Diskuze o textových hrách

Textovky v reálném čase

zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Musím říct, že za dobrý nápad pokládám textovky v reálném čase... Je tedy pravda, že jsem takové hrál jen 2 - a to Fuksoft I a Fuksoft II, a že se tenhle prvek času nijak zvlášť neujal, ale přišel mi skvělý. Ve Fuksoftu je prvek času dostatečně vyvážený - to si myslím, že je největší umění to tak udělat, tj. aby ho nebylo málo ani moc. Čas vás však tlačí a všechno musíte rozhodovat s jistou nervozitou.
Připadá mi to jako rozdíl mezi realtime strategiema a normálníma strategiema. Někdo má radši ty v reálu, někdo si udělá radši kafe, než se rozhodne k dalšímu tahu. Já si myslím, že smysl má obojí a nálada je pokaždý trochu jiná, ale textovky s ubíhajícím časem se vyskytují opravdu bohužel strašně ojediněle  ???
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.


Hunterz

  • Host
Treba ve skinhead story co napsal Fly v mym engine, bezi realnej cas po odjisteni naloze. Hrac musi vcas dobehnout do ukrytu.


Lisiak4

  • Host
S tím časem s Tebou souhlasím, je to podle mě prvek, který hru "oživuje". Já do toho moc kecat nemůžu, mám názory amatéra. Přešel jsem jen jednu textovku. Prostě jsem musel i chtěl. Musel abych ji přepsal a chtěl abych si zavspomínal a konečne ji dohrál, když jsem si s ní jako malý kluk nemohl poradit. Si pamatuji jak jsem se musel mé matky ptát, co to znamená v češtině slovo kbelík :). Jsem původně ze Slovenska. I když v princovi Jasoňovi je prvek času (jen se musí stihnout dohrát za 45 minut, jinak umřeš vyčerpáním  :)), taky se mi myšlenka hry, kde by hrál čas větší roly zamlouvá a jsem se s ní pohrával a ještě stále pohrávám. Bohužel tohle zatím u mě není v nejbližších dnech (čti jako v měsících a možná i v letech) v poradí. Nerad rozdělávám více věcí najednou. To pak nedopadá dobře :).


FLY

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
Časová textovka na atari od DEJVA je Sám doma 2.  ;)


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 702
    • Zobrazit profil
Nebude to taky pěkná kravina to Sám doma?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
S časem je každopádně potřeba zacházet opatrně... Mně se čas líbí, což o to, ale jak kde a jak kdy ... a především nesmí odradit  :-\ Obecně musí mít autor buďto geniální odhad kde je hranice, anebo to musí testovat víc "průměrných" hráčů, aby ten čas měl smysl.

On se tenhle problém týká všech her, nejen textovek  ::)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.


FLY

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
Nebude to taky pěkná kravina to Sám doma?

No nebude, musis rychle prochodit cely barak a nastrazit vsechny pasti a pak uvidis... Dobre udelane....
Jedna mala z her co se D. Spilkovi povedli....  :)


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 702
    • Zobrazit profil
Když já nevím já ty jeho hry fak nějak nemusím :( Nevím proč ale to ovládání jeho her je děsivé, někdy až přísliš divné, hlavně to zadávání příkazů.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


misticjoe

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 68
  • www.amiga.cz
    • Zobrazit profil
Tak udělat RT textovku není tak složité. Ale já nic takového nechci. Moje A3000 má hodiny rozrubané a nestihl bych se v té hře ani rozkoukat :-) Jsou tím samo ovlivněné i cykly v AMOSu a optimalizovat to na každý procesor zvlášť by byla asi pakárna...
Občasný programátor textových her, které nikdo nehraje, ale vůbec mi to nevadí :-)


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 702
    • Zobrazit profil
No teďko jsem se zrovna zasekl na časovém problému v Jasoňovi, tam taky běží čas - špatné! Došel, než jsem udělal základní mapku.
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


misticjoe

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 68
  • www.amiga.cz
    • Zobrazit profil
Tak zdroják máš, nastav tam jen větší hodnotu, ne?
Občasný programátor textových her, které nikdo nehraje, ale vůbec mi to nevadí :-)


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 702
    • Zobrazit profil
Abych řekl pravdu, ani jsem se do něj nepodíval a hledej to v něm...
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


KaiN

  • Starší člen
  • ****
    • Příspěvků: 485
    • Zobrazit profil
No, s tím reálným časem je to problematické, já ho třeba ve hrách sem a tam použil (např. požár a celý závěr v Bimbovi, něco je i ve Frigovi) jenomže když má hráč možnost si kdykoliv uložit pozici, tak to poněkud ztrácí smysl...


zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
No, s tím reálným časem je to problematické, já ho třeba ve hrách sem a tam použil (např. požár a celý závěr v Bimbovi, něco je i ve Frigovi) jenomže když má hráč možnost si kdykoliv uložit pozici, tak to poněkud ztrácí smysl...

Tohle je - vlastně bohužel - pravda. Říkal jsem, že ten Fuksoft 1 jsem dohrál teprve dnes, protože jsem mohl ukládat pozice, kdybyste si ho zahráli na tehdejším Didaktiku bez možnosti ukládání, je to strašně těžké!  :)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.


Speleo

  • Host
Teďka hraju přistání, co je o ztroskotání vesmírné lodi v reálném čase, které je plně pro hráče starých textovek, zmáčknu F3 a jen mi zmrzne čas, pak dám escape, odehraju tah a F3  8) 8) 8)