Diskuze o textových hrách

Poslední příspěvky

1
TADS / Re: TADS 3 Language Server
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 31. Srpen 2021 - 10:24 »
Paráda, na email jsem Ti zaslal své postřehy a vše, co navrhuji aktualizovat, využil jsem ten kapsácký, snad v pořádku dorazí.
2
TADS / Re: TADS 3 Language Server
« Poslední příspěvek od gaspoda kdy 30. Srpen 2021 - 10:41 »
Napiš mi mailem kontakt...
3
TADS / TADS 3 Language Server
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 30. Srpen 2021 - 10:12 »
Pro všechny příznivce jazyka TADS3 mám skvělou zprávu, kterou jsem nakousnul již u svého posledního příspěvku u Orla dvojky, Tomas Öberg vytvořil rozšíření, které nám linuxákům konečně pomůže zcela se zbavit starého Workbenche, kterého musíme spouštět ve Wine:

https://intfiction.org/t/vscode-tads3tools-extension-alpha-release-0-1-0/52188

Rozšíření pro VSCode je určitě krok správným směrem, je parádní, že se nyní cítím jako v Javě nebo v Pythonu, skutečně použitelná autokompletace a provázání s nápovědou nemá chybu. S testováním rozšíření aktivně pomáhám a reportuji chyby, přesně tohle je další důvod, proč TADS stále využívat.

Tomáši, budeš-li mít čas, prosím o aktualizaci webu tads.cz, přidal bych tam odkaz na Language Server a krátký popis tohoto rozšíření (rád pomohu). Aktualizoval bych i sekci Interpretry, např. Gargoyle už umí s TADSem přímo pracovat nebo QTADS má třetí verzi, ať je vidět, že i u nás TADS stále žije. Já už zase budu mít čas na tvorbu a s novými zkušenostmi (které opravdu sbírám roky, programátorské začátky jsou holt krušné stejně jako ty koňské) se budu moci hnout dále.
4
TADS / Re: Kroužící orel 2
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 24. Srpen 2021 - 10:03 »
Zdravím po prázdninách,

vidím, že stále makáte, Zchudlý šlechtic, TUX, Na život a na smrt, Indiana Jones a aktuální TXT engine jsou super. I já zase mohu pokračovat, největší akci letošního roku mám za sebou a před pár dny vyšla šikovná věcička, na kterou se klepu už dlouho, TADS3 Language Server pro VSCode:

https://intfiction.org/t/vscode-tads3tools-extension-alpha-release/52188

Zatím se spoustou chyb, někdy je nutno projekt znovuotevřít v editoru, aby se spustila rutina ParsingSymbols pro načtení všech *.t souborů, jindy pomůže zavřít všechny otevřené soubory projektu a restartovat IDE, jindy dokonce musím přesunout adresář s projektem na jiné místo a až poté se otevře, s těmito omezeními mám však konečně k dispozici nástroj podobný Javovskému či Pythonímu language serveru včetně dalších vymožeností (tvorba map ála Trizbort nebo stahování rozšíření z IFDB).

Když připočítám stále vyvíjený Frobtads (nyní ve verzi 2.0) a parádní QTADS, je vidět, že TADS stále žije a mohu v něm tvořit dále, autor používá stejně jako já Linux a pokud přidá ten dlouho očekávaný debugger a možnost sestavení a spuštění projektu ve VSCode, netřeba nic dalšího. VSCode se mi líbí stále víc, dnes už jej používám kromě Pythonu i na Javu (zatím s menšími omezeními především u Gradle projektů, na druhou stranu potěší podpora parádního GraalVM) a aktuální už i na TADS (kde jsem zase přešel z QT Creatoru, ach jo, furt se to mění).

Momentálně lektoruji novou knížku od pana Pecinovského pro začátečníky v Javě (překvapivě mimo textovou hru využívá starého dobrého robota Karla, he, he, s tím jsem začínal na IQ-151 a vidět dvorek s pohybujícímo se roboty v JShellu je bezva retro) a souběžně budu zase pracovat v TADSu, až se posunu dále, dám vědět, moje tvorba je šíleně na dlouho, dřív se ale vývojařina naučit nedá.
5
Všeobecná diskuse / Re: Květiny a svíčky
« Poslední příspěvek od panprase kdy 8. Červen 2021 - 18:16 »
Nevím, jestli to sem patří, ale rád bych, aby tu byla vzpomínka na autory, kteří už nejsou mezi námi.

Já si myslím, že to sem patří.
6
Všeobecná diskuse / Re: František Chmelař
« Poslední příspěvek od panprase kdy 8. Červen 2021 - 18:15 »
V listopadu 2020 zemřel František "Undead" Chmelař, autor legendární hry Masakr v Shallowgrave, kterou nikdy nikdo ničím nepřekoná. Bylo mi potěšením udělat s jeho souhlasem remake.
Jo to byla smutná zpráva - sem se tuhle zrovna ohledně masakru bavil s Game Overem, což byl jeho spolužák, Masakr byl prostě boží a jeho pokračování cos udělal ty taky.
7
Všeobecná diskuse / František Chmelař
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 6. Červen 2021 - 19:44 »
V listopadu 2020 zemřel František "Undead" Chmelař, autor legendární hry Masakr v Shallowgrave, kterou nikdy nikdo ničím nepřekoná. Bylo mi potěšením udělat s jeho souhlasem remake.
8
Všeobecná diskuse / Jan Jirkovský
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 6. Červen 2021 - 19:37 »
Jan Jirkovský, který pod označením Sosol Interactive vytvořil engine pro gamebooky (FGBE) a výborný gamebook Crypta, zemřel již v roce 2015. Bylo mu jen 27 let. Zjistil jsem to až letos, když jsem byl zvědav, zda ještě něco podobného tvoří. Testoval a recenzoval moje první hry.

Homepage:  http://crypta.mysteria.cz/new/main.php
9
Všeobecná diskuse / John Wilson
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 6. Červen 2021 - 19:27 »
31.05.2021 zemřel ve věku 74 let John "The Rochdale Balrog" Wilson, nezpochybnitelná legenda na poli textových adventur, který tvořil hry doslova až do svých posledních dnů. Je zakladatelem ZENOBI software a autorem takových skvělých titulů jako byla série Behind Closed Door 1 – 9, Fuddo & Slam 1 - 2, Retarded Creatures and Caverns 1 - 2 a řady dalších.

Hry pro emulátor ZX Spectrum: https://zxart.ee/rus/gruppy/t/the-balrog1, https://zxart.ee/rus/gruppy/p/pension-productions

Hry pro emulátor C64: http://plus4world.powweb.com/members/The_Balrog

Homepage: https://zenobigames.blogspot.com/
10
Všeobecná diskuse / Květiny a svíčky
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 6. Červen 2021 - 19:24 »
Nevím, jestli to sem patří, ale rád bych, aby tu byla vzpomínka na autory, kteří už nejsou mezi námi.