Diskuze o textových hrách

Zpátky ke QT Creator a malý dotaz na generování z dokumentačních komentářů

Kroužící orel

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 190
    • Zobrazit profil
    • Šťastný statek
Na vývoj už mám mnohem více času, takže vesele pokračuji, rozhovory nejsou tak jednoduché, ale s využitím podobných technik jako u Borise nebo kapitána ze Základny jsou stále jasnější.

Z VSCode jsem se vrátil ke QT Creatoru, ten mě jako C++ editor u TADS zlobil neustálým (a pochopitelným) podtrhováním chyb, nakonec jsem tuto nepříjemnost odstranil pomocí:

Nástroje - Volby - Textový editor - Fonts and Colors --- v Color scheme až dole položka Error. Kliknu na kopírovat pro zálohu aktuálního tématu, poté kliknu na Error a vpravo skroluji dolů, v poslední sekci Underline vyberu No Underline.

Příjemná nebyla ani varování typu Semantic, Parse a Lexical Issues, ty jsem odstranil pomocí dočasného zakázání CLang pluginu.

Teď mám parádní IDE s možnostmi, které popisoval Gaspoda, kompilace, testování a spouštění je velmi pohodlné a také skladba projektu velmi přehledná. Automatické doplňování zde sice nefunguje, u VSCode se však jednalo pouze o předem vytvořené znaky, které editor později nabídnul, v tomto ohledu asi nic lepšího není (doplňování mi nefunguje ani u Windowsího Workbenche). Každopádně díky pluginům a podpoře LSP se jedná kromě C, C++, QT a TADSu i o skvělý editor pro Python a potěší i částečná podpora Javy i Ady. Takže super, ještě jednou díky Gaspodovi za jeho doporučení, třeba se jednou TADS3 Language server objeví a budu-li moci, rád pomohu.


V Javě, C++ i Pythonu využívám možnost generování HTML nebo TeXí dokumentace přímo z komentářů ve zdrojových kódech (a třeba službu Read the Docs využívají mé oblíbené QT aplikace, toto skloubit by byla paráda). Pro TADS jsem nic podobného nenalezl, i když referenční příručka je generovaná z komentářů v knihovně (snad pomocí nějakého skriptu). Hledal jsem něco jako javadoc, doxygen nebo Sphinx, ale bez úspěchu, jediná možnost, kterou vidím, je stará implementace od Eveho zde:

https://github.com/EricEve/docgen

Nemá někdo zkušenosti s něčím, co bude fungovat u TADSu? Když se brouzdám Library Reference Manual, tříd je požehnaně, tato dokumentace by mi (společně s UML, které pro TADS také asi nikdo neřešil, mimochodem QT Creator má bezva UML modelář, díky němuž jsem odinstaloval Gaphor, Modelio i Umbrello) moc pomohla ve vývoji. Při programování kromě LRM hodně využívám zdrojáky Základny, vytvořit si takovou dokumentaci a následně UML diagramy by rozhodně zpřehlednilo budoucí vývoj.