Diskuze o textových hrách

Atari basic

panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 717
    • Zobrazit profil
Si tak říkám, že by mohlo někoho zajímat, jak si naprogramovat takovou textovku na Atari, že bych mohl předat své dlouholeté zkušenosti. Měl by někdo zájem?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 235
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Možná by se to hodilo i jako návod pro programování textovek vůbec...  ::) Možná by to stálo za to tady zveřejnit - pokud ovšem se chceš chlubit svýma nápadama (což není vždy nejlepší  :-X chápeš... )
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 717
    • Zobrazit profil
Mno právě, že mne to ani nevadí. Ono se to dá jako použít tak nějak všeobecně aj na tom Spektru bys to dal a nebo C64, ale tam jsem ten Basic ani neviděl....

Tak kde začneme?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 235
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Předpokládám, že se to dá udělat tak, že každá místnost je jedním podprogramem, kam se dá z jiného podprogramu zase skočit. Postupně se sbírají a plní různé věci, takže to kontroluje jen kontrolní proměnné a pouští vás to dál. Nakonec je to vlastně jedna velká podmínka, která musí být splněná.
To jsem dneska ale nějakej chytrej!  :)

Tak nějak bych na to šel já, ale na menších strojích jako jsou 8-bity by to mohlo být náročné (nevím jak)  ::)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.


FLY

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
Já bych taky potřeboval poradit, jak na ty textovky.....  :P


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 717
    • Zobrazit profil
No lokace mám pořešeny tak, že každá lokace má x, y a z souřadnici, pokud dojde k pohybu, tak se k dané souřadnici přičte hodnota, tzn. když je hráč na lokaci y=0 a jde na sever pak se k hodnotě y přičte 1 a je v jiné lokaci, jde to řešit několika způsoby, třeba zapsat do data a nebo pomocí podmínek, i když ty data mi připadají lepší z důvodu úspory místa, nejhorší na atari basicu je omezení délkou řádku, takže na popis místnosti zbude málo místa.

ale i to jde vyřešit :)
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


misticjoe

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 68
  • www.amiga.cz
    • Zobrazit profil
Psaní textovek na 8mi bitech je obrovská pakárna. Pokud to člověk pořádně neoptimalizuje, tak mu hodně rychle dojde RAMka. To ale znamená hru napsat v hodně krátkém časovém horizontu, protože týdení přestávka může znamenat, že už se v tom kódu nevyzná.
Mě zase napadlo moje textovky přeportovat pod STčko. Neměl by to být vůbec problém, protože STOS je defacto AMOS. Jen optimalizovat grafiku a jelo by to.
Občasný programátor textových her, které nikdo nehraje, ale vůbec mi to nevadí :-)


frohikey

  • Host
panprase: zrovna ty lokace se vetsinou z duvodu uspory pameti resej tak, ze pozice je pouze jedno cislo. kdyz mas mapu rekneme sirokou max 10 mistnosti, tak pohyb na sever udelas trebas -10, na jih +10, vychod +1, zapad -1, nahoru +100, dolu -100. umisteni predmetu pak lehce urcis jen jednim cislem (samo x,y,z lehce prekopnes na jedno cislo, ale budou to hausnumera).


FLY

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
panprase: zrovna ty lokace se vetsinou z duvodu uspory pameti resej tak, ze pozice je pouze jedno cislo. kdyz mas mapu rekneme sirokou max 10 mistnosti, tak pohyb na sever udelas trebas -10, na jih +10, vychod +1, zapad -1, nahoru +100, dolu -100. umisteni predmetu pak lehce urcis jen jednim cislem (samo x,y,z lehce prekopnes na jedno cislo, ale budou to hausnumera).

O to jsem se jednou pokousel.... ;D


panprase

  • Administrátor
  • Superčlen
  • *****
    • Příspěvků: 717
    • Zobrazit profil
A jak to dopadlo pane pokusníku?
První den přiletěli, druhý den uděřili, třetí den zvítězili


FLY

  • Globální Moderátor
  • Mladší člen
  • *****
    • Příspěvků: 58
    • Zobrazit profil
Dopadlo to tak, ze pouzivam radsi jeden praseci engine....


wankes

  • Nováček
  • *
    • Příspěvků: 17
    • Zobrazit profil
Nejsem si jist, zda tohle zvládál klasický atari basic
ale já bych to celé řešil polem. A to pro každou formu zvlášte.


Jak ?  program by běžel a vždy při změně by se koukl Mistnosti (1,12,23,0) první číslo podlaží, druhá místnost, třetí (třeba počet opakování) čtvrý jako flag 1= můžeš se sem vrátit, 0 = ne už jsi vyřešil.


a takhle i pro Předměty, Postavy, Poklady....stejným způsobem by se ukládala pozice, prostě jen postupně načíst pole a ty hodit do vhodného souboru na disketu, odkud by se zase četlo...


moc snadná představa ?
(ex-STklub Brno, Sega MegaDrive, Sharp MZ, kalkulatory HP/TI)


zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 235
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
Ale jo, řešit se to dá víc způsobama, záleží co komu vyhovuje. Já bych na to šel přes proměnné, nebo udělat jedno 2-rozměrné pole, kde by se měnila jen čísla podle situace.
Atari pokud vím zvládá jen 2-rozměrná pole, takže bys to stejně musel nějak obejít.

Ale radši nechť promluví ti, kteří mají nějakou tu textovku už za sebou ;) (Což už se i stalo  :) )
« Poslední změna: 25. Duben 2013 - 22:13 od zxretrosoft »
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.


wankes

  • Nováček
  • *
    • Příspěvků: 17
    • Zobrazit profil
Tak co nějaké pokračování? Ty "zkušenosti" ...mimochodem rozumnější asi bude Turbo Basic, ten už umí přeci jen víc a spousta lidí na Atárku psala právě v něm.
(ex-STklub Brno, Sega MegaDrive, Sharp MZ, kalkulatory HP/TI)


zxretrosoft

  • Plný člen
  • ***
    • Příspěvků: 235
    • Zobrazit profil
    • zxretrosoft
No ty bys měl spíš už ukázat, co za tu dobu máš  ;)
Jedna stará textovka vydá za desítky dnešních nadutých her.