Diskuze o textových hrách

Poslední příspěvky

1
TADS / Zeal TADS3 Docset
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 16. Září 2020 - 13:01 »
Rád vyvíjím i bez připojení k internetu a zalíbil se mi offline prohlížeč programátorské dokumentace s názvem Zeal. Upravil jsem si TADS3 Library Reference:

https://www.tads.org/t3doc/doc/libref/index.html

právě pro něj, zatím nefunguje fulltextové vyhledávání (na to se pokusím přijít časem, např. študiem úpravy Javovské dokumentace, která je pro Zeal k dispozici v různých verzích), pro mé potřeby však plně dostačuje. K mání na Githubu:

https://github.com/krouziciorel/Krorel2/tree/master/zeal_docset

archiv stačí v Linuxu rozbalit do /home/vaseJmeno/local/share/Zeal/Zeal/docsets .
2
TADS / Re: Kroužící orel 2
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 16. Září 2020 - 12:50 »
Tvorba krásně pokračuje, projekt takové textovky je ale pro mě opravdu rozsáhlý a jeho skutečnou velikost si uvědomuji až při samotné tvorbě (jo, jo, říkal jsem si "textovka, to nic není", to ale v současném TADSu opravdu neplatí). Paralelně študuji Javu, nedá se nic dělat, už mám naplánované termíny školení i lektoraci nové knížky, to ale vůbec nevadí, oba jazyky jsou si velmi podobné a zkušenosti nasbírané v jednom z nich využiji i v tom druhém.

Pro větší přehlednost jsem celý projekt vystavil na Githubu:

https://github.com/krouziciorel/Krorel2

a tam budu postupně zanášet další změny. K mání je to podstatné, zdrojové kódy a binárka, mapa, návod a příběh ke hře.

Svět IT je holt dnes moc rozsáhlý a i když mě zajímají nejrůznější technologie (různé Linuxy a UNIXy, jazyky C, C++, Ada, Java, Python, TADS. rozhraní QT, GTK, objektový Pascal a Lazarus, Javascript a webové technologie apod.), není v mých silách vše zmáknout, takže jsem se uklidnil a v Arch Linuxu budu nyní pracovat s Javou, TADS3 a následně s Pythonem, získat programovací gró je to hlavní.

Také jsem se donutil opravdu pečlivě číst originální dokumentaci od Eveho a vyplatí se, např. nyní v Getting started in TADS3 jsem si konečně u vytváření rozhovorů uvědomil výhodu OOP před vývojem procedurálním (str. 94).  To je OK, Java, TADS3 i Python s podobnou metodikou počítají a i když určitě není dokonalá jako nic jiného na světě, přehlednost konečně vidím na konkrétním příkladě a to je jen dobře.

Při každé další větší aktualizaci zase zveřejním report, každopádně jak jsem již uváděl před prázdninami, hra je plně hratelná už teď.
3
TADS / Nová verze Frobtads a zajímavý nápad na Language server protokol
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 31. Srpen 2020 - 16:30 »
Pokud máte u nových desítkových překladačů GCC nebo Clang stejně jako já potíže s překladem verze 1.2.4 (tohle se holt někdy v Archu stává, naštěstí řada 9 je OK), doporučuji ruční překlad z githubu:

https://github.com/realnc/frobtads

Bonusem bude opětovná možnost překladu Základny bez chyby Segmentation fault a příprava na debugger (už se těším).


