Kdysi jsem se tu zmiňoval, že si pohrávám s překladem TADS 3 enginu. Narazil jsem přitom na jednu otázku, se kterou si už nějakou dobu lámu hlavu. Textovky, co znám, se tradičně ovládaly psaním příkazů rozkazovacím způsobem, tedy např. "vem kámen", "otevři dveře" apod. Ale skoro všichni, komu jsem dal na zkoušku něco zahrát, měli tendenci psát příkazy v infinitivu ("vzít kámen", "prozkoumat dveře"). Nutno podotknout, že to byli lidé vesměs textovkama netknutí.
Má otázka tedy zní: Očekávali byste od textové hry, že půjde ovládat i příkazy v infinitivu? Nejde přitom o to, zda to jde do enginu naprogramovat - to je maličkost. Jde o to, zda je to dobrý nápad ve vztahu k autorovi hry. Pokud engine bude slyšet na infinitiv, musí i autor hry při definici nových příkazů myslet na to, že je musí zadat i ve formě infinitivu a totéž platí i pro rozšiřující možnosti konverzací.