení: instrukci ret, kterou máš teď úplně na konci, přesuň za call TEXTOUT, protože tady má správně ten program končit.

2. Chápu správně, že data defb 10,1 mají za cíl nastavit modrý inkoust? Pokud ano, tak tam má být buď defb 16,1 nebo hexadecimálně defb #10,1. Takhle to nedává smysl, a proto jsou tam ty otazníky na začátku.

3. Ty instrukce and a bit se obě zabývají nejvyšším bitem toho kterého bajtu, a podle tohoto bitu mají zřejmě za cíl poznat, kdy jsme dospěli na konec dat. Je to trochu zvláštní způsob, ale použít se dá. Musí se ale k poslednímu bajtu textových dat přičíst 128 (tedy dvojkově 10000000), čímž se jeho nejvyšší bit nastaví na 1. V tomhle případě tedy znak "m" nahradíme jeho hodnotou (109) zvýšenou o 128, což je 237.

Zkus to testnout:

Kód: [Vybrat]
ent $
call #D6B
ld a,2
call #1601
ld hl,TEXT1
call TEXTOUT
ret
TEXTOUT ld a,(hl)
and 127
rst 16
bit 7,(hl)
inc hl
jr z,TEXTOUT
ret
TEXT1 defb 22,15,10
defb 16,1
defm "ZX Spectru"
defb 237

134
Všeobecná diskuse / Re: Chybejici textovky na textovky.cz
« kdy: 5. Srpen 2010 - 14:03 »
No, když už jsme u toho, tak na textovky.cz je řada věcí, které bych osobně mezi textovky nezařadil (Agent Mlíčňák, Tajemství Oslího ostrova, Světák Bob, 7 dní a 7 nocí).

135
Sharp MZ-800 a ostatní / Re: Titanic II
« kdy: 5. Srpen 2010 - 13:20 »
zajimave objevy. dej vedet az to uzraje na doplneni do archivu.

Titanic II pro Sharp dohrán a poslán přes formulář.

S těmi verzemi to vypadá následovně:
Sharp: LiLi soft (Marek Šimčák) srpen 1988 - pravděpodobně originál
Atari: U.S. MIBUSOFT (Michal Bukovjan) - pravděpodobně konverze ze Sharpa, je tam zmíněno (c) LiLi soft

Zajímalo by mě, jestli někdy existoval nějaký Titanic I.

Stran: 1 ... 7 8 9 10 11