S většími zkušenostmi při využití QT Creatoru a Emacsu se stále častěji setkávám s Language server protokolem, někdo jej haní a někdo chválí, každopádně jeho možnosti stojí za to a pokud jej IDE podporuje, jeho závislost na jazycích pomalu mizí. Napadlo mě, zda by byl někdo ochotný takový server vytvořit i pro TADS, zde se o tom mluvilo:

https://github.com/realnc/frobtads/issues/6

Já zatím takové zkušenosti nemám, díky této vychytávce je ale např. v QT Creatoru možné plnohodnotně pracovat s Javou nebo Pythonem, LSP by vše elegantně vyřešil a společně s novým debuggerem by znamenal kompletní nahrazení starého dobrého Workbenche pro Windows.
4
TADS / Re: Kroužící orel 2
« Poslední příspěvek od Kroužící orel kdy 31. Srpen 2020 - 16:22 »
Zdravím na textovkách,

prázdniny dopadly parádně, většina táborníků spokojena a tak to má být. Nyní se, jak jsem slíbil, mohu zase vrhnout na vývojařinu, vidím, že si pár lidí scénář i zdrojáky stáhlo. Znovu jsem si nastavil QT Creator (tohle prostředí se mi líbí čím dál více, kromě parádně integrované dokumentace také pro podporu Language server protokolu, takže kromě Cčka krásně funguje Java i Python) včetně testů, vývoj teď už půjde rychle. Ještě testuji druhou novou knížku o Pythonu a začátkem října mě čeká to samé s Javou, TADS má ale zatím přednost, ať dokončím, co jsem začal.
5
Programování / Re: adventuron
« Poslední příspěvek od panprase kdy 18. Červenec 2020 - 12:25 »
Tuxe můžeš přepsat do TXT


Sent from my iPhone using Tapatalk
6
Programování / Re: adventuron
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 18. Červenec 2020 - 11:46 »
No znám ho. Je tomu tak tejden, co sem jim psal jestli to umí i jinej jazyk než Američtinu. Bez odpovědi. Vypadá to schopně. Chtěl sem v tom přebastlit Syrečky. Ale leda že by to byli Syrečky v Američtině.

No jo, člověče. Tys mi o tom adventuronu a syrečkách psal předtím v mailu. (Ne)fungování mého mozku mi začíná dělat starosti.  ::) Syrečky v angličtině, to je bezva nápad. Ale slovo syrečky bych teda přeložit nedokázal.  :D Možná v tom zkusím udělat Tuxe; to je krátká hra, to bych mohl do (letošních) Vánoc zvládnout.  :)
7
Programování / Re: adventuron
« Poslední příspěvek od panprase kdy 12. Červenec 2020 - 18:19 »
Náhodou jsem narazil na https://adventuron.io/.  Kódování je jednoduché. Dá se to hrát v prohlížeči. Umí to export na ZX Spectrum, Amstrad CPS a Commodore 64. A vzniklo v tom už docela dost her - https://itch.io/c/790679/adventuron-games. Za sebe dávám oba palce nahoru.

Docela hezká je tahle věc https://adventuron.itch.io/two pro nás nelingvisty.
8
Programování / Re: adventuron
« Poslední příspěvek od panprase kdy 12. Červenec 2020 - 18:02 »
No znám ho. Je tomu tak tejden, co sem jim psal jestli to umí i jinej jazyk než Američtinu. Bez odpovědi. Vypadá to schopně. Chtěl sem v tom přebastlit Syrečky. Ale leda že by to byli Syrečky v Američtině.
9
Programování / adventuron
« Poslední příspěvek od KaiN kdy 12. Červenec 2020 - 15:43 »
Náhodou jsem narazil na https://adventuron.io/.  Kódování je jednoduché. Dá se to hrát v prohlížeči. Umí to export na ZX Spectrum, Amstrad CPS a Commodore 64. A vzniklo v tom už docela dost her - https://itch.io/c/790679/adventuron-games. Za sebe dávám oba palce nahoru.
10
Nové textové hry / Re: Textovka "Agent Wolf" pro basic 1Z016 Sharp MZ-800
« Poslední příspěvek od hajdam kdy 12. Červenec 2020 - 11:27 »
Klidně to můžu přesunout pod Novinky :-)

No, ona to není úplně nová hra (původně vyšla 1997, akorát jsem ji letos překopal), takže nevím, jestli to tam spadá... Ale klidně (pokud to není moc práce).